Reklama

O nowych technologiach w biznesie na kongresie IT

A A A
Anna Olech

Dodano: 02-10-2014

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Biznes bez wsparcia informatycznego? Rzecz dziś niewyobrażalna. Firma, jeśli chce rozwijać się i wygrywać z konkurencją, musi umiejętnie korzystać z nowych technologii informatycznych. Jak to robić skutecznie podpowiadali eksperci branży i praktycy biznesu na II Kongresie Profesjonalistów IT w Rzeszowie.
 
Druga edycja tego wydarzenia odbyła się 2 października w Hotelu Rzeszów. Podobnie, jak przed rokiem wzięło w nim udział ponad 200 osób, które tworzą nowoczesne oprogramowania i systemy na co dzień wspierające działalność przedsiębiorców, a także tych, którzy potrafią wykorzystywać możliwości, jakie daje Internet. Nie przez przypadek kongres odbywa się w Rzeszowie. Przede wszystkim tutaj powstał pierwszy klaster skupiający firmy informatyczne, po drugie, jak ostatnio poinformowała Komisja Europejska, subregionem, który najlepiej rozwija się w branży teleinformatycznej jest subregion rzeszowski. - Nasza branża rozwija się rzeczywiście szybko, ale wciąż stroi przed wyzwaniami i to coraz większymi. Szczególnie, że z badań wynika, iż w ostatnich latach maleje zainteresowanie studiami informatycznymi w Rzeszowie – mówił Wojciech Materna, prezes Stowarzyszenia Informatyka Podkarpacka. – My jesteśmy od tego, żeby pokazać, że praca informatyków jest ciekawa, rozwijająca. A spotkanie to jest również po to, by nasza branża potrafiła ze sobą rozmawiać, czeka nas dużo wyzwań i dużo możliwości. 
 
Sztuka wykorzystania informacji
 
Pierwszym gościem była Anna Sieńko, dyrektor ds. Projektów Strategicznych IBM Europa Centralna i Wschodnia, pochodząca z Rzeszowa i tu również mieszkająca, a na co dzień pracująca w Warszawie. Poza nowymi rozwiązaniami informatycznymi o potencjale sieci stanowią zamieszczone w niej informacje. Jednak najważniejsze, by umieć je odszukiwać, analizować i wykorzystywać. I tu dużą rolę odegrają dyrektorzy informatyczni w firmach najrówniejszych branż. To oni, zdaniem Anny Sieńko, dyrektor ds. Projektów Strategicznych IBM Europa Centralna i Wschodnia, pochodzącej z Rzeszowa i tu mieszkającej, a na co dzień pracującej w Warszawie, będą zajmować się m.in. wprowadzaniem strategii biznesowej firmy na rynek, zbieraniem informacji na temat preferencji klientów. Będą też zajmować się marketingiem i komunikacją, a opierać się będą na danych dostępnych na portalach społecznościowych, w przeglądarkach typu Google. – Praca dyrektorów IT bardzo się zmieniła, jeszcze do niedawna pracowali oni wyłącznie do wewnątrz firmy, dzisiaj wychodzi do klientów – mówiła Anna Sieńko. – A aby zbliżyć się konsumentów trzeba wykorzystywać informacje, które umieszczają oni w Internecie, na portalach społecznościowych. 
 
Sieńko jako przykład podała rozgrywki tenisowe na Wimbledonie, na których IBM zbiera informacje umieszczane na Twitterze i Facebooku, np. analizę prędkości z jaką gracz uderza piłkę. Dzięki zgromadzonym i przeanalizowanym danym w tym roku w ciągu dwóch tygodni rozgrywek pobranych i zainstalowanych zostało prawie 2 mln aplikacji. Natomiast francuska firma kosmetyczna L’Occitane zanotowała aż 25 krotny wzrost sprzedaży dzięki analizom w Internecie tego, co najczęściej kupują klienci. 
 
