Reklama

Biznes

Dlaczego warto korzystać z porównywarek cenowych?

Materiał Partnera
Dodano: 15.07.2022
65103_biznesistyl.pl-resizer-750q72
Share
Udostępnij
Mówi się, że bez inwestycji nie można sprzedawać. Jeśli myślisz o skutecznej reklamie, która wyróżni twój sklep na tle konkurencji, warto przyjrzeć się bliżej porównywarkom cenowym. To za ich sprawą można w łatwy sposób zdobyć klientów. Porównywarki cenowe wyznaczają nowe, lepsze standardy i zmieniają podejście konsumentów do wydawania pieniędzy.

Jak klienci widzą porównywarki cenowe?

Dlaczego klienci korzystają z porównywarek cenowych? Otóż interesujący ich produkt chcą kupić jak najtaniej. Wrażenie uzyskanej oszczędności jeszcze bardziej determinuje potencjalnego nabywcę do skorzystania z usług i produktów naszej firmy. Przejrzenie wszystkich sklepów w poszukiwaniu najniższej ceny jest niemożliwe. Istnieje na szczęście droga na skróty, która wiedzie przez porównywarki cenowe.

Klienci coraz częściej wpisują do wyszukiwarek internetowych nazwę produktu z dopiskiem najpopularniejszych portali prezentujących zestawienie cenowe. W związku z tym coraz więcej sklepów decyduje się na udostępnienie swoich zasobów algorytmom porównywarek. Mechanizm przeszukuje ofertę i zestawia z tymi samymi produktami, usługami dostępnymi u konkurencji. Klientowi wyświetli się to w postaci listy z możliwością różnorodnego filtrowania. Najczęściej program decyduje, aby na górze listy znalazła się najlepsza oferta.

Jak działa porównywarka cenowa z perspektywy firmy?

Zintegrowanie sklepu jest możliwe poprzez wdrożenie specjalnego kodu. Ma on postać pliku XML, który jest zgodny ze stanem faktycznym na stronie internetowej. W ten sposób dana oferta zostanie wygenerowana na witrynie porównywarki cenowej. Dodatkowo poszczególne z nich mogą zawierać opinie otrzymane od klientów. Widoczna jest także dostępność i podstawowe parametry, czyli opisy, specyfikacja techniczna itp. Wyposażając plik w te wszystkie dane, dajemy klientowi dostęp do zapoznania się z wybranymi cechami oferty.

Porównywarka cenowa to szereg korzyści dla firmy – może stanowić doskonały element strategii marketingowej oraz zwiększać rozpoznawalność sklepu, który być może nie zostałby przez nich odszukany. Ukazanie oferty na tle konkurencji to gwarancja pożądanych efektów wizerunkowych. Może to sprawić, że potencjalni klienci zaczną markę darzyć jeszcze większym zaufaniem. Porównywarki cenowe skracają drogę zakupu i pozwalają zaoszczędzić klientom. To kolejne okno wystawowe dla sklepów.

Na co warto zwrócić uwagę, umieszczając oferty w porównywarkach cenowych?

Przestrzeganie kilku podstawowych zasad rządzących porównywarkami cenowymi sprawi, że inwestycja przyniesie pożądane zyski. Nie można zapominać, że pojawienie się oferty jest równoznaczne z wniesieniem opłaty do operatora. Koszt tej promocji wyliczany jest na podstawie „pay per click”, czyli przejście każdego klienta w link wiąże się z koniecznością wniesienia opłaty. Nie ma tutaj wpływu czy zostanie zakupiony, czy też nie.

Inwestycja sklepu w porównywarkę cenową wiąże się też z uporządkowaniem bazy, dlatego ważne jest skrupulatne przygotowanie pliku XML. Każda oferta powinna posiadać jak najwięcej informacji i cech, aby zdystansować konkurencję. Warto też sprawdzić popularność porównywarek cenowych. W ostatnim czasie w Polsce świetnymi liczbami może pochwalić się Asortimo. Platforma ta pozwala też na umieszczanie artykułów sponsorowanych czy obniżenie kosztów kampanii Google Ads.
 
Czy warto wystawiać swoje produkty w porównywarkach cenowych? W wielu sytuacjach ułatwia to zakupy klientom i bez wątpienia zwiększa zyski sklepów. Popularność porównywarek cenowych nie podlega żadnej dyskusji. To dla wielu marek szansa na bezpośrednie sprawdzenie się z konkurencją. Śledzenie poczynań rywali na rynku będzie stanowić stały element strategii marketingowej. Z kolei poprawne ustawienie parametrów wyświetlanych ofert zmniejszy liczbę zapytań klientów w sprawie produktów i usług. Kluczem do sukcesu jest też zmierzenie efektów prowadzonych działań. Na podstawie danych z porównywarek cenowych dowiemy się, jakie elementy swojej działalności należałoby jeszcze poprawić.

Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy