Reklama

Marka Karpacka Carpathia - unikatowa i innowacyjna

A A A
ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Dodano: 01-07-2015

Na zdjęciu: Dawid Lasek

Na zdjęciu: Dawid Lasek

Czym jest Marka Karpacka Carpathia?
 
Jest to obietnica tego, co ma być w Karpatach za kilka, kilkanaście lat. To turystyczny i gospodarczy znak jakości Karpat; system, w ramach którego będziemy chcieli promować Karpaty za granicą,  spowodować, żeby w Karpaty przyjechało więcej turystów, a za nimi – inwestorów, tworzyć tu nowe miejsca pracy, powstrzymać ucieczkę młodych ludzi za granicę, tak jak to się dzieje obecnie, a jednocześnie wprowadzać pod tą marką produkty karpackie na rynki zagraniczne. 
 
Wiele gmin i instytucji tworzy własne marki. Czym będzie się od nich różnić Marka Karpacka?
 
Marka Karpacka jest budowana w oparciu o unikalność Karpat w skali europejskiej i światowej, oferującą jej klientom niepowtarzalne doświadczenia i emocje. Budujemy ją od trzech lat, ale nie wpadliśmy na ten pomysł sami. Można powiedzieć, że Marka Karpacka narodziła się w Alpach. Cztery lata temu, w ramach programu Swiss Contribution, Euroregion Karpacki rozpoczął realizację polsko-szwajcarskiego projektu „Alpejsko-Karpacki Most Współpracy”. Podczas jednego ze spotkań konsultacyjnych z przedstawicielami Instytutu Turystyki, które odbyło się w Sierre, Szwajcarzy zwrócili nam uwagę, że aby osiągnąć sukces turystyczny w Karpatach, musimy zapomnieć o tworzeniu rozwiązań dla sztucznych administracyjnych regionów. Jedyną szansą na rynku globalnym jest stworzenie jednej, unikatowej, innowacyjnej Marki Karpackiej. Karpaty bowiem z jednej strony należą do podstawowego zakresu pojęć statystycznego Europejczyka, z drugiej zaś - nie są zbyt mocno zaznaczone w świadomości przeciętnego turysty. To stwarza szansę na budowę zainteresowania potencjalnych klientów. Szwajcarzy opowiadali nam „od kuchni”, jak przez 10 lat wdrażali markę kantonu Valais. Teraz ta marka funkcjonuje samodzielnie i daje ogromną premię cenową. Ten przykład pokazuje, że wdrożenie marki może przynieść korzyść i my taką samą korzyść chcemy osiągnąć w Karpatach. 

Co udało się zrobić do tej pory w ramach budowy Marki Karpackiej?
 
Reklama
Nad Marką Karpacką pracujemy od trzech lat, jesteśmy więc na początku drogi. Mamy zakończony „etap startowy”, a więc uporządkowaną kwestię idei Marki, jej misji, mamy strategię marki, dokumenty wstępne, key visual, który jest przewodnikiem po tym, jak powinna wyglądać Marka Karpacka, jak również zestaw narzędzi niezbędnych do tego, by za jakiś czas można było mówić o Marce Karpackiej jako produkcie. Jesteśmy już więc gotowi do działań praktycznych. Obecnie pracujemy nad konstrukcją systemu wdrażania marki, co oznacza budowę pilotażowej grupy Carpathii na poziomie Euroregionu, opracowywanie na podstawie strategii i audytu pakietów produktowych oraz – co najważniejsze – tworzenie międzynarodowych powiązań Marki, umożliwiających jej wprowadzenie na rynki zagraniczne.
 
Do kogo jest skierowana Marka Karpacka? 
 
Z jednej strony do europejskiego klienta z pieniędzmi. Chcemy, by Karpaty były miejscem, do którego on chce przyjechać i gdzie chce zostawić swoje pieniądze. Po drugiej stronie są interesariusze, czyli dysponenci elementów Marki: samorządy oraz wszyscy, którzy żyją z turystyki. Ci pierwsi będą mogli odkryć dla siebie i swoich bliskich całkiem nowe przestrzenie wrażeń, doznań, wartości w centrum kontynentu. Ci drudzy, włączając się w system Marki, będą mieli szansę, oczywiście pod pewnymi warunkami, osiągnąć sukces finansowy. Relatywnie najważniejszym, ale dość trudnym partnerem są tutaj samorządy. Planujemy np. stworzyć grupę pilotażowych miast w komponencie „Mistyka miast karpackich”. Takie miasta jak Przemyśl, Sanok, Nowy Sącz czy Biecz to są naturalni kandydaci do znalezienia się w tej grupie. Ważne jest, by w Karpatach, które mają wiele zasobów, wybrać te „najbardziej karpackie” zasoby i stworzyć reprezentatywną dla Karpat grupę produktów, która będzie działała w oparciu o strategię i misję marki.
 
Marka, budując premię cenową i zapewniając napływ turystów w Karpaty, bierze pod uwagę osobowość każdego klienta.
 
To prawda. Gdy zestawimy jeden z naszych precyzyjnie dobranych obrazów „key visualowych” z hasłem „Carpathia – posłuchaj siebie”, otrzymamy jasny przekaz – przyjedź do nas, pomożemy Ci odnaleźć własną drogę. Podsumowując, Marka Karpacka ma misję zmiany Europy, pozostając przy tym bardzo spersonalizowaną, wręcz intymną Marką.
 
Kiedy dojdzie do podpisywania pierwszych umów z dysponentami elementów Marki?

Do końca 2015 roku. Przed tym czeka nas dużo pracy warsztatowej.
 
Szwajcarzy z kantonu Valais budowali swoją markę 10 lat. Oznacza to, że jest to przedsięwzięcie bardzo czasochłonne. Czy w przypadku Marki Karpackiej będzie podobnie?
 
Zakładamy, że 5 lat to minimum, po którym Marka zacznie samodzielnie funkcjonować, a po 10 latach przyniesie widoczne rezultaty. Oczywiście, trzeba zastrzec, że powodzenie tej inicjatywy jest uwarunkowane wieloma czynnikami, na które Euroregion nie ma wpływu.
 
Co mają zrobić podmioty głębiej zainteresowane Marką Karpacką?
 
Zapraszam do siedziby Stowarzyszenia Euroregion Karpacki Polska, Rynek 5 w Rzeszowie. Więcej informacji można znaleźć także na naszej stronie www.karpacki.pl, www.visitcarpathia.com oraz pod nr tel. 17 853-68-98.  
 

KOMENTARZE

Rzeszów stolicą karpackiego dziedzictwa?

Dr Zoltan Somogyi, dyrektor wykonawczy Światowej Organizacji Turystycznej...

Marka Karpacka - marka spokoju i oddechu od cywilizacji

- Przyszły rok, jeżeli nam się powiedzie...

W piątek rusza IV Alpejsko-Karpackie Forum Współpracy

Podkarpacka turystyka i biznes może rozwijać...

Słowacy otwarli szlak w koronach drzew. Widać Zamek w Niedzicy

"Szlak w koronach drzew – Bachledka" tak Słowacy nazwali nową atrakcję turystyczną, która znajduje się zaledwie 12 km od granicy z Polską, na grzbiecie Spiskiej Magury...

Piękny Magurski Park Narodowy na wystawie w Krośnie

Świat dzikiej przyrody w młodym, bo liczącym zaledwie 20 lat Magurskim Parku Narodowym, prezentuje wystawa, jaką do kwietnia można oglądać w Muzeum Podkarpackim w Krośnie.

zobacz więcej
Reklama

Dziennikarka Radia Rzeszów zwolniona dyscyplinarnie. Jest protest

#MuremZaGrażyną to hasło protestu przeciwko usunięciu z Radia Rzeszów redaktor Grażyny Bochenek. Dziennikarka został zwolniona dyscyplinarnie we wtorek, 18 czerwca...

Bez przykrych niespodzianek - transport w nowoczesnym łańcuchu dostaw

- Liczy się czas reakcji, zorganizowana sieć partnerska podwykonawców i logistyka, która pozwala na sprawny dojazd z dostawą wprost na linię produkcyjną...

Praca w Aeropolis - kogo szukają firmy z Inkubatora Technologicznego?

Przybywa innowacyjnych firm i ofert pracy w Inkubatorze Technologicznym Podkarpackiego Parku Naukowo-Technologicznego Aeropolis w Jasionce. Poszukiwani są programiści...

Reklama

Wirtualna jazda obwodnicą Łańcuta. Zobacz, co powstanie za dwa lata

Po roku od podpisania przez Budimex S.A. umowy na projekt i budowę obwodnicy Łańcuta, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępniła animowaną...

70 lat lotniska w Jasionce

Jasionka - wieś 14 kilometrów oddalona od Rzeszowa, która 70 lat temu rozpoczęła najważniejszą historię lotniczą na Podkarpaciu. To oczywiście data umowna, bo początki lotniska w Jasionce sięgają 1940 roku, kiedy to dla celów wojennych...

Jest Koncepcja Programowa dla S19 od Rzeszowa do Babicy

Jest już gotowa Koncepcja Programowa dla 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy. To właśnie na tym odcinku powstanie pierwszy...

Otwarcie mostu na Wisłoku w gminie Trzebownisko i feta z Brathankami

Nowy most na Wisłoku, który łączy Wólkę Podleśną z Łukawcem w maju został udostępniony dla ruchu. Znacznie skraca czas dotarcia do pracy zatrudnionym w...

Miasto chce sprzedać kamienicę przy ul. Piłsudskiego

Miasto nie ma pieniędzy na remont ponad stuletniej kamienicy przy ul. Piłsudskiego 5, dlatego w poniedziałek, 29 kwietnia, Tadeusz Ferenc poinformował, że chce jej sprzedaży. Sytuacja nieco...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 62

VIP Biznes&Styl Nr 62
w numerze m.in.:

Jakub Kocój - Nie warto bać się lepszych od siebie Elżbieta Łukacijewska, Tomasz Poręba - 15 lat Polski w Unii Europejskiej Radosław Fedaczyński - Najważniejsze są zwierzęta 58. Muzyczny Festiwal w Łańcucie Żydzi z Podkarpacia - Grzech naszego zapomnienia Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2019-06-20 15:29
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2019-06-19
USD 3,8104 +0,02%
EUR 4,2673 +0,10%
CHF 3,8157 +0,15%
GBP 4,7888 +0,32%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1386,15 +1,60% [13:48]
 Ropa brent baryłka 63,55 +2,07% [13:48]
 Pallad uncja 1508,05 +0,83% [13:47]
 Platyna uncja 819,60 +1,02% [13:48]
 Srebro uncja 15,40 +1,65% [13:48]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.