Reklama
Trendami, ale równocześnie wyzwaniami dla branży informatycznej, są analityka danych, big datam, chmura, mobilność oraz media społecznościowe, które dziś są miejscami, gdzie sięgają m.in. banki, duże sieci handlowe. - Według badań aż 81 proc. klientów przed dokonaniem zakupu sprawdza opinie w Internecie. 90 proc. danych powstało w ciągu ostatnich dwóch lat, więc są najbardziej aktualne, ciągle są też uaktualniane. Niektóre firmy potrafią już wykorzystywać zabrane informacje o preferencjach klientów do tego, by zatrzymywać klienta. W Polsce takie rozwiązanie na razie wprowadziła tylko jedna firma telekomunikacyjna, ale będzie to trend rozwijający się – mówiła dyrektor w IBM.
 
Także informacje umieszczane na portalach społecznościowych są potężnym narzędziem, którym można niezwykle skutecznie budować przewagę konkurencyjną. Natomiast do sprawniejszej i efektywniejszej działalności struktur firmy bardzo skuteczne okazują się wewnętrzne blogi i fora. Można na nich wymieniać opinie, komunikować się, w ten sposób oszczędzając czas, unikając też wielokrotnego wykonywania tych samych zadań przez inne osoby, ułatwiają również rozwiązywania problemów.
 
Internetowe śledzenie dla biznesu
 
Maciej Zagórowski, współzałożyciel Fabryki e-Biznesu, mówił o internetowym śledzeniu, o możliwościach, jakie daje biznesowi, ale też z jakimi zagrożeniami, z punktu widzenia Kowalskiego, może się wiązać. – Internetowe śledzenie ma dwie strony medalu. Jedna to kwestia jak prywatnie zapatrujemy się na fakt, że jesteśmy nieustannie śledzeni, drugą są możliwości dla biznesu, jakie takie śledzenie przynosi. Oczywiście, bywają sytuacje życiowe, których śledzenie może mieć kłopotliwe konsekwencje. Np. pewna nastolatka, która przeglądała strony dla przyszłych mam i z produktami dla niemowląt, w końcu dostała paczkę z kuponami na produkty dla dzieci. W ten sposób ojciec tej nastolatki dowiedział się, że córka jest w ciąży. 
 
Ten przykład dowodzi, że większość z nas nie zdaje sobie sprawy z tego, że już nasza pierwsza aktywność w sieci, czyli kliknięcie po otwarciu strony zgody przy komunikacie o „ciasteczkach”, sprawia, że jesteśmy zapisywani. A kto zbiera te dane? Przede wszystkim Google, Microsoft, Apple, Facebook, ale nie tylko. Ich efektywność jest porażająca dla zwykłego Kowalskiego, który z komputera korzysta na co dzień. Google wie już np. czy użytkownik jest w domu, czy też w pracy, i na tej podstawie kierować do niego odpowiednie reklamy. Odpowiednie narzędzia gromadzą i analizują informacje, gdzie jesteśmy, co robimy, na jakie strony zaglądamy itd. A dzieje się to nie tylko wówczas, gdy siadamy przed komputerem, ale również za pośrednictwem naszych smartphonów. 
 
Potęgi zajmujące się gromadzeniem tych informacji, wiedzą o Kowalskim wszystko, żadna czynność nie pozostaje anonimowa. Te dane są zbierane, analizowane i wykorzystywane przez biznes, by najskuteczniej docierać do odbiorców. - Z badań wynika, że reklama kierowana do klienta, którego potrzeby już zostały przeanalizowane, jest skuteczniejsza, odnosi znacznie lepsze skutki, użytkownik chętniej z niej skorzysta niż z reklamy, która została skierowana do niego przypadkowo. Jeśli użytkownik otrzyma reklamę produktu, którym nigdy się nie interesował, po prostu go nie zainteresuje – mówił Zagórowski.
 
W Internecie jest wiele narzędzi do śledzenia i analizowania danych umieszczonych w sieci, a biznes coraz lepiej potrafi je analizować i wykorzystywać na swoje potrzeby. Jednak bardzo ważne jest bezpieczeństwo tych informacji i danych zbieranych i gromadzonych przez potęgi internetowe. 

KOMENTARZE

Biznes na szpilkach - kobiety sukcesu

Prywatnie są żonami i matkami. Znamy je jednak z zupełnie innej strony. Przedstawicielki...

Firmy rodzinne. Blaski i cienie

Najtrudniejsze są początki. Praca od świtu do nocy, by zbudować firmę. Gdy wszystko...

Chińska szansa

Opinia Tomasza Konika, partner w Deloitte, lider Deloitte China Services Group w Polsce, na temat współpracy biznesowej...

Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości - pomoc na starcie

AIP, czyli Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości, to największa w Europie sieć 40 centrów testowania swojego pomysłu na biznes w warunkach rynkowych. Pakiet AIP umożliwia...

Mój biznes - mój sukces. Warto skorzystać z dotacji

Bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej są szansą dla ludzi ambitnych i przedsiębiorczych ? twierdzą Piotr z Chmielnika i Małgorzata z Biecza, którzy z takich dotacji...

zobacz więcej
Reklama

S19 w czasach epidemii. Raport z odcinka Lasy Janowskie-Nisko Południe

Mimo epidemii i ograniczeń, wykonawcy nie przerywają robót przy budowie drogi ekspresowej S19. - Wspólnie monitorujemy sytuację na budowach, a realizacja...

Budowa S19 z Rzeszowa do Babicy za ponad 2 mld zł do 2025 roku

W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Austostrad wybrała najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i budowę 10,3 km drogi ekspresowej S19 na odcinku od węzła...

Nie żyje 50-letnia kobieta z Jarosławia. Koronawirus

O śmierci kolejnych 6 osób zarażonych koronawirusem poinformowało w czwartek rano Ministerstwo Zdrowia. Jest wśród nich 50-letnia kobieta z Jarosławia, która jest 15 ofiarą pandemii...

Reklama

W fabryce pod Rzeszowem Verashape będzie drukować dla amerykańskiej ligi

Firma Verashape założona przez rzeszowianina Tomasza Szymańskiego, wkrótce wprowadzi na rynek unikatową drukarkę 3D. Nowa linia drukarek będzie...

W podkarpackim Aeropolis biznes ma się dobrze

Podkarpacki Park Naukowo-Technologiczny "Aeropolis", przemysłowa dzielnica w obszarze metropolitarnym Rzeszowa, wypełniła się przedsiębiorstwami i przyciąga inwestycje na sąsiednie tereny. Obok dużych...

Przedsiębiorstwa społeczne pomagają i liczą na pomoc. Dla nowych będą dotacje

Niewielkie spółki, spółdzielnie, fundacje i stowarzyszenia – dają pracę osobom, którym trudniej znaleźć zatrudnienie na rynku...

W poniedziałek ogłoszą kolejny etap odmrażania. Kiedy do galerii i fryzjera

Otwarcie hoteli, bibliotek, galerii sztuk i marketów budowlanych w weekendy – to między innymi zaplanowano w drugim etapie odmrażania gospodarki...

Od 1 czerwca LOT wznawia loty z Rzeszowa do Warszawy

Polskie Linie Lotnicze LOT wznawiają loty pasażerskie. Od 1 czerwca wróci część połączeń krajowych. Nie obejmuje ona wszystkich portów lotniczych. Wśród ośmiu, które znalazły się w...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2020-06-05 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2020-06-05
USD 3,9217 -0,90%
EUR 4,4443 +0,22%
CHF 4,0948 -0,59%
GBP 4,9563 +0,05%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1710,85 +0,45% [20:34]
 Ropa brent baryłka 34,59 -4,02% [20:34]
 Pallad uncja 1988,75 +0,95% [20:33]
 Platyna uncja 878,95 +1,03% [20:33]
 Srebro uncja 17,78 +1,20% [20:33]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.