Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

10 gotowych pomysłów na biznes

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 13-12-2022

10 gotowych pomysłów na biznes

W przeszłości marzenie o zdobyciu zawodowej niezależności i otwarciu własnego biznesu wiązało się z koniecznością zgromadzenia sporego kapitału i ogromną ilością pracy. Dziś wejście na rynek jest znacznie prostsze, a zawdzięczać to należy przede wszystkim rozwojowi Internetu. Zanim zdecydujesz się założyć firmę, dobrze zastanów się jednak nad wyborem branży. Konsumenci stają się bowiem coraz bardziej świadomi, a konkurencja coraz bardziej zacięta. Aby pomóc Ci otworzyć własną działalność, przygotowaliśmy dla Ciebie 10 gotowych pomysłów na biznes!

Jednym z pierwszych rozwiązań, o których myślą początkujący przedsiębiorcy, jest otwarcie własnego sklepu internetowego. To bardzo dobry pomysł, ponieważ rynek e-commerce rozwija się coraz szybciej i cały czas pozostaje nienasycony. Potrzeby konsumentów dynamicznie się zresztą zmieniają, więc innowacyjne firmy na pewno znajdą w tej branży miejsce dla siebie.

Reklama

Niektórym może wydawać się, że uruchomienie i prowadzenie własnego e-sklepu wymaga dużych zasobów czasowych i solidnego kapitału na start. Nic bardziej mylnego. Zasady te nie obowiązują już od wielu lat, ponieważ dziś aspirujący sprzedawcy mają do swojej dyspozycji nowoczesne platformy e-commerce. Gwarantują im one dostęp do takich udogodnień jak między innymi:

  1. intuicyjny kreator sklepu,
  2. gotowe szablony witryny,
  3. integracje z hurtowniami,
  4. bramki płatności,
  5. usługi kurierskie,
  6. integracje z dodatkowymi kanałami sprzedaży,
  7. system księgowy,
  8. narzędzia marketingowe,
  9. wsparcie techniczne.

Dzięki wykorzystaniu takiego oprogramowania przedsiębiorca nie musi w ogóle zajmować się technicznymi aspektami sklepu, ponieważ dba o nie dostawca narzędzia. Sprzedawca może więc skupić się na prowadzeniu biznesu, robiąc zresztą dobry użytek z funkcji automatyzacji kluczowych procesów.

E-sklep w dropshippingu

Jeśli prowadzenie sklepu internetowego mimo wszystko wydaje Ci się dość skomplikowanym przedsięwzięciem, możesz dodatkowo ułatwić sobie taką działalność. Wystarczy, że zdecydujesz się na dropshipping, czyli model logistyczny pozwalający na handel elektroniczny bez konieczności posiadania własnego magazynu. Takimi obowiązkami jak składowanie towaru, kompletowanie zamówień i dostawa przesyłek będzie bowiem zajmowała się współpracująca z Tobą hurtownia.

Dropshipping odznacza się całym szeregiem zalet, które docenią zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy. Pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, dzięki czemu wejście na rynek e-commerce staje się łatwiejsze niż kiedykolwiek. Redukuje także ryzyko inwestycyjne, ponieważ płacisz dostawcy wyłącznie za te produkty, które uda Ci się sprzedać. Jeżeli chcesz więc przetestować swój pomysł na biznes, koniecznie zainteresuj się tym rozwiązaniem.

Reklama

Sprzedaż rękodzieła

Otwierając sklep internetowy, musisz dobrze zastanowić się nie tylko nad modelem biznesowym, ale także nad doborem asortymentu. To w końcu on będzie miał decydujący wpływ na zainteresowanie klientów Twoją ofertą. Aby zyskać na rynku przewagę konkurencyjną, możesz zdecydować się na jedną z dwóch metod. Pierwsza polega na oferowaniu konsumentów najpopularniejszych produktów w bardzo atrakcyjnych cenach. Będziesz wówczas zarabiać głównie dzięki efektowi skali. Druga obejmuje tworzenie i sprzedaż rękodzieła.

To doskonały pomysł na biznes, ponieważ wytwarzając artykuły DIY, obniżasz koszty pozyskania towaru. Zapewniasz też sobie przewagę nad konkurencją, ponieważ oferujesz klientom absolutnie unikalne na rynku produkty. Ułatwiasz więc sobie dotarcie do konsumentów, którzy poszukują rozwiązań oryginalnych i niepowtarzalnych.

Do sprzedaży towarów hand made możesz wykorzystać własny sklep internetowy lub jedną z wielu platform zakupowych. Mowa zarówno o popularnych serwisach Allegro czy eBay, ale także o portalach przeznaczonych stricte dla twórców rękodzieła. Należą do nich między innymi Etsy, Artillo, Damitu, DecoBazaar czy Pakamera.

E-commerce z materiałami cyfrowymi

Jeszcze inny pomysł na własny sklep internetowy polega na sprzedaży plików cyfrowych. Prowadzenie takiej działalności jest wyjątkowo wygodne, ponieważ całkowicie eliminuje problem logistyki. Jest to zatem rozwiązanie jeszcze prostsze niż dropshipping, w którym korzystasz z pomocy hurtowni. W tym przypadku zakładasz po prostu sklep z materiałami elektronicznymi i automatyzujesz proces realizacji zamówień. W efekcie wszystkie zakupione produkty są wysyłane do klientów natychmiast po opłaceniu.

Reklama

W taki sposób możesz prowadzić sprzedaż między innymi nagrań wideo, sampli muzycznych czy e-booków. To, co dokładnie będą zawierały, zależy wyłącznie od obszaru Twoich zainteresowań i potrzeb grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Doskonale sprzedają się różnego rodzaju poradniki, ale też powieści w formie książek elektronicznych bądź audiobooków.

Sprzedaż koszulek z nadrukami

Kluczem do sukcesu na rynku e-commerce jest w dzisiejszych czasach personalizacja. Może ona dotyczyć nie tylko obsługi klienta, ale także samego asortymentu. Tego typu produkty znakomicie nadają się na prezenty i są chętnie nabywane przez konsumentów, którzy pragną podkreślić swój indywidualny styl. Przykład takich towarów stanowią choćby koszulki z autorskimi nadrukami.

Wystarczy, że zainwestujesz w dobry sprzęt drukarski i zakupisz T-shirty w hurtowni. Jeśli dobrze zaplanujesz swoją strategię, poniesione koszty prędko zwrócą Ci się z naddatkiem. Na koszulki możesz nanosić własne grafiki i napisy. W ten sposób z łatwością wykreujesz oryginalną markę, z którą Twoi klienci będą chcieli się utożsamiać.

Marketing internetowy

Digital marketing to prawdziwa kopalnia złota, jeśli chodzi o gotowe pomysły na biznes. Zapotrzebowanie na usługi tego typu cały czas rośnie, ponieważ dziś niemal każdy przedsiębiorca musi być obecny w sieci. Oznacza to konieczność tworzenia i promowania różnorodnych stron internetowych. Aby pozyskiwać klientów w ten sposób, firmy potrzebują między innymi:

Reklama
  • pozycjonowania w wyszukiwarkach,
  • płatnych kampanii reklamowych,
  • profili w mediach społecznościowych,
  • profesjonalnych treści.

Wiedzę w zakresie marketingu internetowego stosunkowo łatwo przyswoić. Nie musisz więc obawiać się kompetencyjnych braków, ponieważ dzięki licznym książkom, poradnikom i webinarom szybko przyswoisz kluczowe informacje z wybranego obszaru. Najłatwiejsze dla początkujących wydaje się prowadzenie firmowych profili w social media oraz tworzenie i dystrybucja treści. Warto jednak edukować się także w dziedzinie SEO i PPC, ponieważ to właśnie te specjalizacje mogą zapewnić Ci największe dochody.

Afiliacja i influencer marketing

Ciekawym obszarem marketingu internetowego jest influencer marketing. Wiele osób próbuje rozpocząć działalność tego typu, niewiele jednak wie, jak powinno się to robić. Punktem wyjścia jest w tym przypadku dostęp do kanału generującego duży ruch. Mowa na przykład o popularnym blogu, chętnie obserwowanym profilu społecznościowym czy cieszącym się sporym zainteresowaniem kanale na YouTube. To baza służąca Ci do kontaktu z Twoimi odbiorcami.

Treści, które będziesz publikować lub streamować, muszą być naturalne i odpowiednio dostosowane do potrzeb i przyzwyczajeń Twojej grupy docelowej. Na pewnym etapie działalności z pewnością zaczną się do Ciebie odzywać marki poszukujące dla siebie ambasadorów bądź atrakcyjnych kanałów reklamowych. Pamiętaj, aby w takim przypadku nie porzucać swojego stylu i wartości, za które cenią Cię odbiorcy. Utrzymuj jakość, jednocześnie zarabiając na poleceniach czy linkach afiliacyjnych.

Reklama

Kreując własną markę w sieci, możesz także wzbogacać się na dotacjach od fanów czy sprzedaży autorskich produktów.

Grafika i montaż wideo

Zapotrzebowanie na grafiki i materiały wideo w sieci zdaje się cały czas rosnąć. Przedsiębiorcy wykorzystują je między innymi przy tworzeniu stron internetowych czy prowadzeniu profili w mediach społecznościowych. Dużym zainteresowaniem cieszą się także banery reklamowe, plakaty na zamówienie czy nagrania z imprez okolicznościowych. Jeśli tylko możesz pochwalić się swego rodzaju zmysłem artystycznym i dysponujesz wystarczająco dobrym sprzętem, zastanów się nad tworzeniem grafik i filmów.

W tym celu przyda Ci się znajomość podstawowych programów do edycji grafiki — na przykład takich jak Canva czy Gimp. Dodatkowym plusem będzie z pewnością dostęp do Photoshopa i umiejętność jego obsługi. Nieco bardziej skomplikowane mogą wydawać się narzędzie do edycji wideo, ale dzięki licznym kursom i szkoleniom online, z pewnością poradzisz sobie i z tym wyzwaniem.

Projektowanie stron internetowych

Jak już wspominaliśmy, przedsiębiorcy zdają sobie sprawę ze znaczenia Internetu i chcą pozyskiwać klientów tą drogą. Najczęściej nie da się tego osiągnąć bez sprawnie funkcjonującej witryny. Aby ją zaprojektować, trzeba posiadać wiedzę z zakresu User Experience i designu. Na tym jednak nie koniec. Jeżeli chcesz samodzielnie tworzyć strony internetowe, przyda Ci się także znajomość języków HTML i CSS. Dzięki temu zyskasz możliwość świadczenia usług wchodzących w zakres programowania.

Reklama

Choć nauka projektowania i programowania stron internetowych może być wymagająca, z pewnością okaże się opłacalna. To jeden z przyszłościowych pomysłów na biznes, które zagwarantują Ci wysokie zyski.

Korepetycje i szkolenia online

Naszą listę gotowych pomysłów na biznes zamykamy działalnością polegającą na prowadzeniu korepetycji i szkoleń online. Mogą one być kierowane do dzieci oraz młodzieży w wieku szkolnym i obejmować takie zagadnienia jak matematyka, chemia, geografia czy historia. Z drugiej strony nic nie stoi na przeszkodzie, aby tego typu usługi oferować dorosłym, poszukującym wiedzy z zakresu rozwoju osobistego, biznesu czy inwestowania. Dużym zainteresowaniem będą cieszyły się również lekcje języków obcych.

Ogromnym plusem tego rozwiązania jest wygoda pracy. Nie musisz wychodzić z domu i osobiście spotykać się z klientami. Wystarczy, że siedzisz przed ekranem swojego komputera i dzielisz się posiadaną wiedzą.

Gotowe pomysły na biznes — podsumowanie

Jeżeli chcesz wejść na rynek z własnym biznesem, wybierz działalność, która wpisuje się w obszar Twoich zainteresowań i kompetencji. Możesz wykorzystać w tym celu inspiracje z naszej listy bądź zrealizować zupełnie unikalny pomysł. W procesie decyzyjnym kieruj się przede wszystkim swoimi mocnymi stronami oraz potrzebami wybranej grupy docelowej.

Więcej pomysłów na biznes znajdziesz tutaj:  https://blog.sky-shop.pl/30-pomyslow-na-biznes-w-2022-roku/  


Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2023-01-27 18:58
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2023-01-24
USD 4,3341 +0,23%
EUR 4,7073 -0,24%
CHF 4,7014 -0,22%
GBP 5,3443 -0,38%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1731,30 +0,00% [21:59]
 Ropa brent baryłka 64,38 +0,00% [21:58]
 Pallad uncja 2680,00 +0,00% [21:57]
 Platyna uncja 1191,10 +0,00% [21:59]
 Srebro uncja 25,11 +0,00% [21:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.