Reklama

Biznes

Kto daje najmniej za przebudowę ulic, w tym Batorego pod wiaduktem

Alina Bosak
Dodano: 27.04.2020
50622_batoreg
Share
Udostępnij
Niespełna 46 mln zł za przebudowę ulic Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego, Styki w Rzeszowie zaproponowała firma Eurovia Polska S.A. Jej oferta jest niższa spośród siedmiu, jakie zgłoszono do przetargu. Oferty otwarto w poniedziałek, 27 kwietnia br.
 
Przebudowa ulic w rejonie dworca kolejowego Rzeszów Główny należy do najpilniejszych inwestycji w Rzeszowie. Szczególnie nieczynny przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego wpływa na większe korki w rejonie ulicy Warszawskiej i Lubelskiej. Kolej już zdemontowała stary przejazd nad Batorego i wybudowała nowy, natomiast Miejski Zarząd Dróg w Rzeszowie odpowiada za przebudowę drogi. Zadanie jest kompleksowe i dotyczy układu komunikacyjnego, obejmującego ulice: Siemieńskiego, Kochanowskiego, Żółkiewskiego, Batorego oraz Styki. Przetarg ogłoszono w lutym, a w poniedziałek, 27 kwietnia otwarto oferty.
 
Miasto Rzeszów przeznaczyło na realizację zamówienia nieco ponad 49 mln zł. W tej kwocie zmieściło się dwóch z siedmiu oferentów: Eurovia Polska S.A. oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Rzeszowie.  
 
A oto, jakie dokładnie ceny zaproponowali uczestnicy przetargu:
 
1. Eurovia Polska S.A., Bielany Wrocławskie – 45 809 035 zł
2. Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Rzeszowie – 46 840 744,72 zł
3. STRABAG Sp. z o.o. z Pruszkowa – 49 682 931,12 zł
4. Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina – 49 805 294,43 zł
5. Inżynieria Rzeszów S.A. – 50 101 590,00 zł
6. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Drogowo- Mostowe S.A. z Dębicy i Intop Warszawa Sp. z o.o. – 50 564 295,51 zł.
7. Budimex S.A. z Warszawy – 52 876 814,92 zł
 
Wynik przetargu zostanie ogłoszony po weryfikacji ofert. 
 
Kierowcy liczą, że inwestycja będzie przebiegać bez opóźnień, ponieważ nieczynny przejazd pod wiaduktem na ul. Batorego spowodował w tej części Rzeszowa znaczne utrudnienia komunikacyjne i korki, wydłużając czas dojazdu do pracy i szkoły. 
 
Za to po gruntownej przebudowie ma być lepiej niż przed remontem. Ponieważ droga zostanie poszerzona, a ruch pod podniesionym wiaduktem będzie odbywał się w dwóch kierunkach jednocześnie. Jezdnia pod wiaduktem będzie miała dwa szersze pasy ruchu oraz dodatkowy – awaryjny.  Z nowej drogi będą mogły wreszcie korzystać nawet blisko 4-metrowe autobusy. Do tej pory maksymalna wysokość pojazdów wjeżdżających pod wiadukt nie przekraczała 2,8 metra. Z myślą o okolicznych mieszkańcach pojawią się też dwustronne chodniki i ścieżki rowerowe.  

 – Najtrudniejsze prace do wykonania są właśnie pod wiaduktem, bo nowo powstała droga musi być obniżona w stosunku do chodnika o prawie 2,5 metra – mówił w styczniowej rozmowie z portalem Biznesistyl.pl Andrzej Skowroński z Miejskiego Zarządu Dróg w Rzeszowie, i dodawał: – To pierwsza tego typu jezdnia w mieście. Drugiej takiej w Rzeszowie nie znajdziemy. 
 
Nie wiadomo jednak czy ten nowo powstający układ komunikacyjny będzie oddawany kierowcom do użytku fragmentami. Jedno jest pewne, posiadacze samochodów i okoliczni mieszkańcy, którzy korzystają z zastępczej komunikacji miejskiej (linie autobusowe: 5, 9, 12, 29, 59 oraz N1 w trakcie prac remontowych jeżdżą innymi trasami) muszą uzbroić się w cierpliwość i korzystać nadal z objazdów przez ul. Marszałkowską i wiadukt Tarnobrzeski. Miasto planuje zakończyć inwestycję w 2021 roku.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy