Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Mapy ciepła w analityce internetowej

A A A
Artykuł sponsorowany

Dodano: 21-06-2022

Mapy ciepła w analityce internetowej
Poznanie zachowania użytkowników na naszej stronie pozwala nam na lepsze dopasowanie nawigacji, układu i treści do potrzeb naszych klientów. Dobrze i intuicyjnie zaprojektowany sklep internetowy czy witryna usługowa będą prowadziły poprawy konwersji. W przypadku analityki internetowej często korzystamy z surowych danych dostarczanych nam przez Google Analytics. Niejednokrotnie jednak obserwacja zachowania użytkowników z pomocą map ciepła może nam dostarczyć informacji, o których do tej pory nie mieliśmy pojęcia. Czym są mamy ciepła i jak wykorzystać je w analityce internetowej? Czytaj dalej, żeby się tego dowiedzieć.

Mapy ciepła - czym są ?

Mapy ciepła lub po angielsku heat maps to sposób wizualnego przedstawienia częstotliwości pewnych zachowań użytkowników na naszej stronie. W bardzo intuicyjny sposób prezentowane są nam te fragmenty portalu, nad którymi klienci zatrzymują się dłużej i te, które są przez nich całkowicie pomijane. Do oznaczenia tych punktów wykorzystywane są kolory. Czerwona barwa oznacza najpopularniejsze elementy strony, niebieska natomiast te “najchłodniejsze”, czyli najmniej popularne. Nawiązanie do ciepłych i zimnych obiektów jest tu oczywiste.
Reklama

Możemy mierzyć również kliknięcia użytkowników w poszczególne elementy witryny. Im jest ich więcej, tym większa biała plama pojawi się w konkretnym fragmencie naszej witryny. Pojedyncze będą natomiast stanowić zaledwie niewielkie punkty.

Jakie zdarzenia najczęściej możemy śledzić z wykorzystaniem tego narzędzia? Mogą być to po prostu kliknięcia, ale również scrollowania czy czas spędzony nad konkretnym fragmentem strony. Jeśli chciałbyś przeanalizować swoją stronę pod kątem zachowania użytkowników i wdrożyć na niej mapy ciepła, to skontaktuj się z firmą Conversion.pl, która od lat specjalizuje się w analityce internetowej i optymalizacji konwersji.

Popularne narzędzia do wdrażania map ciepła

Na rynku możemy znaleźć wiele narzędzi, które służą do tworzenia map ciepła. Najbardziej popularne to  HotJar  i Crazy Egg. Przyjrzyjmy się temu, co mogą nam zaoferować.

W przypadku HotJara mamy do czynienia nie tylko z tworzeniem map ciepła, ale również nagrywaniem sesji użytkowników i ruchów kursora. Możemy więc naocznie zobaczyć, które miejsca w serwisie są problematyczne dla naszych klientów. Dodatkowo HotJar umożliwia tworzenie szybkich ankiet zadowolenia z serwisu, dzięki którym możemy uzyskać wartościowy feedback.

Crazy Egg to doskonałe narzędzie do analizy kliknięć i scrollowań. Poza mapą ciepła otrzymamy również statystyki liczbowe. Bezpłatną wersję programu możemy przetestować przez 30 dni. Należy jednak pamiętać o tym, że nie będzie ona w pełni funkcjonalna. Jest to jednak na pewno świetne rozwiązanie, by zrozumieć, jakiego rodzaju dane możemy uzyskać z pomocą map ciepła.
Reklama

Dlaczego warto stosować mapy ciepła w analityce internetowej?

Zastosowanie map ciepła w analityce internetowej jest bardzo szerokie. Z ich pomocą możemy zweryfikować, w których miejscach strony powinniśmy umieścić najbardziej priorytetowe przyciski i komunikaty. Możemy również szybko zobaczyć, które przestrzenie wymagają poprawy, ponieważ utrudniają nawigację lub konsumowanie treści naszym klientom. W tym drugim przypadku mamy możliwość zweryfikowania, czy content na naszej stronie jest czytany przez klientów czy jedynie scrollowany. Jeśli publikujemy teksty o dużej objętości, a nasi klienci nie zwracają na nie uwagi, to pomimo wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania, nasza konwersja może spadać. Istotą istnienia sklepów internetowych jest konwersja, a zbyt wiele treści na stronie może utrudnić użytkownikowi znalezienie interesującej go informacji i doprowadzić do opuszczenia naszej witryny.

Mapy ciepła dają nam możliwość nieustannego testowania wprowadzanych rozwiązań. Dzięki temu rozwiązaniu możemy niemal natychmiast zobaczyć jak sprawdzają się one w praktyce i czy przyniosły zamierzony efekt.

Mapy ciepła są szczególnie przydatne w przypadku wielkich stron, gdzie najmniejsza zmiana może wpłynąć na konwersję całej witryny. Jednocześnie to właśnie portale z dużą liczbą użytkowników pozwalają na szybkie zebranie wiarygodnych informacji o zachowaniu się klientów na stronie.
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2022-12-05 12:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2022-12-05
USD 4,4415 -0,17%
EUR 4,6898 +0,10%
CHF 4,7542 -0,07%
GBP 5,4558 -0,10%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.