Reklama

Biznes

Jak Fundusze Europejskie odmieniają Podkarpacie

Redakcja
Dodano: 02.11.2022
68575_unia
Share
Udostępnij
Jaki jest wspólny mianownik dla właściciela spółki produkującej światłowody Fibrain, mieszkańca Przemyśla – pacjent szpitala wojewódzkiego, alba pracownika kolei regionalnej? Wszyscy oni skorzystali z Funduszy Europejskich głównie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. 
 
 
– 31 października dobiegła końca kolejna kampania promująca Fundusze Europejskie. Dla nas w realizowanych kampaniach promocyjnych najważniejsze jest to, by informacja o możliwościach, jakie dają Fundusze Europejskie dotarła do jak najszerszej grupy mieszkańców.  Wiemy, że każdy udany projekt zaczyna się od marzenia i chcemy pokazać, że sięgnięcie po możliwości, jakie dają Fundusze Europejskie umożliwia ich spełnianie – mówi Wioletta Rejman, dyrektor Departamentu Promocji, Turystyki i Współpracy Gospodarczej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie.
 
Po pieniądze unijne może sięgnąć każdy, kto ma pomysł. Tak zrobiły mieszkanki Woli Hyżneńskiej, które utworzyły Spółdzielnię Socjalną „Zakręcone”. Kobiety zaczynały działalność kilkanaście lat temu w Kole Gospodyń Wiejskich oferując własne wypieki.  W pandemii ruszyły na pomoc osobom starszym i samotnym. Fundusze Europejskie pomogły im w zrobieniu kolejnego kroku: pięć kobiet rozsmakowanych w domowej kuchni zajęło się gotowaniem i dostarczaniem do klientów tradycyjnych polskich dań: pierogów, gołąbków, czy bigosu.
 
Gospodynie z Woli Hyżneńskiej wzięły udział w projekcie „ROWES – wsparcie rozwoju sektora ekonomii społecznej”, prowadzonym przez Rzeszowską Agencję Rozwoju Regionalnego S.A.
 
Zakończona właśnie kampania trwała 3 miesiące. Wyemitowano 5 różnych spotów (w sumie 360 emisji) w TVP Rzeszów, bannery opublikowane na podkarpackich portalach internetowych osiągnęły 1,5 mln wyświetleń. Kampania miała też wymiar outdoorowy – w 6 miastach w regionie pojawiły się bilbordy, telebimy led i siatki. W Rzeszowie i Krośnie pojawiły się reklamy typu citylight. Dodatkowo bannery widoczne były na autobusach w Rzeszowie, Stalowej Woli i Przemyślu. W ostatnim miesiącu kampanii spoty promocyjne były emitowane także na ekranach w pociągach Regio i PKA. 
 
Bohaterów kampanii było więcej: studenci korzystający ze wsparcia Podkarpackiego Centrum Innowacji, właściciel spółki produkującej m.in. światłowody Fibrain, mieszkaniec Przemyśla – pacjent szpitala wojewódzkiego, pracownicy kolei regionalnej – wszyscy w jakiś sposób skorzystali ze środków unijnych. 
 
Po 18 latach obecności Polski w Unii Europejskiej, dziś nikt nie ma wątpliwości, że dzięki Funduszom Europejskim, Podkarpackie zmieniło swoje oblicze. Rozwinęły się inicjatywy społeczne, biznes, polepszyły się drogi, wzrosła liczba połączeń kolejowych i wydarzyło się wiele innych inwestycji, działań i inicjatyw.  
 
 
Wkrótce rusza kolejna perspektywa i Fundusze Europejskie dla Podkarpacia 2021-2027. Do wykorzystania będzie ponad 2 mld euro. Warto po nie sięgnąć. Niezbędne informacje i podpowiedzi o możliwości pozyskania środków unijnych można znaleźć w Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich  i na stronie www.rpo.podkarpackie.pl
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy