Reklama

Biznes

Powiat szuka pieniędzy na budowę łącznika z gminy Boguchwała do S19

Alina Bosak
Dodano: 15.06.2020
50942_lacznik
Share
Udostępnij
Ponad miesiąc temu, 8 maja br.,  otwarto koperty z ofertami w przetargu na I etap budowy łącznika drogi ekspresowej S19 do drogi krajowej nr 19, który ma usprawnić komunikację w gminie Boguchwała. Firmy wyceniły inwestycję o 50 proc. drożej niż proponuje Zarząd Dróg Powiatowych w Rzeszowie. Przetargu jednak nie unieważniono. Powiat przedłużył termin i stara się pozyskać dodatkowe fundusze ze środków samorządowych i krajowych.    
 
Budowa łącznika z S19 opóźnia się i założenia, że powstanie do końca 2020 roku już są nieaktualne. Teraz prawdopodobny termin to czerwiec 2022 roku. Dłużej trwało uzyskiwanie niezbędnych zezwoleń przy opracowywaniu dokumentacji projektowej i złożenia do wojewody wniosku o wydanie decyzji ZRID. Teraz problemem są pieniądze. Ponad 15 mln zł, jakie zaplanowano na realizację zadania realizowanego przez Powiat Rzeszowski, to montaż środków powiatu, gminy Boguchwała, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego oraz dofinansowanie z Funduszy Europejskich (z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020).
 
Tymczasem wykonawcy wycenili zadanie znacznie drożej. 7 maja br. otwarte zostały oferty w przetargu na budowę łącznika drogi ekspresowej S-19 – drogi powiatowej na odcinku od węzła Rzeszów – Południe do drogi krajowej Nr 19 – Etap I. 
 
Swoje oferty złożyło osiem firm. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o.o. w Mielcu zaproponowało ponad 31 mln zł, konsorcjum firm PBI Infrastruktura S.A. z Kraśnika oraz PBI WMB Sp. z o.o. z Sandomierza – ok. 29 mln zł, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Banimex Sp. z o.o. z Będzina – ponad 25 mln zł, Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe S.A. z Dębicy – ponad 24 mln zł, konsorcjum firm Molter Zakład Usług Transportowo-Sprzętowych w Rudnej Małej Sp. z o.o. i Przedsiębiorstwo Molter Sp. z o.o. – ponad 25 mln zł, Strabag Sp. z o.o. z Pruszkowa – niemal 25 mln zł, rzeszowskie konsorcjum Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. i Wolmost sp. z o.o. – ponad 27 mln zł oraz Eurovia Polska S.A. z Bielanów Wrocławskich, ponad 26 mln zł.
 
Ceny wszystkich ofert, które wpłynęły do wyznaczonego terminu składania ofert znacznie przewyższają kwotę, jaką przeznaczono na sfinansowanie zamówienia – stwierdza Bogdan Kobiernik, zca dyrektora ds. administracyjnych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Rzeszowie. – Mając na względzie powyższe, Powiat Rzeszowski obecnie podejmuje działania, mające na celu uzyskanie pomocy finansowej z budżetu państwa lub budżetu samorządu województwa podkarpackiego dla przedmiotowego projektu. Powiat przy ograniczonych możliwościach finansowych nie jest stanie sam sfinansować brakującej kwoty. 
 
Inwestor jednak przetargu nie unieważnia.  
 
– Na obecnym etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Zamawiający zwrócił się do Wykonawców z wnioskiem o wyrażenie zgody na przedłużenie o 60 dni terminu związania ofertą – wyjaśnia dyrektor Kobiernik.  
 
Łącznik z drogą ekspresową S19 biegnie od węzła Kielanówka, przez Racławówkę i Niechobrz, w kolejnych etapach inwestycji łączy się z drogą krajową nr 19. Zakres robót w I etapie będzie obejmował m.in. budowę mostu na rzece Lubcza, przebudowę dwóch skrzyżowań i licznych rowów, budowę ronda, likwidację istniejących przepustów, budowę poboczy przy jezdni razem z zatokami autobusowymi, chodnikami oraz ścieżkami rowerowymi, wykonanie kompleksowej kanalizacji deszczowej i odwodnienia drogi, budowę i przebudowę zjazdów indywidualnych oraz publicznych. 
 
Wykonanie całości zamówienia i zgłoszenia zakończenia robót wyznaczono do dnia 15 czerwca 2022 r.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy