Reklama

Lejek sprzedażowy w sklepie internetowym

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 01-04-2020

Lejek sprzedażowy w sklepie internetowym
Lejek marketingowy to pojęcie, które zainteresuje wszystkich właścicieli e-sklepów. Pozwala na skuteczne zwiększenie konwersji w sklepie internetowym oraz - jeśli jest dobrze opracowany - realnie zwiększa zyski. Sprawdź, jak zbudować lejek sprzedażowy oraz jak go używać.

Czym jest lejek sprzedażowy?
Lejek sprzedażowy (lub marketingowy) to narzędzie, którym powinien zainteresować się każdy właściciel sklepu internetowego. To podzielony na kilka etapów i szeroko ujęty proces sprzedażowy. Dobrze użyty znacznie zwiększa wyniki sprzedażowe i ułatwia działania reklamowe wszystkim przedsiębiorcom. 

Jak sama nazwa wskazuje, lejek to narzędzie, które selekcjonuje wielką, potencjalną grupę klientów, aby na koniec zostawić tylko te osoby, które na pewno zainteresują się naszym produktem. Na każdym etapie lejka jest tych klientów coraz mniej, ale to dobrze - pozostają tylko klienci “konkretni”, czyli tacy, którzy nie powinni porzucić koszyka tuż przed sfinalizowaniem transakcji.

Standardowo lejek sprzedażowy przedstawiany jest w czterech lub pięciu krokach, jednak można go dowolnie rozszerzać (zgodnie z potrzebami naszej firmy). Typowy lejek sprzedażowy dzieli się na:
1. Zdobycie uwagi (krok pierwszy).
2. Zainteresowanie klienta (krok drugi).
3. Wywołanie pożądania, efektu “chcę to kupić” (krok trzeci).
4. Skuteczna zachęta do działania - zakup produktu (krok czwarty).
5. Lojalność, czyli powracanie klienta do naszego sklepu (krok piąty).

Jak stworzyć lejek marketingowy?
Na początku należy zdobyć uwagę klienta. Najłatwiej to zrobić przez konkretny rodzaj reklamy - np. na Facebooku, kierując ją do wybranej grupy odbiorców. Jeśli reklama będzie dobrze wykonana, to zainteresuje naszych potencjalnych kupców i sprawi, że klikną oni w link prowadzący do naszego sklepu internetowego. W tym momencie jako właściciele sklepu musimy tak zaprezentować produkty na stronie, aby wywołać efekt “chcę to mieć”. 

To oznacza, że produkty muszą mieć korzystne zdjęcia, pełne, profesjonalne opisy oraz (najlepiej) szybkie czas wysyłki różnymi kanałami. Na koniec musimy wykonać skuteczną zachętę do działania. Mogą to być promocje czasowe albo rabaty dla nowych klientów. Dobrze sprawdza się także podkreślanie elitarności produktu (oznaczenia typu “ostatnie sztuki” lub “kolekcja limitowana”. 
Reklama
Jeśli po wejściu na naszą stronę klient niczego nie kupi, ale zapisze się do newslettera albo tylko wrzuci produkt do koszyka, to już odnieśliśmy częściowy sukces. Klient w tym momencie przechodzi przez tzw. mikrokonwersje, czyli dokonując zabiegów niezwiązanych z samym zakupem przesuwa się na dół lejka sprzedażowego. To sprawia, że zwiększa się szansa, iż w przyszłości wrócić na stronę naszego sklepu i dokończy zakupy. 

Jak stworzenie lejka może zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Stworzenie lejka sprzedażowego może podnieść liczbę klientów od kilku do kilkudziesięciu procent - w zależności od skuteczności naszego narzędzia. Oczywiście samo stworzenie lejka nie daje takich efektów - chodzi o skutek, jaki wywołują konkretne działania na każdym etapie. Dzięki lejkowi sprzedażowemu możemy:
sprawdzić, w którym momencie klienci najczęściej porzucają zakupy w naszym sklepie internetowym - czy dzieje się na na etapie wyboru produktów, czy może już przy przejściu do koszyka?
skorzystać z systemu oceny leadów i skupić się na tych najlepiej rokujących sprzedażowo,
dowiedzieć się, jakie działania z klientem należy podjąć na konkretnych etapach sprzedaży, aby doprowadzić transakcję do końca.
Znając przyczyny porzucania koszyka (np. brak możliwości wyboru innej sposoby wysyłki niż poczta polska) możemy je szybko wykluczyć. Najważniejsze jest jednak skupienie się na leadach. Nie ma sensu kierować środków reklamowych na słabo rokujące leady. Najlepiej od razu zainteresować naszym produktem te osoby, które szybko podejmują decyzje zakupowe.

Obsługa posprzedażowa - dlaczego trzeba na nią zwrócić uwagę?
Na samym dole lejka, czyli na etapie “lojalność”, znajduje się m.in. posprzedażowa obsługa klienta. Jest równie ważna jest wszystkie etapy sprzedaży. Składają się na nią kontakt z klientem po finalizacji transakcji czy przyjmowanie i akceptowanie reklamacji. Jeśli jako właściciele sklepu internetowego zaniedbamy obsługę posprzedażową, to zmniejszamy grono klientów w naszym lejku. 

Niezadowolony z obsługi reklamacji klient nie wróci przecież do nas po kolejne zakupy, nawet jeśli wcześniej nie miał do naszego sklepu żadnych zastrzeżeń. Z kolei jeśli sklep internetowy dobrze obsłuży reklamację (z wyczuciem i w ustalonym terminie), to w takich sytuacjach klienci potrafią wrócić do tego samego miejsca po kolejne zakupy.
Warto stworzyć własny lejek marketingowy, aby bez wysiłku zwiększyć zyski sklepu internetowego. Wystarczy sprawdzić podstawowe etapy procesu sprzedażowego, a następnie rozszerzyć je o specyficzne działania związane z wybraną przez nas branżą. Lejek sprzedażowy to skuteczne narzędzie do zwiększenia konwersji w sklepie internetowym.

KOMENTARZE

Reklama

Elektromontaż buduje biurowiec. Developres chce działkę przy Słowackiego

Charakterystyczny budynek Elektromontażu przy ul. Słowackiego w Rzeszowie może już niedługo zniknąć ze Śródmieścia. Spółka inwestuje w duży...

W piątek szósty strajk kobiet w Rzeszowie

W piątek, 30 października, po raz szósty w Rzeszowie demonstranci spotkają się na proteście przeciwko zaostrzeniu prawa antyaborcyjnego. Manifestacje o godz. 17., planowane także w innych miastach województwa...

Studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego: Wyrok TK naruszył prawo wyboru milionom Polek

We wtorek studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego skomentowali czwartkowe orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, w którym ten uznał, że...

Reklama

Szpital tymczasowy na Podkarpaciu? Powinna wystarczyć istniejąca baza

Na polecenie premiera Mateusza Morawieckiego na Stadionie Narodowym w Warszawie powstaje pierwszy szpital tymczasowych dla chorych na COVID-19. Do końca tygodnia...

Cała S19 już za sześć lat? Raport z budowy od granicy ze Słowacji do Białorusi

S19 będzie kosztować niemal 27 mld zł i umożliwi szybki przejazd między przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy z Barwinkiem...

Szklane Lniane z widokiem na Krosno

W Korczynie, na miejscu popularnego zajazdu "U Cześnika", skąd roztacza się piękny widok na Krosno oraz Kotlinę Krośnieńską i Doły Jasielsko-Krośnieńsko-Sanockie powstaje Centrum Konferencyjno-Bankietowe Szklane Lniane...

Miliony złotych dotacji w kredycie na innowacje technologiczne. Jak wziąć?

Miliony złotych dotacji mogą zdobyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach kredytu na innowacje technologiczne. Wnioski o takie wsparcie...

64 km drogi w budowie i 74 km w przygotowaniu. S19 na Podkarpaciu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie opublikowała aktualne zestawienie najważniejszych inwestycji drogowych na Podkarpaciu. W realizacji są...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2020-11-27 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2020-11-27
USD 3,7614 +0,07%
EUR 4,4843 +0,23%
CHF 4,1477 +0,30%
GBP 5,0239 +0,04%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1783,10 +0,00% [19:44]
 Ropa brent baryłka 48,28 +0,00% [19:58]
 Pallad uncja 2420,70 +0,00% [19:44]
 Platyna uncja 970,95 +0,00% [19:44]
 Srebro uncja 22,68 +0,00% [19:44]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.