Reklama

Biznes

GOC: Customy otwarły nam drogę do legendarnych marek

Materiał Partnera
Dodano: 20.09.2021
56230_myszkowski_
Share
Udostępnij
Game Over Cycles to założona w 2012 roku w podkarpackiej wsi Lisie Jamy firma produkująca motocykle typu custom. Stworzony przez pasjonatów motocyklizmu warsztat od początku tworzył oryginalne konstrukcje, które wyróżniały się nie tylko na rynku polskim, ale również światowym.
 
Maszyny tworzono początkowo na podstawowym wyposażeniu warsztatu, takim jak giętarki do blachy, ploter czy tokarka i frezarka konwencjonalna. Dzięki oryginalnej myśli konstruktorskiej i wysokiej jakości wykonania, szybko zdobyły uznanie branży motocyklowej w Polsce i za granicą. Już pierwszy stworzony w podkarpackim warsztacie motocykl zdobył 3. miejsce na Mistrzostwach Polski w Budowaniu Motocykli Customowych. Natomiast druga maszyna przyniosła firmie rozgłos międzynarodowy zdobywając Nagrodę Publiczności na European Bike Week, największej imprezie motocyklowej w Europie, organizowanej co roku w austriackiej miejscowości Faak am See.
 
– Od samego początku naszym celem było mocne wejście na customowy rynek. Buduję i przerabiam motocykle praktycznie od dziecka i przed założeniem firmy bardzo długo śledziłem branżę chcąc zaobserwować, co się w niej powtarza, czego brakuje, co można zrobić inaczej. To wszystko doprowadziło do postanowienia, by założyć własny warsztat i wejść na rynek bez kompleksów, ze świadomością, jak oryginalne są nasze rozwiązania – mówi Stanisław Myszkowski, założyciel i właściciel Game Over Cycles.
 
Kolejne projekty przynosiły firmie coraz więcej nagród. W pierwszych czterech latach swojej działalności zdobyła ona aż 17 wyróżnień na największych imprezach motocyklowych w Polsce i za granicą. Wszystkie te sukcesy skłoniły właściciela do zainwestowania w kolejne rozwojowe projekty. Na początku 2017 roku firma otworzyła salon GOC Harley-Davidson Rzeszów, największy obiekt pod szyldem legendarnej amerykańskiej marki w Europie Środkowowschodniej. Dwupoziomowy, zajmujący 1150 mkw. budynek był inwestycją wartą 4 mln złotych.
 
– Współpraca z marką Harley-Davidson była moim marzeniem od dzieciństwa. W przypadku takiego przedsięwzięcia istotna jest pasja. To nie do końca zwykła praca, ale wciąż również biznes. Uzyskanie zgody ze strony Harley-Davidson wiązało się z przedstawieniem konkretnego planu finansowego i spełnieniem szeregu wymagających warunków – opowiada Myszkowski.
 
Nie poprzestał jednak na tej inwestycji, a przy ul. Ludwika Chmury powstało swoiste zagłębie motoryzacyjne. W 2018 roku firma uruchomiła salon Yamaha Rzeszów, przywracając obecność japońskiej marki na Podkarpaciu. Dwa lata później, w 2020 roku, GOC zostało oficjalnym dilerem amerykańskich brandów samochodowych – Dodge oraz RAM.

Ważnym krokiem w rozwoju firmy były przenosiny siedziby z Lisich Jam do Rzeszowa. W 2019 roku obok salonu Harleya powstał nowoczesny warsztat GOC, mający znacznie większe zdolności technologicznie, niż pierwotne miejsce. 
 
– Dzięki specjalistycznemu oprogramowaniu EDGECAM mamy możliwość komputerowego modelowania  brył 3D. Na ich podstawie wykonujemy elementy na trzyosiowej frezarce numerycznej. Dużo części prototypowych służących do pierwszych przymiarek drukujemy na drukarce 3D. We współpracy z naszymi kooperantami technologicznymi zaprojektowane przez nas bryły są odlewane w aluminium. W razie potrzeb elementy są także wycinane na laserze lub przy pomocy techniki waterjet. Mamy również możliwość wykonania złocenia elementów, chromowania, anodowania i  obróbki galwanicznej – opowiada Tomasz Rzeszut, kierownik warsztatu GOC.
 
Do tej pory konstrukcje Game Over Cycles zdobyły 22 nagrody, w tym 15 międzynarodowych, uwzględniając aż 8 trofeów otrzymanych na European Bike Week (EBW), największym festiwalu motocyklowym w Europie. Firma była nagradzana również w kolebce customów, czyli USA. W 2017 roku The Recidivist – pierwszy na świecie wytatuowany motocykl, zdobył pierwsze miejsce w kategorii „Najbardziej Niezwykły”, w konkursie Rats Hole Custom Bike Show – prestiżowych zawodach konstruktorskich  organizowanych co roku na Sturgis Motorcycle Rally – największym zlocie motocyklowym świata, gromadzącym ponad pół miliona uczestników.
 

 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy