Reklama

InternetBeta inspiruje. Od środy

A A A
Anna Olech

Dodano: 01-09-2014

fot. Tadeusz Poźniak

fot. Tadeusz Poźniak

Każdego roku do Rzeszowa z całej Polski przyjeżdżają przedstawiciele najróżniejszych branż, by uczestniczyć w tej samej konferencji. Socjolodzy, marketingowcy, psycholodzy, politolodzy, przedstawiciele agencji reklamowych i interaktywnych, zarządzający serwisami, inwestorzy, twórcy aplikacji i strupów, rozmawiają, dzielą się doświadczeniami, podpowiadają, jak najskuteczniej prowadzić biznes z wykorzystaniem sieci, nawiązują kontakty biznesowe. Po co? Ponieważ okazuje się, że w firmach, które przynajmniej raz uczestniczyły w spotkaniu wymyślonym przez Mateusza Tułeckiego, efekty są natychmiastowe. InternetBeta ma inspirować. I od siedmiu lat to się udaje. 
 
InternetBeta to niepowtarzalny mix. I tematyczny, i osobowy, bo w jednym miejscu są przedstawiciele najróżniejszych branż, którzy na żadnych innych konferencjach nie mieliby szansy się spotkać. A pomysłodawcy, Mateuszowi Tułeckiemu, właśnie o tę interdyscyplinarność chodziło, gdy siedem lat temu organizował pierwszą Betę. Odległe, czasem nawet bardzo, branże tu mają szanse się spotkać i wymienić doświadczeniami, podpowiedzieć sobie nawzajem, jak wykorzystać Internet i nowe technologie w biznesie. Miejsce też sprzyja, choć sceptykom wydawało się, że nie będzie chętnych, żeby przyjechać do Rzeszowa i spędzić tu trzy dni. Ale czas szybko pokazał, że to, co mogłoby być mankamentem konferencji, w rzeczywistości jest jej siłą. Dlatego też rok w rok na Betę przyjeżdża kilkaset osób z najróżniejszych stron Polski. Tym razem spotkają się w Rzeszowie w dniach 10-12 września br. 
 
Tematyczny miszmasz
 
Tradycyjnie już konferencja InternetBeta nie ma tematu przewodniego. - Tak, jak w poprzednich latach tematy będą bardzo różnorodne, nie ma jednej linii. Na Betę trafia to, co mnie i osobom ze mną współpracujących, wydaje się najciekawsze. Bo jak zwykle mamy tyle zgłoszeń, że moglibyśmy zrobić trzy takie konferencje, a miejsca mamy tylko na 63 prezentacje, co i tak jest olbrzymią ilością - mówi Mateusz Tułecki. 
Na liście prelegentów zawsze znajdują się osoby, które są żywym przykładem efektywnego wykorzystania sieci w najróżniejszych biznesach, eksperci w swoich dziedzinach. W tym roku do Rzeszowa przyjedzie m.in. Zuzanna Stańska, absolwentka historii sztuki, założycielka firmy Moiseum, pomysłodawczyni aplikacji DailyArt, dzięki której użytkownicy codziennie otrzymują zdjęcie jednego dzieła sztuki z krótkim, atrakcyjnym opisem. Krzysztof Sobieszek, konsultant i strateg związany z branżą nowych mediów i e-marketingu, opowie o trudnych związkach nauki z biznesem.
To zaledwie niewielka cząstka tego, o czym na Becie będzie się rozmawiać, jakie tematy poruszać. Różnorodność zagadnień poruszanych pozwala każdemu uczestnikowi pełnymi garściami czerpać wiedzę potrzebną w jego branży. Bo taki właśnie cel leży u podstaw konferencji, która ma inspirować do działania, ułatwiać kontakty z potencjalnymi partnerami biznesowymi. 
 
W sieci siła
 
Reklama
Bywa, że efekty po organizowanych konferencjach są właściwie żadne. Ale to InternetBety nie dotyczy, ponieważ efekty tych spotkań są coraz wyraźniej widoczne po każdej edycji. Mateusz Tułecki podkreśla, że niesamowicie cieszy go, gdy po kolejnych konferencjach piszą lub dzwonią do niego uczestnicy i opowiadają, jak wiele dała im ta konferencja. Mówią o inspiracjach, o nawiązanych kontaktach, które pomagają w karierze i rozwijaniu biznesów. Dla niektórych był to kamień milowy, dla innych miejsce nawiązywania strategicznej współpracy. - Mam bardzo dużo sygnałów od firm, które przyznają, że InternetBeta spowodowała, że ich biznes bardzo szybko poszedł do przodu. Np. Brand24 Michała Sadowskiego, który zawsze podkreśla, że na Becie był ten moment, gdy szybko zaczęli się rozwijać i konferencja bardzo dużo im dała. Firma Listonic na Becie nawiązała dużo i bardzo konkretnych kontaktów biznesowych. Jest też sporo firm zaczynających na startupach i na konferencji dogadują się ze swoimi inwestorami, np. Social Wifi, dla których Beta okazała się istotna. InternetBeta daje pewien element wiedzy merytorycznej, a później firmy wykorzystują tę praktykę również biznesowo. Bo to jedyna konferencja, która trwa trzy dni i przez cały ten czas ludzie są wyrwani z kontekstu, przyjeżdżają, rozmawiają, nawiązują współpracę biznesową, mogą się pokazać - mówi pomysłodawca Bety.
 
- InternetBeta to dla mnie najważniejsze wydarzenie branżowe - potwierdza słowa Tułeckiego Michał Sadowski, właściciel Brand24. - To impreza, dzięki której poznaliśmy pierwszych klientów, a także ambasadorów i sympatyków naszej firmy. Klimat tego miejsca jest naprawdę unikalny. Moment, w którym podczas mojej prezentacji 2 lata temu pokazałem klip „Internety Robię”, to jedna z najpiękniejszych chwil w moim życiu. Polecam to wydarzenie ze wszystkich sił.
 
 
Pewne jest, że Internet będzie stanowił o przyszłości niemalże wszystkich branży, które coraz częściej i mocniej opierają swoją działalność o sieć. Z roku na rok rośnie też liczba otwierających się internetowych biznesów. Z analiz rynku sprzed kilku tygodni wynika, że w Polsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy działalność rozpoczęło 300 tys. firm, z czego dużą część stanowią biznesy opierające się o funkcjonowanie w sieci. To tendencja rosnąca, szczególnie w ostatnich dwóch latach. Z czego to wynika? - Internet daje możliwość dotarcia do nieograniczonej liczby klientów i tutaj szerokość geograficzna nie ma znaczenia - odpowiada Mateusz Tułecki. - Oczywiście, w perspektywie globalnej posiadanie biura np. w Stanach Zjednoczonych jest kluczowe, jeżeli ktoś tam chce robić interesy. Ale są przykłady firm, które wcale nie mają tam siedziby, lecz atakują rozliczne rynki, które są wokoło nas. Strategii jest naprawdę dużo, ale jednak najważniejszy pozostaje fakt, że ta szerokość geograficzna nie do końca ma znaczenia. Jest to po prostu biznes bardzo otwarty.
Internet daje też możliwość bardzo dokładnego sprawdzenia efektywności prowadzonych działań, czego w przypadku innych mediów nie ma. Dzięki poszerzanej nieustannie wiedzy o możliwościach sieci, budżety firm mogą być wydawane coraz lepiej, efektywniej. To właśni stanowi o sile Internetu.

Nauka nie idzie w las
 
Jeszcze przed rokiem Tułecki przyznawał, że startupowcy popełniają błędy i to podstawowe, których powinni się wystrzegać. Stawiający pierwsze kroki w biznesie nie zdawali sobie sprawy z tego, że przed nimi jest tak długa ciężka droga, że sukcesy jak Zuckenberga właściwie się nie zdarzają. Myślą też, że ich pomysł jest jeden jedyny, nikt tego jeszcze nie wymyślił, a później okazuje się, że byli w błędzie, ponieważ nie przeanalizowali rynku. Nie wszyscy też patrzyli na swoje projekty biznesowo, chcieli po prostu zrobić coś fajnego. A tymczasem to jednak ma być biznes. 
 
Pytam, czy coś się zmieniło? - Wiele się zmieniło - twierdzi Mateusz Tułecki. - Ludzie, którzy myślą o własnym biznesie w sieci podchodzą do tego zdecydowanie bardziej profesjonalnie niż jeszcze rok temu. Widzę tę zmianę np. na przykładzie startupów. Jakość tych projektów, w porównaniu do roku poprzedniego, jest zdumiewająca. To zdecydowana poprawa w kwestii sposobu prezentacji, przemyślenia modelu biznesowego. Ci ludzie potrafią sprzedać swój pomysł, mają konkretne cele do realizacji, mają plan działania i wiedzą, jak do niego podchodzić. To zauważalna zmiana. Czas w sieci przebiega zdecydowanie szybciej. Dostępność do niezliczonej ilości informacji, do wiedzy, jak pewne rzeczy robić, a do tego więcej imprez, gdzie mogą się szkolić, to wszystko powodują, że ci ludzie nieustannie się uczą. A jeżeli są ukierunkowani na cel, to bardzo szybko podnoszą sobie poprzeczkę.
 
A poza tym zwykle nie jest to ich pierwszy projekt, lecz kolejny. I jeśli pierwszy, czy drugi, nie do końca się udał, to cały czas analizują swoje błędy i kolejne rzeczy starają się robić zdecydowanie lepiej. I to widać – puentuje. 

KOMENTARZE

Ekologia przyszłością motoryzacji

Obok, samochodów wyposażonych w tradycyjne silniki, pojawiają się hybrydy oraz...

Felieton z wierszem

Kupuję ser, wymieniam olej. Z tomu ? Powiedzieć. Cokolwiek?, 2011 r.

Kim jest współczesna dziewczyna sponsorowana?

Jest to trudne pytanie, na które ile osób tyle opinii. Dla zwolennika prawicy ?sponsoring jest niemoralny. Mamy w nim klasyczny układ kurwy i dziwkarza oparty o ?zatrute grosiki?. Lewica oczywiście pochyli...

Boniecki i Hall o swoich książkach

- Czuję się tak, jakby nas zaproszono na koncert na dwóch dzwonach: na dzwonie Zygmunta i sygnaturce od św. Floriana ? żartował ks. Adam Boniecki, spoglądając na gabaryty ?cegły? napisanej przez Aleksandra Halla i swojej...

zobacz więcej
Reklama

S19 w czasach epidemii. Raport z odcinka Lasy Janowskie-Nisko Południe

Mimo epidemii i ograniczeń, wykonawcy nie przerywają robót przy budowie drogi ekspresowej S19. - Wspólnie monitorujemy sytuację na budowach, a realizacja...

Budowa S19 z Rzeszowa do Babicy za ponad 2 mld zł do 2025 roku

W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Austostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 10,3 km drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła...

Nie żyje 50-letnia kobieta z Jarosławia. Koronawirus

O śmierci kolejnych 6 osób zarażonych koronawirusem poinformowało w czwartek rano Ministerstwo Zdrowia. Jest wśród nich 50-letnia kobieta z Jarosławia, która jest 15 ofiarą pandemii...

Reklama

W fabryce pod Rzeszowem Verashape będzie drukować dla amerykańskiej ligi

Firma Verashape założona przez rzeszowianina Tomasza Szymańskiego, wkrótce wprowadzi na rynek unikatową drukarkę 3D. Nowa linia drukarek będzie...

W podkarpackim Aeropolis biznes ma się dobrze

Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny "Aeropolis", przemysłowa dzielnica w obszarze metropolitarnym Rzeszowa, wypełniła się przedsiębiorstwami i przyciąga inwestycje na sąsiednie tereny. Obok dużych...

Przedsiębiorstwa społeczne pomagają i liczą na pomoc. Dla nowych będą dotacje

Niewielkie spółki, spółdzielnie, fundacje i stowarzyszenia – dają pracę osobom, którym trudniej znaleźć zatrudnienie na rynku...

W poniedziałek ogłoszą kolejny etap odmrażania. Kiedy do galerii i fryzjera

Otwarcie hoteli, bibliotek, galerii sztuk i marketów budowlanych w weekendy – to między innymi zaplanowano w drugim etapie odmrażania gospodarki...

Od 1 czerwca LOT wznawia loty z Rzeszowa do Warszawy

Polskie Linie Lotnicze LOT wznawiają loty pasażerskie. Od 1 czerwca wróci część połączeń krajowych. Nie obejmuje ona wszystkich portów lotniczych. Wśród ośmiu, które znalazły się w...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2020-06-05 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2020-06-05
USD 3,9217 -0,90%
EUR 4,4443 +0,22%
CHF 4,0948 -0,59%
GBP 4,9563 +0,05%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1710,85 +0,45% [20:34]
 Ropa brent baryłka 34,59 -4,02% [20:34]
 Pallad uncja 1988,75 +0,95% [20:33]
 Platyna uncja 878,95 +1,03% [20:33]
 Srebro uncja 17,78 +1,20% [20:33]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.