Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

InternetBeta 2014 - zmiany i inspiracje płynące z sieci

A A A
Anna Olech

Dodano: 10-09-2014

fot. Tadeusz Poźniak

fot. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
fot. Tadeusz Poźniak
Każda kolejna edycja tej konferencji pokazuje, jak ogromna siła drzemie w sieci i że najróżniejsze branże mogą ze sobą współpracować, by wykorzystywać jej możliwości. Po raz szósty na InternetBeta przyjechało do podrzeszowskiej Kielnarowej kilkaset osób z całej Polski, które chcą się podzielić swoją wiedzą i nauczyć się czegoś nowego od innych. Ci, którzy na konferencję przyjechali po raz kolejny przyznają, że  tu najlepiej widać, jak bardzo Internet się zmienia. Będą o tym dyskutować przez trzy najbliższe dni. 
 
Dziś już nikt nie uważa, że pomysł Mateusza Tułeckiego, ojca Bety, jest szalony. Konferencja, która co roku odbywa się w Rzeszowie, pokazuje, że najróżniejsze branże wykorzystujące Internet potrzebują wspólnego spotkania, bo to niebywała okazja, by się wzajemnie inspirować. Na otwarciu InterneBety Tułecki wspominał, że jeden z profesorów WSIiZ mówił o nim, że ma sto pomysłów na minutę, ale żadnego niezrealizowanego. – Beta mi się jednak udała – żartował Mateusz.
Reklama
 
Koszulkę Dody prać czy nie?

Paweł Tkaczyk z Midea, ekspert nowoczesnego brandingu, w prelekcji „Czy t-shirt Dody wyprać przed sprzedaniem na Allegro” poruszył kwestię prawdy, przypisywaniu wartości i biznesie. Stwierdził, że w biznesie prawda równa się pieniądz, ale tak naprawdę niewiadomo jak tę prawdę mierzyć, w jakich jednostkach. - Można oczywiście przyjąć sposób naiwny, że prawda równa się rzeczywistość – mówi Tkaczyk i podał przykład używanego volkswagena golfa z roku 2005. Jego cena to 16 400 zł. Ale gdy taki sam samochód pojawił się z dodatkową informacją, ze jeździł nim kardynał Joseph Ratzinger,  późniejszy papież Benedykt XVI, wówczas jego cena wzrosła do ponad 188 tys. euro. - Wartość wzrosła, ale czy informacja dotycząca właściciela jest prawdą? Nie, bo Ratzinger nigdy nie prowadził samochodu, nie ma nawet prawa jazdy – wyjaśniał Tkaczyk. – Drugim sposobem mierzenia prawdy jest teza, że prawda jest jak dupa – każdy ma swoją. Dowód? Ten samochód jest wart tych pieniędzy, ale nie dla każdego, tylko dla niektórych. 
Prawda jest też filtrem. Właściciel Midea udowadniał to na przykładzie „bólu dupy”. -  Daniel Kahnemann prowadzał w szpitalu badania dotyczące tej kwestii i okazało się, że najbardziej traumatycznym doświadczeniem dla pacjentów była kolonoskopia. Sprawdzał jak mocno zapamiętuje się ból z tego badania, w zależności od długości zabiegu. okazało się, że w przypadku krótszych badań pacjenci uważali, że ból nie był tak dotkliwy, natomiast krótkie badanie sprawiało, że ból pamiętali jako ogromny. Co z tego wynikało? Że człowiek pamięta początek, koniec i ekstrema, a pozostałe wspomnienia są usuwane. Wykorzystał to Robert Legato, mistrz od efektów specjalnych, który pracował m.in. przy „Titanicu”. W filmie „Apollo 13” miał odtworzyć scenę startu. W tym celu zebrał ludzi w sali kinowej i wyświetlił im oryginalny materiał ze startu, który emitowano przed laty w telewizji. Po wyjściu z kina pytał widzów, co zapamiętali. Okazało się, że każdy inaczej zapamiętał ten start, ponieważ mózg inaczej przefiltrował te wspomnienia. Na podstawie tych relacji stworzył scenę w „Apollo 13”, która była tak niewiarygodnie doskonała, że eksperci NASA byli przekonani, że to materiały oryginalne. - Prawda jest po prostu filtrem – mówił Tkaczyk.
Reklama
- Człowiek jest też naturalnym snobem, czyli ceni rzeczy, które są mniej dostępne, rzeczy unikalne, do stworzenia których wykorzystano kreatywną energię, gdzie liczy się esencja – kontynuował i jako przykład podał koszulkę Dody, którą piosenkarka wystawiła na aukcję. Miała ją na sobie, gdy wylała na siebie kubeł wody biorąc udział w akcji ice bucket challenge. – Jak podnieść wartość takiej koszulki? Otóż powinna być ozdobiona ręcznie, nieprana, dostarczona osobiście. To sprawdzone, że wartość przedmiotu wzrasta, gdy dorabiana jest do niego jakaś historia, niekoniecznie prawdziwa – puentował Paweł Tkaczyk.
 
Internet zmienił społeczeństwo

Edwin Bendyk, dyrektor Ośrodka Badań nad Przyszłością w Collegium Civitas, przekonywał, że dzięki internetowym narzędziom, jak Youtube, każdy z nas może być bohaterem naszych czasów, stopniowo coraz bardziej aktywnym i czynnym. – Coś, co kilkanaście lat temu było niedopuszczalne, jak np. dzielenie sie na blogu wspomnieniami z wakacji, bo było traktowane jako zbyt intymne, dziś jest już czymś naturalnym.  Nie dziwią nawet  sytuacje, gdy ktoś w ostatnich chwilach życia chwyta do ręki smartphona i dodaje wpis na portalu społecznościowym – mówił Bendyk.
Z badań przez niego przytaczał wynika również, że im intensywniej komunikujemy się w sieci, tym silniejsze są nasze relacje w realu. Oczywiście postępuje indywidualizacja użytkowników sieci, ale jednocześnie, rośnie intensywność komunikacji i chęci współdziałania, czego są dowodem ruchy społeczne. Choć zmiany w społeczeństwie są widoczne. - Francuski socjolog Alain Touraine uważa, że społeczeństwo do jakiego przywykliśmy, czyli zorganizowane w różne struktury, klasy, już nie istnieje. Dowód? Do Pomarańczowej rewolucji na Ukrainie nawoływał Wiktor Juszczenko i partie polityczne, teraz hasło by iść na Majdan padło na Facebooku. Dziś żyjemy już w realnej wirtualności, nie w wirtualnej rzeczywistości – udowadniał Edwin Bendyk. 
Reklama
 
Innowatorzy i naśladowcy

Roman Łoziński, dyrektor strategii Ars Thanea, zwrócił uwagę, że Beta jest papierkiem lakmusowym dla branży nowych technologii. Każdego roku co innego jest głównym tematem rozmów, tym razem głównym kryterium oceny startupów jest skalowalność. – Ale widzę taką krótkowzroczność w tej kwestii – zauważył Łoziński i na przykładzie jednego zaiernka piasku i tysięcy ziaren pokazał, jak bardzo zmienia się obraz sytuacji, gdy jest obserwowana w mikroskali lub makroskali. Podobnie jest z ludźmi, którzy inaczej zachowują się jako indywidualne jednostki, a inaczej w grupie. - Pracuję w reklamie, w grupie kreatywnej. Często są to wybitne osoby, które wspaniale działają jako jednostki, ale gdy zaczyna się ich łączyć razem, nagle tracą zdolność rozwiązywania problemów, a zyskują zdolność nową – tworzenia kolejnych. Jeśli ludzi połączyć w grupy, to ich uwagę zaczyna angażować uwagę nie to, żeby wspólnie rozwiązać problem, ale np. że by być akceptowanym przez innych. Grupa ma ogromny wpływ na pozostałych, gdyż ludzie mają tendencję do tego, by dopasowywać się do innych, a nie do tego, by dążyć do rozwiązywania problemów. Większość osób ma też tendencję, żeby przyjmować opinię większości, tylko nieliczni dążą do podtrzymania swojej opinii – mówił Łoziński.
 
Nie jest też łatwo znaleźć innowatorów, którzy stanowią niewielki procent populacji. Zdecydowana większość ludzi to naśladowcy. 
Skalowalność, czyli zapewnienie coraz wydajniejszej pracy w miarę rozwoju firmy, w naturalny sposób rozwija hierarchizacja ludzi. Jakie zatem są szanse, że znajdziemy innowatorów? Około 97 proc. szans mamy na to, że zatrudnimy jednak naśladowców. Im ktoś jest bardziej kreatywny, tym krócej pracuje w firmie. Natomiast firma, która rozwija się, dążąc do tego, by wszystko działało na zasadzie mechanizmu zegarka, staje się coraz bardziej sztywna i krótkowzroczna, ponieważ stara się unikać problemów. 
Reklama
 
Właśnie to usztywnienie organizacji może stanowić o zastoju w rozwoju. - Każda nowa kategoria i nowa technologia tworzy nowe szanse i nowe potrzeby. Dlatego tak istotne jest reagowanie na potrzeby odbiorców, ale nie wszyscy to robią. Dlaczego np. Nokia nie zareagowała, gdy pojawiły się smartphony? Albo GaduGadu, gdy pojawił się Facebook? Rynek zmieniają „idioci”, którzy pojawiają się raz na jakiś czas, robią coś zupełnie inaczej, bo nie wiedzieli, że tak się nie da, tak się nie robi i im się udaje. Rynek traktuje ich trochę jak dzieci, bo uważamy, że kreatywność jest chaotyczna, a przecież kreatywność nie jest procesem liniowym – mówił Łoziński. 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2021-07-23 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2021-07-23
USD 3,8851 +0,13%
EUR 4,5747 -0,06%
CHF 4,2208 -0,17%
GBP 5,3349 +0,12%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.