Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Skuteczne pozycjonowanie stron 7 porad dla właścicieli lokalnych firm

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 28-11-2022

Skuteczne pozycjonowanie stron 7 porad dla właścicieli lokalnych firm

Twarde są reguły gry w świecie biznesu. Masz firmę, musisz mieć oczy i uszy otwarte. Ten, kto jest świadomy zasad, jakimi rządzi się otaczająca go rzeczywistość, wie, że każde nierozważne posunięcie może skutkować utratą klientów. Na rzecz konkurencji, oczywiście. A ta nie śpi, wręcz przeciwnie — czujnie wypatruje słabych punktów swoich biznesowych rywali i gotowa jest działać, gdy tylko zauważy realną szansę na uzyskanie przewagi. Dlatego chcąc utrzymać się w ścisłej czołówce, trzeba nieustannie czerpać z pokładów kreatywności potrzebnej, by tworzyć efektywne strategie i zapewnić sobie niegasnące zainteresowanie klientów. Oczywiście, w dzisiejszym świecie, w dobie intensywnego rozwoju technologicznego, nie sposób osiągnąć komercyjnego sukcesu bez wyraźnie zaznaczonej obecności w internecie.

Reklama

No dobrze, ale jak zaistnieć w sieci tak, by wydatnie przełożyło się to na sprawne funkcjonowanie naszej firmy? Odpowiedź brzmi: przez pozycjonowanie stron internetowych. Co to właściwie znaczy i jak sprawić, by pozycjonowanie było skuteczne, także w przypadku firm działających na rynku lokalnym? Tego, a także kilku innych przydatnych rzeczy, dowiesz się z naszego artykułu.

 

Co to jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie strony internetowej (z ang. SEO, czyli search engine optimization) — pojęcie z zakresu marketingu internetowego — to w najprostszych słowach zbiór działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania, czyli spowodowanie, by po wpisaniu w wyszukiwarkę określonych słów kluczowych, strona wyświetlała się na jak najwyższej pozycji. Efekty pozycjonowania widoczne są tylko w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tych, które wyświetlają się jako bezpłatne linki do stron (pozycjonowanie nie dotyczy płatnych reklam, np. Google Ads, choć działania związane z optymalizacją strony mogą poprawić ich działanie).

Pozycjonowanie strony — jak robić to skutecznie?

Pozycjonowanie stron WWW to skomplikowany i wieloaspektowy proces, którego skuteczność zależy od sumy wielu czynników. Mając na uwadze tę złożoność, Agencja KS przygotowała poradnik zawierający kilka praktycznych wskazówek dotyczących pozycjonowania, które z pewnością przydadzą się każdemu właścicielowi firmy, także tej działającej na ograniczonym terenie. Zaczynamy odliczanie!

 

Reklama

1. Daj się zauważyć

Samo posiadanie strony internetowej to jeszcze nie wszystko. Nie masz bowiem żadnej gwarancji, że będzie ona generowała jakikolwiek ruch i przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Musisz więc przede wszystkim zadbać o to, aby Twoja strona nie zniknęła gdzieś w niezbadanych odmętach internetu, gdzie nikt jej nie odnajdzie, nie mówiąc już o podjęciu na niej pożądanych działań typu dokonanie zakupu lub wysłanie zapytania o szczegóły oferty. 

Żeby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i skusić ich do odwiedzenia Twojej witryny (a tym samym stworzenia szansy, że odwiedzający staną się nabywcami Twojego produktu lub usługi) musisz się wyróżnić się na tle swoich biznesowych konkurentów. Jak? Dogłębnie przemyśl swoją ofertę i spraw, by była jak najbardziej atrakcyjna z punktu widzenia klienta. Upewnij się, że zawartość Twojej strony jest unikalna i angażująca — im bardziej uda Ci się zaintrygować odwiedzających, tym większe prawdopodobieństwo, że zostaną na stronie dłużej, zapoznają się z Twoimi produktami lub usługami, a w konsekwencji podejmą decyzję o skorzystaniu z oferty.

2. Odpowiednie słowa kluczowe to... klucz do sukcesu

Słowa kluczowe to frazy, które wpisujemy w wyszukiwarce Google (lub innej), gdy chcemy zasięgnąć informacji na jakiś temat czy znaleźć interesujący nas produkt. Mądre algorytmy wyszukiwarek sprawnie przesiewają takie frazy i podsuwają wyniki dostosowane do domniemanej intencji użytkownika. Mogą to więc być karuzele grafik, jeśli zapytanie dotyczy produktu lub pakiet map, gdy wpisane wyrażenie zawiera rodzaj poszukiwanej usługi i miejsce, w którym chcemy z niej skorzystać.

Reklama

Jednym z ważnych kroków w stronę osiągnięcia wysokiej pozycji w wyszukiwarce jest właściwe dobranie słów kluczowych, a więc odkrycie, co też klientowi chodzi po głowie i jaką frazę wpisze on w Google

Spokojnie, umiejętność czytania w myślach wcale nie jest konieczna, by osiągnąć ten cel. Z pomocą przychodzi bowiem technologia. Dzięki wykorzystaniu narzędzi do sprawdzania słów kluczowych możesz szybko i łatwo sprawdzić, jak popularna jest konkretna fraza (czyli jak często jest wyszukiwana w skali miesiąca), a także prześledzić bazę wygenerowanych fraz pokrewnych, które także mogą mieć imponujący potencjał, jeśli chodzi o liczbę wyszukiwań. Do darmowych narzędzi tego typu należy np. Google Search Console (podaje nam słowa kluczowe, na które nasza strona już jest widoczna), Surfer Keyword (będący bezpłatnym rozszerzeniem do przeglądarki Chrome) lub Planer Słów Kluczowych.

Analiza słów kluczowych pozwoli Ci zgromadzić frazy, które następnie trzeba odpowiednio przyporządkować do podstron z ofertą, by zwiększyć efektywność procesu optymalizacji strony. Co więcej, dana podstrona powinna być poświęcona jednej konkretnej usłudze lub kategorii produktów. Jeśli więc w swojej ofercie masz na przykład usługi transportowe i wypożyczanie samochodów, rozdziel je na osobne podstrony.

 

3. Zadbaj o wysoką jakość treści

Wartościowe treści na stronie to prawdziwy atut. Chwytliwe, pozbawione błędów i zgrabne stylistycznie teksty to coś, co może wyróżnić Twoją witrynę na tle innych stron internetowych poświęconych podobnej tematyce. Zadbaj też o atrakcyjne dla oka zdjęcia, pomysłowe infografiki czy czytelne wykresy — wszystko w zależności od tego, czego dotyczy Twoja strona.

Reklama

alt=”efekty pozycjonowania stron zależą m.in. od wysokiej jakości treści”

Pamiętaj, że treści tworzone są dla ludzi, a nie botów. A ludzie oczekują jakości. Miernie skomponowane teksty, wciśnięte na stronę w niepoprzedzielanych akapitami blokach, bez progrubień czy podkreśleń uwypuklających szczególnie istotne fragmenty — to tylko kilka przykładów niedociągnięć, które szybko i skutecznie mogą zniechęcić czytelnika (a więc potencjalnego klienta) do eksplorowania zawartości Twojej strony i sprawić, że zamiast rozważać zakup, szybko zwróci się do konkurencji.

Dobrej jakości treści powinny zwracać uwagę na Twoją ofertę, być wizualnie atrakcyjne, poprawne pod względem merytorycznych i angażujące. Starannie przemyślany content marketing ma bowiem służyć budowaniu silnej i długotrwałej relacji z odbiorcami, właśnie za pomocą odpowiednich treści. Warto też dodać referencje i opinie wystawione przez zadowolonych klientów — świadomość, że inni byli zadowoleni z zakupionego produktu lub usługi, może znacząco wpłynąć na zachowanie konsumentów. Jeżeli Twoja witryna obejmuje kilka podstron, zastosuj linkowanie wewnętrzne, czyli odnośniki w treści, dzięki którym zwiększysz szansę na to, że klient przeglądający zawartość danej podstrony, z ciekawości odwiedzi też inną (i, na przykład, zmodyfikuje swoje decyzje zakupowe, dodając do koszyka jeszcze jeden produkt ;)).

 

4. Upewnij się, że technicznie wszystko gra

W pozycjonowaniu stron WWW duże znaczenie ma też to, czy są łatwe w obsłudze, a więc "przyjazne" dla użytkownika. Menu powinno być przejrzyste, układ treści zachęcający do ich zgłębiania, a struktura strony intuicyjna i umożliwiająca sprawną nawigację. Na jakie aspekty zwrócić uwagę?

Reklama

DOSTOSOWANIE STRONY DO URZĄDZEŃ MOBILNYCH

Obecnie coraz więcej osób do przeglądania stron internetowych używa urządzeń mobilnych, czyli głównie smartfonów. Nic dziwnego — często zabijamy w ten sposób czas, stojąc w kolejce czy podróżując komunikacją miejską. Także w domu niejednokrotnie łatwiej jest nam sięgnąć po telefon niż uruchamiać komputer czy laptopa. Biorąc pod uwagę liczbę transakcji dokonywanych przy użyciu smartfona, ważne jest, by mobilna wersja Twojego serwisu działała sprawnie i bez zarzutu. Strony, które są nieprzystosowane do urządzeń mobilnych, zwyczajnie nie spełniają wymagań narzuconych przez postępującą cyfryzację.

 

TWORZENIE WŁAŚCIWYCH ADRESÓW URL

Adres Twojej strony WWW powinien być łatwy do zapamiętania, nawiązywać do zawartości Twojej witryny i dobrze prezentować się np. w mediach społecznościowych, gdzie może być udostępniony. Trzeba też pamiętać, że czytelny URL pomaga robotom indeksującym w skuteczniej kategoryzować zasoby.

OGRANICZENIE WYSKAKUJĄCYCH OKIENEK

Tym, co może zirytować czytelnika, są wyskakujące okna reklamowe, które nierzadko zaprojektowane są tak, by trudno je było zamknąć. Użytkownicy mogą odbierać takie zabiegi jako nachalną próbę zachęcenia ich do zakupu, subskrypcji czy kontaktu, dlatego lepiej dobrze przemyśleć, czy warto je stosować na swojej stronie. Jeśli nie chcesz zupełnie zrezygnować z takiej taktyki marketingowej, zadbaj o to, by okienka nie bombardowały czytelników: niech pojawiają się rzadziej (np. tylko po wykonaniu jakiegoś działania na stronie) i w liczbie, która nie przyprawi użytkowników o oczopląs.

Reklama

To nie wszystkie elementy techniczne, które odgrywają znaczącą rolę w procesie optymalizacyjnym. Niestety, są to kwestie stanowiące największe wyzwanie, ponieważ wymagają specjalistycznej wiedzy z zakresu programowania, której brak sprawia, że samodzielne wprowadzenie zmian na stronie jest po prostu niemożliwe. Dlatego najlepszym rozwiązaniem, z którego korzysta wielu przedsiębiorców, jest audyt SEO, czyli dogłębna, wieloaspektowa analiza strony WWW, podczas której pod uwagę bierze się kilkaset czynników rankingowych, od których zależy skuteczne pozycjonowanie stron internetowych (takich jak poprawność indeksacji strony, widoczność witryny, popularność słów kluczowych, jakość pozyskanych linków, dane strukturalne, unikalność treści czy doświadczenie użytkownika).

 

5. Spoglądaj na wszystko czujnym okiem i wyciągaj wnioski z analiz

Przyjmijmy, że Twoja strona jest już zoptymalizowana, a Ty po pewnym czasie zaczynasz zauważać istotne zmiany w liczbie odwiedzających i z zadowoleniem stwierdzasz, że Twoje produkty lub usługi coraz lepiej się sprzedają. Świetnie. Nie jest to jednak koniec drogi. Jak wspomnieliśmy, konkurencja ma oczy otwarte, a zainteresowanie klientów bywa ulotne. Dlatego właśnie i Ty musisz być czujny. Co ta czujność oznacza w praktyce?

Przede wszystkim, na bieżąco śledź ruch na swojej stronie, sprawdzaj pozycje wybranych słów kluczowych, zbieraj informacje dotyczące tego, jakimi kanałami marketingowymi klienci do Ciebie docierają, a także, na jakie frazy pozycjonują się Twoi konkurenci. Wnioski wyciągnięte z dogłębnej analizy i krytyczne spojrzenie na własną stronę pod kątem zdobytych danych mogą pomóc Ci zidentyfikować ewentualne problemy. Być może konieczna okaże się ponowna optymalizacja pewnych aspektów, takich jak jakość wpisów blogowych lub widoczność kluczowych elementów graficznych (choćby przycisk z tzw. wezwaniem do działania, np. "kup teraz!")

Reklama

Przeprowadzenie takiej analizy jest możliwe dzięki dostępności takich narzędzi jak Google Analytics, Google Search Console, Keyword Planner, Ahrefs lub Senuto.

 

6. Zwiększaj zasięgi

Wspominaliśmy już o zasadności prowadzenia dobrze przemyślanych działań content marketingowych (treść przede wszystkim!). Strony internetowe przyciągające uwagę użytkowników atrakcyjnymi grafikami czy ciekawymi i dobrze napisanymi artykułami blogowymi mają znacznie większe szanse stać się prawdziwym atutem w rozgrywce, której stawką jest lepsza sprzedaż i większe zyski.

Optymalizacja strony to jedno, a zadbanie o to, by dać się zauważyć szerszej publiczności, to drugie. Doskonałym sposobem na promocję Twojej witryny jest udostępnianie wartościowych treści w mediach społecznościowych czy na forach dyskusyjnych. Dzięki temu zwiększasz szansę na dotarcie do potencjalnych klientów i zagoszczenie w ich świadomości, co może szybko przełożyć się na ruch na Twojej stronie.

alt=”reklama w mediach społecznościowych to sposób na większą rozpoznawalność firmy” 

Większa rozpoznawalność marki może być też rezultatem przeprowadzenia działań z zakresu link buildingu (link building to proces polegający na pozyskiwaniu wartościowych linków prowadzących do naszej witryny z różnych miejsc w internecie). Im więcej dobrej jakości linków, tym większe prawdopodobieństwo, że usatysfakcjonowane algorytmy Google umieszczą Twoją stronę wyżej w wynikach wyszukiwania, a tam łatwiej dostrzegą Cię potencjalni klienci. Dlatego właśnie gromadzenie odnośników to ważny element pozycjonowania stron internetowych. 

Reklama

Z uwagi na ten niezaprzeczalny fakt, dobrze jest samemu wykazać się inicjatywą i spróbować pozyskać linki. Możesz to zrobić oferując serwisowi, który tematycznie jest zbieżny z Twoim tzw. wpis gościnny — w zamian za artykuł blogowy, właściciel strony internetowej może umożliwić dodanie w tekście linka do Twojej witryny lub innego artykułu Twojego autorstwa. Możesz też spróbować znaleźć portal z ogłoszeniami lokalnymi, który dopuszcza opcję dodawania linków w treści. Wykorzystaj też swoje kontakty — masz dostawców, a może partnerów biznesowych? Jeśli udało Ci się zbudować z nimi pozytywne relacje, z pewnością pomogą Ci pozyskać kilka linków.

Pamiętaj jednak o jednym: niezależnie od internetowych mądrości publikowanych przez wątpliwej renomy "znawców" tematu, nigdy nie kupuj masowo odnośników niewiadomego pochodzenia. Taka taktyka w niczym Ci nie pomoże, ryzykujesz natomiast, że w rankingach Google'a spadniesz na niższą pozycję.

 

7. Nie jesteś pewien? Zaufaj specjalistom!

Jak łatwo wywnioskować, skuteczne pozycjonowanie stron WWW jest niczym karkołomna wspinaczka na szczyt. I to dosłownie — celem eskapady jest w końcu to, by strona wyświetlała się na możliwie jak najwyższej pozycji, i to na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Aby dobrze zoptymalizować stronę internetową, nie wystarczy dostęp do nowoczesnych narzędzi. Oczywiście, w pozycjonowaniu stron WWW nie da się osiągnąć niczego wartościowego bez oparcia się o technologię, ale jej efektywne wykorzystanie nie jest możliwe bez solidnego zaplecza w postaci wiedzy technicznej, doświadczenia, zdolności do analitycznego myślenia i umiejętności wczucia się w "sposób myślenia" wyszukiwarki Google.

Reklama

Nie mówimy, że samodzielne pozycjonowanie stron jest przedsięwzięciem niewykonalnym — wielu przedsiębiorców decyduje się na takie posunięcie, zwykle w przekonaniu, że skorzystanie z usług profesjonalnej agencji marketingowej będzie droższe niż promowanie biznesu na własną rękę. Nie jest to niestety przekonanie w pełni słuszne. Koszt prowadzonej samodzielnie kampanii marketingowej na pierwszy rzut oka rzeczywiście jest mniejszy, ale w rachunkach koniecznie uwzględnić trzeba też inne, kluczowe dla ostatecznego sukcesu aspekty.

Po pierwsze, promowanie biznesu w sieci i szereg działań związanych z optymalizacją strony internetowej jest bardzo czasochłonne. Nie wystarczy raz na czas zerknąć na wykresy i porównać zestawienia — aby strategia pozycjonowania strony okazała się skuteczna, ważna jest przede wszystkim systematyczność. Wiąże się to z koniecznością stałego nadzorowania wszystkich czynności wchodzących w skład tego procesu, ciągłej obserwacji zmieniających się trendów rynkowych i podejmowania coraz to nowych kroków mających na celu zminimalizowanie konsekwencji marketingowych poczynań konkurentów.

Podczas kalkulowania kosztów warto wziąć też pod uwagę ryzyko strat finansowych, jakie mogą wyniknąć z nieprzemyślanych decyzji i nierozważnych działań optymalizacyjnych. O te z kolei nietrudno w przypadku braku doświadczenia i wiedzy na temat tego, czym w praktyce jest kompleksowe pozycjonowanie stron. Konieczność wdrożenia działań naprawczych wygeneruje dodatkowe koszty i sprawi, że na rezultaty będzie trzeba poczekać dłużej.

Reklama

Wyspecjalizowaną w optymalizacji SEO ekipę znajdziesz w Agencji KS. Przeprowadzanie audytu SEO, a także wieloaspektowe pozycjonowanie sklepów internetowych i firm usługowych — jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek usługi, by zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwarek internetowych, zajrzyj na ks.pl/pozycjonowanie-stron i dowiedz się więcej.

 

Skuteczne pozycjonowanie strony, czyli zrób krok w stronę sukcesu swojej firmy

Jako przedsiębiorca doskonale zdajesz sobie sprawę, że dobre wyniki sprzedażowe to Twoje być albo nie być na rynku. Wiesz, że dotarcie do klientów, przekonanie ich o atrakcyjności Twojej oferty i skłonienie do dokonania zakupu to niezbędne elementy skutecznej kampanii reklamowej. Ponieważ gra o najwyższą stawkę toczy się obecnie głównie w sieci, kampania ta musi odbywać się właśnie tam, na wielowymiarowej wirtualnej planszy, pełnej zarówno bonusowych pól, jak i pułapek. Aby po tej planszy poruszać się sprawnie i w dobrym kierunku, konieczne jest zgłębienie tajników marketingu internetowego lub skorzystanie z usług profesjonalistów, którzy reguły gry opanowali do perfekcji.



Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2023-02-03 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.