Reklama

Biznes

Za niemal 5 mln zł zaprojektują most na Sanie. Stalowa Wola ma umowę

Alina Bosak
Dodano: 08.06.2020
50917_nadberezny
Share
Udostępnij
W poniedziałek, 8 czerwca, w Stalowej Woli podpisano umowę na przekazania dotacji celowej z budżetu państwa na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowego mostu na Sanie i dojazdu do niego – nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Olbięcin – Zaklików – Stalowa Wola. Inwestycja powstaje w ramach rządowego programu Mosty dla Regionów. Koszt całej inwestycji ma wynieść ok. 360 mln zł.  
 
To ma być jedna z trzech największych inwestycji mostowych w Polsce, jak mówił jeszcze we wrześniu ubiegłego roku były minister Kwieciński, przekazując informację, że wniosek marszałka podkarpackiego dotyczący nowej przeprawy przez San w Stalowej Woli złożony do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju zaowocuje dofinansowaniem z budżetu państwa. O budowę nowego mostu na Sanie w Salowej Woli zabiegano od lat i projekt, który ma strategiczne znaczenie dla miasta, wreszcie wchodzi w fazę realizacji. 
 
Most będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Oblęcin-Zaklików–Stalowa Wola i zarazem drogą dojazdową do przygotowywanej drogi ekspresowej S74, która połączy województwo świętokrzyskie i podkarpackie z węzłami autostradowymi w łódzkim. Tym samem dzięki budowie mostu Stalowa Wola uzyska wygodne połączenie w systemie krajowych dróg. 
 
Do tej pory na Sanie miasto ma mosty w pasie drogi Stalowa Wola – Pysznica oraz w Brandwicy.
 
Zależnie od wariantu most ma mieć 1,8 lub 2 km długości, a długość samego przęsła nurtowego nad Sanem – 180 m. Koszt inwestycji szacowany jest na 360 mln zł. To inwestycja ważna nie tylko dla Stalowej Woli, ale także dla gminy Pysznica i Radomyśl nad Sanem.
 
Dofinansowanie na dokumentację projektową wynosi 4,7 mln zł. Umowę na przekazanie dotacji podpisano w poniedziałek, 8 czerwca, w Stalowej Woli. W spotkaniu wzięli udział: minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny. 
 
Budowa trzeciego mostu na Sanie będzie współfinansowana z rządowego programu „Mosty dla regionów”, na którego realizację przeznaczono około 2,3 miliarda złotych. Program obejmuje 21 inwestycji wytypowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Dofinansowanie będzie pochodzić ze środków tego resortu, a także z Ministerstwa Infrastruktury. Wynosi 80 proc.  
 
Dokumentacja projektowa mostu ma być gotowa w 2022 roku. Budowa rozpoczęłaby się w 2023 roku. Zakończenie inwestycji  planowane jest na 2025 rok. 
Za niemal 5 mln zł zaprojektują most na Sanie. Stalowa Wola ma umowę 
W poniedziałek, 8 czerwca, w Stalowej Woli podpisano umowę na przekazania dotacji celowej z budżetu państwa na opracowanie dokumentacji projektowej dla nowego mostu na Sanie i dojazdu do niego – nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 Olbięcin – Zaklików – Stalowa Wola. Inwestycja powstaje w ramach rządowego programu Mosty dla Regionów. Koszt całej inwestycji ma wynieść ok. 360 mln zł.  
Alina Bosak
Fot. Podkarpackie.pl
To ma być jedna z trzech największych inwestycji mostowych w Polsce, jak mówił jeszcze we wrześniu ubiegłego roku były minister Kwieciński, przekazując informację, że wniosek marszałka podkarpackiego dotyczący nowej przeprawy przez San w Stalowej Woli złożony do Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju zaowocuje dofinansowaniem z budżetu państwa. O budowę nowego mostu na Sanie w Salowej Woli zabiegano od lat i projekt, który ma strategiczne znaczenie dla miasta, wreszcie wchodzi w fazę realizacji. 
Most będzie częścią drogi wojewódzkiej nr 855 relacji Oblęcin-Zaklików–Stalowa Wola i zarazem drogą dojazdową do przygotowywanej drogi ekspresowej S74, która połączy województwo świętokrzyskie i podkarpackie z węzłami autostradowymi w łódzkim. Tym samem dzięki budowie mostu Stalowa Wola uzyska wygodne połączenie w systemie krajowych dróg. 
Do tej pory na Sanie miasto ma mosty w pasie drogi Stalowa Wola – Pysznica oraz w Brandwicy.
W zależności od wyboru wariantu, nowy most będzie mieć 2000 m lub 1800 m długości. Długość przęsła nurtowego nad Sanem wyniesie 180 m. Koszt inwestycji szacowany jest na 360 mln zł. To inwestycja ważna nie tylko dla Stalowej Woli, ale także dla gminy Pysznica i Radomyśl nad Sanem.
Dofinansowanie na dokumentację projektową wynosi 4,7 mln zł. Umowę na przekazanie dotacji podpisano w poniedziałek, 8 czerwca, w Stalowej Woli. W spotkaniu wzięli udział:    minister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, wojewoda podkarpacki Ewa Leniart, marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl oraz prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny. 
Budowa trzeciego mostu na Sanie będzie współfinansowana z rządowego programu „Mosty dla regionów”, na którego realizację przeznaczono około 2,3 miliarda złotych. Program obejmuje 21 inwestycji wytypowanych przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Dofinansowanie będzie pochodzić ze środków tego resortu, a także z Ministerstwa Infrastruktury. Wynosi 80 proc.  
 
Dokumentacja projektowa mostu ma być gotowa w 2022 roku. Budowa rozpoczęłaby się w 2023 roku. Zakończenie inwestycji  planowane jest na 2025 rok. 
 
Przebieg nowej trasy z mostem: 

Początek nowego odcinka drogi będzie miał miejsce w Stalowej Woli na skrzyżowaniu ulicy Chopina z Trasą Podskarpową, w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Przemyśl i będzie przebiegać do obwałowań rzeki San. Most będzie przebiegać nad terenami zalewowymi, nad rzeką San oraz drogą powiatową nr 2735R i zakończy się w miejscowości Brandwica. Dalej droga poprowadzona zostanie w jednym z dwóch wariantów:
 
• przez teren miejscowości Brandwica, w nasypie oraz na poziomie istniejącego terenu i zakończy się budową skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 855 w m. Rzeczyca Długa w Gminie Radomyśl nad Sanem. Długość dojazdu do mostu od strony Zaklikowa wynosić będzie ok. 2500 m. Długość obiektu mostowego wynosić będzie ok. 1800 m, w tym ok. 180 m przęsła nurtowego. Całkowita długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 wraz z mostem wynosić będzie ok. 4,6 km;
 
• przez teren miejscowości Brandwica, po trasie istniejącego obwałowania rzeki San i zakończy się skrzyżowaniem z istniejącą drogą wojewódzką nr 855 w miejscowości Brandwica. Długość dojazdu do mostu od strony Zaklikowa wynosić będzie ok. 1500 m. Długość obiektu mostowego wynosić będzie ok. 2000 m, w tym ok. 180 m przęsła nurtowego. Całkowita długość nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 855 wraz z mostem wynosić będzie ok. 3,8 km.
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy