Reklama

Biznes

Łącznik ul. Lubelskiej i Warszawskiej już otwarty!

Natalia Chrapek
Dodano: 23.05.2019
45691_laacznik
Share
Udostępnij
W czwartek, 23 maja, oficjalnie oddano do użytku łącznik ul. Lubelskiej z Warszawską w Rzeszowie. 1,5-kilometrowy odcinek powstał między trasami wylotowymi na Lublin i Warszawę. Droga prowadzi od ul. Warszawskiej w kierunku mostu im. Tadeusza Mazowieckiego, a następnie do krajowej S19. Koszt inwestycji, za którą było odpowiedzialne Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Rzeszowie to 26 mln zł, z czego 17,5 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich. Wszystko po to, aby usprawnić ruch w północnej części miasta. 
 
Budowa drogi łączącej ul. Lubelską z Warszawską w Rzeszowie rozpoczęła się w październiku 2017 roku. Zgodnie z umową zawartą z Miejskim Przedsiębiorstwem Dróg i Mostów w Rzeszowie, termin zakończenia prac budowlanych wyznaczono na koniec czerwca br. Inwestycja została jednak oddana do użytku kilka tygodni wcześniej. W czwartek, 23 maja oficjalnie otwarto drogę. 
 
– Na samym początku był tu las. Musieliśmy wyciąć 2,5 tys. drzew i krzewów, aby przetrzeć trasę – wspomina Franciszek Kosiorowski, prezes zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Dróg i Mostów w Rzeszowie. – Wykonaliśmy 42 tys. metrów kwadratowych nawierzchni. Całość pasa drogowego to 8 hektarów, z kolei zieleń zajmuje 35 tys. metrów kwadratowych. 
 
Droga, łącząca ul. Lubelską z Warszawską, jest przedłużeniem trasy, która rozpoczyna się na rondzie im. Jacka Kuronia, a następnie biegnie ul. Rzecha i mostem im. Tadeusza Mazowieckiego do ronda im. Rodziny Ulmów. Na styku nowego łącznika z ul. Warszawską powstała sygnalizacja świetlna. 
 
1,5-kilometrowy odcinek to dwujezdniowa, czteropasmowa droga oddzielona pasem zieleni. Biegnie wzdłuż terenów, na których powstają nowe osiedla. W ramach inwestycji wybudowano rondo na przecięciu łącznika z ul. Borową. Powstało też 114 punktów świetlnych, 2,5 kilometra kanalizacji deszczowej, tyle samo dwukierunkowych ścieżek rowerowych i chodników. Dodatkowo wybudowano 2 kilometry dróg serwisowych oraz 4 zatoki autobusowe. 
 
– Jest to ulica wysokiej klasy o dużej przepustowości. Całość tej inwestycji wzbogacona została o elementy obszarowego sterowania ruchem. Sygnalizacja świetlna przy ul. Warszawskiej już pracuje, a znajdująca się tam tablica wyposażona jest dodatkowo w stację pogodową – mówi Marek Ustrobiński, wiceprezydent Rzeszowa. 
 
Miasto zapłaciło za łącznik ul. Lubelskiej z Warszawską 26 mln zł, z czego 17,5 mln zł pochodzi z Funduszy Europejskich. W planach są już kolejne inwestycje.
 
– Za niedługo chcemy połączyć ul. Warszawską z ul. Krakowską. Myślimy też o obwodnicy południowej. Połączymy ul. Podkarpacką z al. Sikorskiego. Stworzymy w mieście system  pierścieniowy – przekonuje Tadeusz Ferenc, prezydent Rzeszowa. 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy