Reklama

Dobrowolscy z logo Agro Polska - od małej masarni do dużego producenta

A A A
Redakcja

Dodano: 27-10-2020

Fot. Dobrowolski

Fot. Dobrowolski

- Jakość, tradycja, regionalne i rodzinne receptury to wartości, którymi kierujemy się od 30 lat. Cieszymy się, że także poprzez godło programu Agro Polska możemy podkreślać pochodzenie naszych wyrobów. W oczach konsumentów znak promocyjny Agro Polska to dodatkowe uwierzytelnienie naszych działań, tym cenniejszy, że przyznany przez niezależnych ekspertów od lat związanych z sektorem spożywczym – mówi Krzysztof Dobrowolski, wiceprezes firmy Dobrowolscy, jednego z najbardziej cenionych producentów wędlin, która z Wadowic Górnych na Podkarpaciu wysyła swoje produkty do sklepów w całej Polsce i za granicę.  
 
Historia firmy Dobrowolscy zaczęła się w 1990 roku, kiedy to Stanisław Dobrowolski wraz z synem Adamem, założyli niewielką masarnię w Wadowicach Górnych. W późniejszych latach dołączyli do nich pozostali synowie – Leszek i Krzysztof. Początkowo oferowała ona swoje produkty tylko na lokalnym rynku. Cała firma zajmowała wtedy powierzchnię ok. 200 mkw. Podstawowym celem firmy stało się dążenie do zapewnienia produktów najwyższej jakości, które nawiązują do smaku domowych, tradycyjnych wędlin. Do dziś dewizą marki jest hasło: „Łączymy smakiem pokolenia”.
 
 
Firma kiedyś i dziś. Fot. Dobrowolski
 
Obecnie firmą zarządzają dwaj bracia – Adam i Krzysztof, a marka Dobrowolscy znana jest w całej Polsce. Przedsiębiorstwo zatrudnia ok. 600 wysoko wykwalifikowanych specjalistów, którzy pracują w dwóch nowoczesnych budynkach zajmujących 21 tys. mkw. powierzchni produkcyjno-magazynowej. Pierwszy budynek to wydział produkcji mięs, na który składają się dział uboju trzody chlewnej oraz linie rozbiorowe dla mięsa czerwonego. W drugim budynku funkcjonuje wydział produkcji przetwórczej, gdzie mieści się produkcja, konfekcja i ekspedycja oraz magazyn wyrobów gotowych, skąd smaczne wędliny, kiełbasy, szynki i polędwice są wysyłane do sklepów w całej Polsce.
 
- Najważniejszym ogniwem firmy są jednak ludzie. Choć firma rozrosła się do sporych rozmiarów, dalej jesteśmy firmą rodzinną. Jedną wielką rodziną, gdzie każdy dba o to, od czego zaczęliśmy, czyli o najwyższą jakość polskich, tradycyjnych produktów – tłumaczy Krzysztof Dobrowolski, właściciel firmy. 
 
Jak udało się zmienić małą masarnię w przedsiębiorstwo zatrudniające 600 osób? Tworzenie firmy wymaga stałej czujności i uwagi na wszystkie pojawiające się mniejsze lub większe problemy. Właściciele tworzyli firmę w czasach ogólnie trudnych dla gospodarki kraju. Postawili na własny kapitał, własną działkę i lokalnych pracowników. Dobre wyniki firmy i jej dynamiczny rozwój świadczą dziś o konsekwentnej realizacji założeń strategicznych. 
 
- Na przestrzeni lat, które pozwoliły rozwinąć firmę do jej dzisiejszych rozmiarów, konieczne było podejmowanie niełatwych decyzji. Były one związane zarówno z inwestycjami, rozbudową zakładu produkcyjnego, budową hal uboju, rozbioru, własnej oczyszczalni ścieków jak i również z przeobrażeniami rynku. Patrząc z perspektywy tych 30 lat widzimy ogrom pracy i starań, jakie wraz z naszymi pracownikami wnieśliśmy, by z małej lokalnej masarni stanąć na pozycji firmy o ugruntowanej renomie i sporym zasięgu sprzedażowym – dodaje właściciel. 
 
 
Fot. Dobrowolski
 
Przy dużej skali produkcji wyzwaniem staje się utrzymanie jakości wyrobów. Jednak, jak zapewniają właściciele, firma Dobrowolscy nadal kieruje się wartościami, które towarzyszyły założeniu działalności. Dysponuje znacznie bardziej rozwiniętą infrastrukturą i zupełnie innymi możliwościami technicznymi niż 30 lat temu, ale nadal zachowuje rodzinny charakter. - Bez drogi na skróty, trzymając się przyjętych przed 30 laty zasad, stawiając jakość na pierwszym miejscu. Staramy się od początku łączyć tradycję z aktualnymi, ciągle rosnącymi oczekiwaniami konsumentów – komentuje Krzysztof Dobrowolski, podkreślając, że kluczem do sukcesu firmy jest wnikliwa analiza rynku mięsnego oraz zmieniających się na nim trendów. Łączy ona zalety producenta regionalnego z możliwościami produkcyjnymi i dystrybucyjnymi na ogólnopolską skalę. Produkcji na poziomie 1500 ton wędlin miesięcznie towarzyszą takie standardy jakości i bezpieczeństwa jak m.in. BRC, IFS. 
 
By dostosować się do potrzeb rynku i sprostać oczekiwaniom konsumentów, zakład również inwestuje w ciągły rozwój własnej infrastruktury, park maszynowy i załogę. Ważne jest pozyskanie dobrego surowca do uboju i rozbioru, bo to przekłada się na jakość gotowego produktu. Lokalizacja na czystym i ekologicznym Podkarpaciu również zobowiązuje. Stąd w zakładzie takie rozwiązania jak: elektrownie wiatrowe, instalacja fotowoltaiczna, kotłownie gazowo-parowe, czy własna oczyszczalna ścieków.
 
Reklama
Marka Dobrowolscy w portfelu posiada 8 marek produktowych. Jest rozpoznawana i ceniona na rynku za dbałość o tradycję, rodzinny charakter i rzetelność. Klienci doceniają również sposób dystrybucji produktów. Dobrowolscy obsługują rynek w 90 proc. własną flotą transportową. Produkty firmy docierają również poza granice kraju, głównie na rynek europejski. Najchętniej wybieranymi markami produktowymi są: Polskie Rarytasy, Tradycyjnie Wędzone czy Bracia Dobrowolscy. Aby zapewnić wysoką jakość wędlin z półki premium, firma pozyskuje mięso z polskich hodowli, co dla klientów w całej Polsce jest niezwykle ważne. - Jakość, tradycja, regionalne i rodzinne receptury od zawsze były pielęgnowane w naszych działaniach. Sami klienci mówią, że to, co powstaje lokalnie jest bliższe naturze i ma w sobie więcej jakości i smaku. Ufają polskim, rodzinnym zakładom. Wiedzą, że pracują tam ludzie, którzy dbają o produkt. W końcu robią to dla swoich sąsiadów – dodaje właściciel firmy. 
 
Jakość produktów spod szyldu Dobrowolscy corocznie potwierdzają nagrody przyznawane zarówno firmie jak i jej wyrobom. W tym całkiem pokaźnym gronie znajdą się wyróżnienia: Certyfikat Solidna Firma, Fair Play, Podkarpacka Nagroda Gospodarcza, Najlepszy produkt, Doceń polskie czy Perła Rynku. Są one potwierdzeniem rzetelności i wiarygodności firmy i jej produktów. O wielu lat firma szczyci się również godło Agro Polska. - Jesteśmy dumni z każdej nagrody, którą otrzymujemy – mówi Krzysztof Dobrowolski. - To dla nas ogromna nobilitacja i impuls do dalszego rozwoju. Czas nie stoi w miejscu: zmienia się zarówno sama branża, jak i podejście nabywców. Cieszymy się, że także poprzez godło programu Agro Polska możemy komunikować wyznawane przez nas wartości i podkreślać pochodzenie naszych wyrobów. W oczach konsumentów znak promocyjny Agro Polska to dodatkowe uwierzytelnienie naszych działań, tym cenniejszy, że przyznany przez niezależnych ekspertów od lat związanych z sektorem spożywczym. 
 
Informacje o zdobytych nagrodach umieszczane są przede wszystkim na etykietach produktów, a dzięki temu klient już podczas zakupów wie, że sięga po produkt naprawdę wartościowy. Zdaniem firmy Dobrowolscy promowanie wartości polskich produktów, tych sprawdzonych oraz posiadających certyfikaty, ma ogromne znaczenie. - Niewątpliwie należy zaszczepić, zwłaszcza kolejnym pokoleniom, bogactwo rodzimych, regionalnych produktów licząc na to, że to co tradycyjne przetrwa. Polska słynie z bogatej tradycji wędliniarskiej, którą ogromnie szanujemy – podkreślają właściciele. - Firma Dobrowolscy to 100 proc. polskiego kapitału. Bardzo ważną kwestią jest dla nas komunikacja o korzeniach pochodzenia i jakości produktów tradycyjnych, bo „polskie” oznacza najlepsze. To konsument jest najważniejszy i to właśnie zaspokojenie jego potrzeb to nasz nadrzędny cel. Polacy coraz częściej doceniają to zaangażowanie, dlatego między innymi godło Agro Polska to dla nich gwarancja wyrobów sprawdzonych, o doskonałym smaku i wysokiej  jakości. Nasze produkty idealnie wpisują się w ideę tego typu programów, jaką jest propagowanie polskich produktów spożywczych wysokiej jakości. To właśnie dzięki łączeniu tradycji ze zmieniającymi się gustami konsumentów, nasza firma osiąga sukcesy. 
 
Logo Agro Polska znajduje się na tak lubianych produktach marki Bracia Dobrowolscy, jak: Krakowska sucha z Wadowic, Wiejska z Wadowic, czy Szynkowa tradycyjna z Wadowic.
 
 
W tym roku firma Dobrowolscy świętuje 30-lecie. - Wierzymy, że te trzydzieści lat to dopiero pierwszy etap w dalszym rozwoju firmy. Trzeba podążać za trendami i dostosowywać się do potrzeb konsumentów. Oferta i sposób funkcjonowania firmy może się zmieniać ale niezmienny pozostanie jej charakter – polski i rodzinny – podsumowuje wiceprezes firmy. 
 
Ogólnopolski Program Promocji Polskich Produktów „Agro Polska” od ponad 25 lat wspomaga polskie firmy branży rolno-spożywczej w sprzedaży produktów. Umacnia ich pozycję rynkową i kształtuje pozytywny wizerunek. Znak jest też elementem szerszej strategii budowania konsumenckiego patriotyzmu. Wyroby z godłem Agro Polska to synonim zdrowia, dobrego smaku i sprawdzonych surowców. Łatwo je rozpoznać, bo w godle wykorzystano motyw biało-czerwonej flagi. Klienci chętniej sięgają po produkty oznaczone polskim znakiem jakości. Do tej pory w programie wzięło udział kilkaset przedsiębiorstw, którzy do oznaczenia godłem Agro Polska zgłosili ponad tysiąc wyrobów.
 
Kto otrzymuje prawo posługiwania się godłem? Polskie firmy branży rolno-spożywczej zgłaszają swoje produkty, a grono fachowców przyznaje licencję na używanie prestiżowego znaku Agro Polska wyrobom odznaczającym się tradycyjną metodą wytwarzania, szczególnymi walorami jakościowymi, smakowymi, zapachowymi i ekologicznymi, a zarazem estetycznie opakowanym i wyprodukowanym w Polsce. W ten sposób wzmacnia markę polskiej żywności i wspiera rozwój rynku produktów wysokiej jakości. 
 
 
 
 
Na poziomie wojewódzkim jest to wyróżnienie w formie Nominacji Marszałka Województwa, bardzo cenionej przez przedsiębiorców działających na rynku lokalnym. Nominacja poprzedzona jest zwykle weryfikacją tego rynku przez właściwe wydziały Urzędów Marszałkowskich w Polsce. Nominacji udzielać może także organizator Programu firma MTR. Na poziomie krajowym, Nominaci poddają swoje wyroby ocenie niezależnej komisji ekspertów branżowych, która wyłania laureatów programu. Laureaci  posiadający certyfikat ekologii otrzymują prawo do używania dodatkowego znaku Eco Agro Poland, a firmy wytwarzające wysokiej jakości produkty przeznaczone na eksport mogą posługiwać się godłem Agro Poland – Euro Quality. W obu przypadkach firmy są równocześnie uprawnione do posługiwania się znakiem Agro Polska. Otrzymają dyplomy oraz certyfikaty.  
 
Lista dotychczasowych laureatów oraz informacje na temat programu znajdują się na stronie www.agropolska.eu. Zapytania można kierować na adres e-mail: biuro@agropolska.eu, biuro@targirzeszowskie.pl lub pod numer telefonu: 17 862 61 69.

KOMENTARZE

Godło AGRO POLSKA - marka, która budzi szacunek

- Godło AGRO POLSKA budzi szacunek naszych klientów...

Reklama

Elektromontaż buduje biurowiec. Developres chce działkę przy Słowackiego

Charakterystyczny budynek Elektromontażu przy ul. Słowackiego w Rzeszowie może już niedługo zniknąć ze Śródmieścia. Spółka inwestuje w duży...

W piątek szósty strajk kobiet w Rzeszowie

W piątek, 30 października, po raz szósty w Rzeszowie demonstranci spotkają się na proteście przeciwko zaostrzeniu prawa antyaborcyjnego. Manifestacje o godz. 17., planowane także w innych miastach województwa...

Studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego: Wyrok TK naruszył prawo wyboru milionom Polek

We wtorek studenci Uniwersytetu Rzeszowskiego skomentowali czwartkowe orzeczenie Trybunału Konstytucyjnego, w którym ten uznał, że...

Reklama

Szpital tymczasowy na Podkarpaciu? Powinna wystarczyć istniejąca baza

Na polecenie premiera Mateusza Morawieckiego na Stadionie Narodowym w Warszawie powstaje pierwszy szpital tymczasowych dla chorych na COVID-19. Do końca tygodnia...

Cała S19 już za sześć lat? Raport z budowy od granicy ze Słowacji do Białorusi

S19 będzie kosztować niemal 27 mld zł i umożliwi szybki przejazd między przejściem granicznym z Białorusią w Kuźnicy z Barwinkiem...

Szklane Lniane z widokiem na Krosno

W Korczynie, na miejscu popularnego zajazdu "U Cześnika", skąd roztacza się piękny widok na Krosno oraz Kotlinę Krośnieńską i Doły Jasielsko-Krośnieńsko-Sanockie powstaje Centrum Konferencyjno-Bankietowe Szklane Lniane...

Miliony złotych dotacji w kredycie na innowacje technologiczne. Jak wziąć?

Miliony złotych dotacji mogą zdobyć mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w ramach kredytu na innowacje technologiczne. Wnioski o takie wsparcie...

64 km drogi w budowie i 74 km w przygotowaniu. S19 na Podkarpaciu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie opublikowała aktualne zestawienie najważniejszych inwestycji drogowych na Podkarpaciu. W realizacji są...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2020-12-01 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2020-12-01
USD 3,7367 +0,01%
EUR 4,4769 -0,02%
CHF 4,1226 -0,33%
GBP 4,9904 +0,22%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1817,85 +2,13% [21:36]
 Ropa brent baryłka 47,36 -0,67% [21:35]
 Pallad uncja 2416,10 +1,60% [21:34]
 Platyna uncja 1006,20 +3,88% [21:36]
 Srebro uncja 24,10 +6,07% [21:36]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.