Reklama

Najpopularniejsze narzędzia marketingu internetowego

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 23-03-2019

Najpopularniejsze narzędzia marketingu internetowego
Korzystanie z marketingu internetowego to dziś nie tyle możliwość, ile wręcz konieczność dla firm, które chcą nadążać za wzmożoną konkurencją. Bez obecności w sieci trudno utrzymać się na dynamicznie zmieniającym się rynku. Na szczęście, istnieją liczne narzędzia dla marketingu w sieci, pozwalające szybko i skutecznie zwiększać sprzedaż oraz tworzyć pozytywny wizerunek marki. Poznaj 6 najpopularniejszych narzędzi marketingu internetowego, które z powodzeniem możesz zastosować w swojej organizacji!

1. Pozycjonowanie
Pozycjonowanie to jedno z kluczowych narzędzi, jeśli chodzi o skuteczny marketing internetowy. Dziś nie wystarczy stworzyć stronę internetową, aby użytkownicy z łatwością korzystali z jej treści. Przeciwnie, na pozycję w wynikach wyszukiwania wpływa wiele algorytmów, które ciągle są udoskonalane przez wyszukiwarki. Pozycjonowanie polega między innymi na takiej optymalizacji strony internetowej, aby po wyszukiwaniu określonych fraz, strona ta zajmowała jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarki. Jak wskazują m.in. eksperci z Eactive, "wyścig o pierwsze pozycje w wyszukiwarce to złożony proces, uwzględniający działania z zakresu optymalizacji, rozbudowy strony pod kątem treści i pozyskiwania wartościowych odnośników". Dlatego warto pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie stron internetowych łączy w sobie wiedzę techniczną, kreatywną twórczość, jak też zaawansowaną analitykę internetową. Najlepiej więc skorzystać z profesjonalnej agencji interaktywnej, która w indywidualny sposób podchodzi do każdego przypadku i oferuje fachowe wsparcie.

2. Kampanie reklamowe
Reklama w internecie to kolejna narzędzie, którego głównym celem jest oczywiście zwiększenie sprzedaży produktów czy usług. W tym zakresie istnieje jednak sporo możliwości. Najpowszechniej stosowany jest system Google Ads (wcześniej Google AdWords), który umożliwia tworzenie płatnych kampanii reklamowych w wynikach wyszukiwarek. Oprócz reklamy w postaci linków Google umożliwia również umieszczanie reklam na stronach partnerów, reklamę wideo czy też reklamę dla aplikacji mobilnych. Kolejną popularną formą reklamy w sieci jest Facebook Ads. Jest to możliwość tworzenia zaawansowanych kampanii reklamowych na Facebooku, co pozwala skutecznie dotrzeć z przekazem reklamowym do użytkowników tego portalu społecznościowego. Reklama w sieci ma sporo zalet, wśród których najczęściej zwraca się uwagę na jej relatywnie niski koszt, mierzalność efektów oraz możliwość dotarcia do ściśle określonej grupy odbiorców.
Reklama

3. Media społecznościowe
Media społecznościowe stwarzają dziś wyjątkową szansę na bezpośrednią komunikację i szybką reakcję. Dlatego bardzo ważne jest, aby wykorzystać potencjał social media w zakresie budowania wizerunku marki. Facebook, Instagram, YouTube czy Twitter nie tylko pozwalają dzielić się atrakcyjnymi treściami z potencjalnymi klientami. Możliwość wchodzenia w interakcje z użytkownikami portali społecznościowych pozwala lepiej poznać ich potrzeby. Tym samym można dostosować swoją ofertę, aby jak najlepiej spełniała ona oczekiwania potencjalnych klientów. Łatwiej też stworzyć pozytywny wizerunek firmy, a wszystko to dzięki stosowaniu bezpośredniej formy komunikacji czy wchodzeniu w interakcję z użytkownikami danego portalu.

 
4. Content marketing
Choć działania z zakresu content marketingu łączą się z innymi narzędziami marketingu internetowego, tak warto dodatkowo zwrócić uwagę na możliwości, jakie dają. Dobre treści bronią się same, dlatego szczególnie dobrze jest wykorzystać swoją ekspercką wiedzę w danej dziedzinie. Przykładem może być tutaj branżowy blog, który regularnie jest wzbogacony o wartościowe i merytoryczne treści. Artykuły mogą być dodatkowo udostępniane w mediach społecznościowych. Content marketing skutecznie wpływa też na wysoką pozycję strony internetowej. Dobrze jest pamiętać, że content to nie tylko słowo pisane. Mogą być to również zdjęcia, grafiki, filmy wideo czy nagrania audio. Im bardziej kreatywnie tworzone są treści, tym oczywiście korzystniej dla wizerunku marki!

5. E-mail
E-mail to wciąż popularne narzędzie marketingu internetowego, które chętnie wykorzystywane jest przez marketingowców. Dziś jednak liczy się kreatywne podejście i ścisłe dostosowywanie wysyłanych treści do potrzeb potencjalnych klientów. Jedną z lepszych form w zakresie e-mail marketingu są nowoczesne newslettery. Bardzo często są one personalizowane, nierzadko też wzbogacane są ciekawą grafiką i możliwością wchodzenia w szybką interakcję z marką.

6. Marketing szeptany
Marketing szeptany to rodzaj kampanii wizerunkowej dla marki. Jej celem jest zwiększenie widoczności marki poprzez działania, które zachęcają internautów do zainteresowania się daną ofertą. Ważne jest jednak, aby praktyki w zakresie marketingu szeptanego były uczciwe, inaczej łatwo zaszkodzić marce. Przykładem pozytywnego marketingu szeptanego jest marketing wirusowy. Są to atrakcyjne treści, które są chętnie udostępniane przez internautów, a przy okazji zwiększają one popularność danej marki.

KOMENTARZE

Reklama

Wisłokostrada - projekt już prawie gotowy. Rzeszów szuka pieniędzy

110 mln zł potrzebuje Rzeszów na budowę czteropasmowej ulicy wzdłuż Wisłoka. Wisłokostrada ma połączyć al. Rejtana z ul. Ciepłowniczą, odciążając...

Władze lotniska w Jasionce od lipca wprowadzają opłaty za parking

Koniec z darmowym parkowaniem pod Portem Lotniczym Rzeszów-Jasionka. Władze spółki są zdecydowane, by wprowadzić opłaty za korzystanie z parkingu. - System odpłatnego...

Na przełomie sierpnia i września otworzą Leroy Merlin w Rzeszowie

Nowy sklep sieci Leroy Marlin powstaje w pobliżu hipermarketu B1 (dawniej Real), przy al. Wincentego Witosa. Trwają intensywne prace, dlatego możliwe, że końcem...

Reklama

Pierwszy elektroniczny sąd w Polsce powstaje w Rzeszowie

Sądzić będzie można się już w sieci. W kwietniu rusza pierwszy w pełni elektroniczny sąd arbitrażowy dla przedsiębiorców – Ultima Ratio. Tu wyrok zostanie wydany do trzech tygodni...

Rekordowa liczba pomysłów na platformie Start In Podkarpackie

Ponad 180 pomysłów na innowacyjne produkty i usługi – taki jest efekt pierwszej tury naboru do projektu Platformy Startowe Start In Podkarpackie. To rekord. Z ogólnej...

Kolejne tereny nad Wisłokiem oddane inwestorom

Rada Miasta Rzeszowa ponownie zajęła się zagospodarowaniem terenów zielonych pomiędzy Wisłokiem a ulicą Podwisłocze. Radni PiS chcą, żeby działki najbliżej rzeki pozostały terenami zielonymi i...

Część dawnej fabryki WSK Rzeszów kupi Polska Grupa Zbrojeniowa

Polska Grupa Zbrojeniowa poinformowała dziś, że doszło do porozumienia w sprawie kupna Zakładów Napędów Lotniczych w Rzeszowie, będących częścią fabryki Pratt&Whitney...

Drugie życie kolei w Rzeszowie

W 2021 roku mieszkańcy oraz podróżni skorzystają z przebudowanej stacji kolejowej w Rzeszowie. Pojawią się nowe perony z nowoczesnym systemem informacji, dodatkowy przystanek Rzeszów Zachodni w rejonie Alei Wyzwolenia, a także ruchome...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 61

VIP Biznes&Styl Nr 61
w numerze m.in.:

Zuzia Górska - pracownia Twórcza w cieniu fredrowskiego zamku Politycy nie mogą ulec pokusie pychy! Jolanta Kluz-Zawadzka - Lekarskie powołanie Śladami Watachy Dominikanin o Drodze św. Jakuba
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-04-18 18:59
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-04-18
USD 3,8002 +0,59%
EUR 4,2790 +0,09%
CHF 3,7586 +0,24%
GBP 4,9483 +0,44%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1277,75 +0,00% [22:59]
 Ropa brent baryłka 71,95 -0,03% [00:00]
 Pallad uncja 1409,35 +0,00% [22:59]
 Platyna uncja 907,40 +0,00% [22:59]
 Srebro uncja 14,97 +0,00% [22:59]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.