Reklama

Showrooming z telefonem w dłoni - szanse i zagrożenia dla tradycyjnych sklepów

A A A

Dodano: 17-06-2013

źródło: photl.com

źródło: photl.com

Tegoroczna edycja cyklicznego badania TNS Mobile Life podpowiada, co zrobić, by wizyta konsumenta w sklepie czy galerii handlowej kończyła się zakupami, a nie tylko oglądaniem.  Najnowsze wyniki raportu wskazują, że to telefon komórkowy może stać się receptą na obawy sprzedawców związane ze zjawiskiem showroomingu. ‘Showrooming’, czyli odwiedzanie sklepów jedynie po to, by oglądać i testować produkty z zamiarem nabycia ich gdzie indziej (online lub w tańszym sklepie), jest zachowaniem do którego przyznaje się jedna trzecia użytkowników telefonów komórkowych na świecie i tyle samo (33%) Polaków. Tym samym zjawisko to staje się poważnym zagrożeniem dla handlu detalicznego.
 
Coroczne badanie TNS Mobile Life, opierając się na wywiadach z 38 000 respondentów z 43 krajów dowodzi, że to właśnie urządzenia mobilne mogą być rozwiązaniem minimalizującym zagrożenia związane ze zjawiskiem showroomingu. Aż dwie trzecie spośród wszystkich osób oglądających produkty w sklepach korzysta wtedy z telefonu. Stwarza to ogromną szansę dla marek, by wykorzystując ten kanał rozpocząć z konsumentem dialog, obudzić zaangażowanie i w efekcie zamienić oglądanie  w kupowanie. 
 
„Rozwój urządzeń przenośnych i internetu mobilnego, wraz z coraz popularniejszymi zakupami online, mogą stwarzać pewne zagrożenie dla tradycyjnego handlu. Jednocześnie jednak są także szansą dla tych marek, które wykorzystując kanały mobilne odpowiednio wywołają zaangażowanie konsumenta i będą umiały dopasować się do jego potrzeb, stylu i dynamiki realizowania zakupów oraz procesu podejmowania decyzji. Wtedy urządzenia mobilne mogą stać podstawą do budowania relacji o nowej jakości. Planując takie działania należy oczywiście zwrócić uwagę na specyficzne dla danego rynku postawy oraz poziom otwartości wobec działań marek w obszarze ich telefonu” – komentuje Łukasz Chmura, Senior Research Executive z Digital Intelligence Team w TNS Polska.
 
Jak pokazują wyniki badania, na tle danych globalnych, konsumenci w Polsce są umiarkowanie otwarci na komunikację marek podczas wizyty w sklepie. Podczas gdy globalnie aż 1/5 posiadaczy smartfonów zainteresowana jest aplikacją lub serwisem pomagającym poruszać się po centrum handlowym oraz korzystaniem z kuponów pobranych na telefon podczas zakupów, w Polsce takimi rozwiązaniami zainteresowany jest średnio co dziesiąty konsument posiadający smartfona (odpowiednio 11% kuponami i 14% aplikacją nawigującą po sklepie).  
 
Znacznie mniejszą popularnością niż na świecie cieszy się także w Polsce pomysł „wirtualnego asystenta”, czyli usługi polegającej na udzielaniu informacji o produkcie za pośrednictwem telefonu (serwisu lub aplikacji) podczas wizyty w sklepie. W Polsce tylko 4% posiadaczy smartfona jest zainteresowanych tego typu rozwiązaniem, na świecie zaś aż 13%. Należy o tym pamiętać planując komunikację w obszarze mobile.
 
Reklama
Karolina Flaht-Soroka, Account Manager z Digital Intelligence Team w TNS Polska komentuje:  „Jak wynika z danych Mobile Life, polscy konsumenci mają specyficzne potrzeby i oczekiwania i nie zawsze stosowane na świecie rozwiązania w kanale mobilnym sprawdzą się na naszym rynku. Telefon jest bardzo atrakcyjnym środkiem dotarcia do potencjalnego kupującego. Trzeba jednak wiedzieć, jakie formy komunikacji z konsumentem i jakie funkcjonalności telefonu znajdą zastosowanie podczas zakupów Polaków i tym samym będą przez nich wykorzystywane”. 
 
Oglądanie i porównywanie produktów w sklepach jest napędzane przez dwie potrzeby: poczucie pewności, że cena produktu jest najlepszą możliwą ofertą oraz że produkt ten spełni nasze oczekiwania i jest dla nas odpowiedni. Dlatego też 16% konsumentów na świecie podczas wizyty w sklepie czyta recenzje i sprawdza media społecznościowe w poszukiwaniu opinii. W Polsce tego typu czynnościami zainteresowanych jest odpowiednio 12% (czytanie recenzji) i 10% (sprawdzanie mediów społecznościowych) konsumentów. 
 
Warto jednak pamiętać, że profesjonalna i pomocna obsługa w sklepie tradycyjnym nadal jest ogromnym atutem. Jedna trzecia konsumentów na świecie i aż 65% w Polsce woli porozmawiać ze sprzedawcą, zamiast szukać informacji przez telefon.
 
Karolina Flaht-Soroka podsumowuje: „Telefon komórkowy może być wrogiem tradycyjnych kanałów dystrybucji, otwierając perspektywę konsumenta na potencjalnie niekończącą się rzeszę konkurentów. Kluczowe dla marek i sprzedawców jest więc znalezienie sposobów na to, by to właśnie kupowanie w sklepie było wygodne i przyjemne. Wszelkie rozwiązania oszczędzające konsumentowi czas, pieniądze i stres będą przyczyniały się do zmniejszenia liczby osób finalizujących zakup gdzie indziej. Głębokie zrozumienie tego, jak polscy konsumenci wykorzystują swoje telefony podczas wizyt w sklepie i na jakie rozwiązania są otwarci, pomoże markom i producentom poprawić swoją ofertę – czy to poprzez przygotowanie odpowiednich aplikacji  i kuponów rabatowych czy po prostu lepiej dostarczając informacji – i w efekcie sprawi, że konsumenci ponownie przyjdą do ich kas sklepowych”.
 
 
Infografikę o showroomingu oraz więcej informacji o badaniu Mobile Life znaleźć można na stronie www.tnsglobal.pl/mobile
 

O badaniu Mobile Life 
Mobile Life to globalne badanie zachowań, motywacji i postaw 38 000 konsumentów z 43 krajów. Powszechność telefonów komórkowych oraz wzrost popularności smartfonów mają ogromny wpływ na zachowania konsumentów. Ludzie stale angażują się w coraz  większą gamę usług dostępnych za pośrednictwem telefonu. Raport Mobile Life dostarcza informacji jak planować działania marketingowe w tym kanale, a oferowany dodatkowo w Polsce warsztat Mobile Life Plus to także wiedza i doświadczenie polskich ekspertów, którzy wskażą w jaki sposób wykorzystać wyniki raportu dla wzrostu biznesu. Badanie zrealizowane było w Polsce na próbie 977 użytkowników telefonów komórkowych.

KOMENTARZE

Współczesna matka uzależniona od smartfona?

Z analizy przeprowadzonej w maju 2013 przez McCANN Worldgroup...

Pomiary domu i mieszkania z pomocą dalmierza i smartfonu

Podczas budowania i urządzania domu...

Aplikacja mobilna, która umożliwia wizualizację i zaprojektowanie światła dziennego

Atrakcyjny rendering w 3D i wirtualnej rzeczywistości- wystarczy wprowadzić odpowiednie parametry, takie jak wymiary pomieszczenia...

Jakie są zalety kupowania przez Internet?

Dziś niemalże cały świat chętnie decyduje się na wygodne zakupy Internetowe. Jeśli jeszcze nie jesteś pewien czy zakupy przez Internet są dla ciebie, koniecznie poznaj zalety jakie niosą za sobą zakupy online...

zobacz więcej
Reklama

XII Europejskie Targi Pracy. GALERIA FOTOGRAFII

Prawie 60 wystawców z branży lotniczej, automotive, informatycznej...

Okręg rzeszowski. Kto z największą liczbą głosów

Krzysztof Sobolewski z PiS zdobył najwięcej...

Znajdź pracę marzeń! XII Europejskie Targi Pracy w Hali Podpromie w Rzeszowie

Środa, 30 października w Hali Podpromie w Rzeszowie to najlepsza data, by poznać ofertę prawie 60 pracodawców z różnych branż, złożyć...

Chwała marzycielom! Ekolot największym producentem mikrolotów

250 samolotów sprzedał w ciągu 20 lat krośnieński Ekolot - jedyna firma w Polsce, która tak długo i z sukcesem prowadzi seryjną produkcję ultralekkich statków powietrznych...

KRAJOWE I MIĘDZYNARODOWE MOŻLIWOŚCI DOFINANSOWANIA PRZEDSIĘBIORSTW

Ośrodek Enterprise Europe Network działający przy Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania z siedzibą w Rzeszowie ma przyjemność zaprosić przedsiębiorców...

Reklama

Kto z Podkarpacia dostał się do Sejmu

Państwowa Komisja Wyborcza ma już wszystkie wyniki z komisji obwodowych i z dużym prawdopodobieństwem można układać listę posłów, którzy dostali się do Sejmu z Podkarpacia. Najlepszy wynik osiągnął Marek Kuchciński...

Kto nowym wojewodą podkarpackim? Wojciech Buczak - poważny kandydat

Ewa Leniart wojewoda podkarpacki w wyborach parlamentarnych osiągnęła świetny, drugi w okręgu rzeszowsko-tarnobrzeskim, wynik. Ponad 36 tysięcy głosów wyborców...

XV Gala Podkarpackiego Klubu Biznesu

Dokładnie 19 lat temu Adam Góral, Jerzy Krzanowski i Antoni Śliżak zainicjowali powstanie Podkarpackiego Klubu Biznesu, który w kolejnych latach skupił wokół siebie ponad 300 przedsiębiorców głównie z Podkarpacia, ale...

Pociągiem z Przemyśla do Wiednia w 10 godzin

Od 15 grudnia Podkarpacie zostanie skomunikowane koleją z Austrią i Czechami. Codziennie będzie można z Przemyśla wyruszyć do Wiednia i Grazu przez czeską Ostrawę.

Radni PiS chcą rewolucji w komunikacji miejskiej! Miasto ignoruje ich propozycje

Bilet roczny za 365 zł na miejskie autobusy, zwiększenie ilości kursów najbardziej popularnych linii MPK czy nowe parkingi typu park&ride...

zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-12-11 12:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-12-11
USD 3,8660 -0,13%
EUR 4,2851 -0,07%
CHF 3,9257 +0,02%
GBP 5,0798 -0,29%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1471,35 +0,18% [12:56]
 Ropa brent baryłka 63,83 -0,56% [12:56]
 Pallad uncja 1873,05 +0,14% [12:56]
 Platyna uncja 923,85 -0,03% [12:56]
 Srebro uncja 16,73 +0,06% [12:55]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.