Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Korzyści z integracji centrali VoIP i systemu CRM

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 29-11-2021

Korzyści z integracji centrali VoIP i systemu CRM
Rozmowy telefoniczne z klientami to wciąż jedna z najważniejszych metod sprzedaży. Nawet jeśli nie jest to dominująca forma, to w poprawnie zbudowanym lejku sprzedażowym nie sposób pominąć tego kroku. Skuteczność sprzedaży zależy od ilości telefonów i jakości takich kontaktów. W naszym artykule wyjaśniamy jak zintegrować centralę telefoniczną VoIP z systemem CRM i jakie nowe funkcjonalności dla sprzedaży daje takie połączenie. Podpowiadamy też jakie korzyści biznesowe przyniesie integracja.

Funkcjonalności jakie daje integracja VoIP-CRM

Integracja VoIP-CRM jest w stanie znacząco poprawić jakość obsługi telefonicznej i skuteczność sprzedaży. Po integracji systemu CRM z centralą telefoniczną VoIP możemy wykonywać i odbierać połączenie telefoniczne bezpośrednio z systemu CRM na jakim pracują handlowcy.

Reklama
W przypadku połączeń przychodzących, system identyfikuje klientów po numerze telefonu i przez system interaktywnych okienek wymusza aktualizację bazy danych - nowe kontakty lub informacje do już istniejących. Pracownik może też przygotować się do rozmowy przed jej rozpoczęciem, gdyż system CRM sam otworzy profil dzwoniącego klienta.

W przypadku połączeń wychodzących, system CRM np. może każdorazowo przed rozmową wyświetlać kartę klienta (w przypadku kampanii sprzedażowych prowadzonych automatycznie przez centralę). Pracownik będzie mógł też nawiązywać połączenie po kliknięciu numeru kontaktowy w CRM. To rozwiązanie znacząco zwiększa ergonomię pracy.

Istotna jest także eksport danych o połączeniach z centrali VoIP do systemu CRM umożliwiający kompleksową ich ocenę statystyczną w kontekście prowadzonych działań sprzedażowych lub oceny obsługi klienta w firmie.

Jak zintegrować centralę VoIP z system CRM

Większość systemów CRM jakie są dostępne na rynku oferuje funkcje bazujące na integracji z centralą telefoniczną VoIP. Mogą one się różnić między sobą zależnie od specjalizacji danego systemu, ale praktycznie każdy oferuje możliwość odbierania i dzwonienia przez CRM tak jak to opisano wyżej. Dodatkowe funkcje to np. możliwość odsłuchiwania nagranych rozmów, czy pobierania z centrali telefonicznej dodatkowych danych o statusie połączeń (np. obsłużone, nieobsłużone etc.).

Sporo dostępnych na rynku central telefonicznych VoIP pozwala na szybką integrację z innymi systemami przez jej interfejs API. Decydując się na taki system, zyskujemy usługę już przetestowaną i gotową do praktycznie natychmiastowego uruchomienia.  Dużo usystematyzowanej wiedzy o integracji można znaleźć tutaj.
Reklama

Korzyści płynące z pełnej integracji VoIP-CRM

Integracja VoIP-CRM ma kluczowe znaczenie, gdyż umiejscawia kontakt telefoniczny na równi z pozostałymi kanałami - pocztą elektroniczną czy czatem, które też bardzo często są zintegrowane. Firma zyskuje pełną kontrolę nad relacjami z danym klientem. Żadna forma kontaktu z nim nie jest pomijana w analityce czy ocenie historii relacji.

Gdy stosujemy rozwiązanie te w sprzedaży, to integracja taka ułatwia pracę handlowców i znacząco może podnieść ich wydajność. Pozwala też prowadzić specjalne kampanie sprzedażowe – telefoniczne lub smsowe czy zarządzać nie odebranymi połączeniami przychodzącymi.

Poprawiamy wtedy organizację pracy w dziale handlowym oraz jesteśmy w stanie monitorować pracę wszystkich jego członków i poszczególnych zespołów sprzedażowych.

W końcu pełna integracja systemu CRM oraz centrali telefonicznej VoIP daje nam nowy wymiar danych do zarządzania całością relacji z klientem. Pozwala to optymalizować ten proces, lepiej ustawiać nasz lejek sprzedażowy, skracać czas kontaktu z klientem i podnosić poziom jego satysfakcji z naszej obsługi. Polecamy, zapoznać się z opisem jednej z zrealizowanych takich integracji by poznać cały proces bliżej. Polecamy zapoznanie się z business case, które praktycznie pokazuje efekt integracji. Artykuł dostępny jest pod linkiem.

Argumentów przemawiających za wprowadzaniem takiego rozwiązania i pełnym zintegrowaniem centrali telefonicznej VoIP z naszym systemem CRM można wymieniać jeszcze wiele. Na koniec warto dodać, iż jest to rozwiązanie bardzo proste w realizacji, tanie lub nawet bez kosztowe. A płynące z niego korzyści mogą znacząco podnosić efektywność naszego biznesu lub być nawet źródłem nowych przychodów.
Reklama
 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-01-27 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-01-27
USD 4,0830 +0,36%
EUR 4,5713 -0,45%
CHF 4,4029 -0,41%
GBP 5,4818 -0,25%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.