Reklama

Biznes

Przetarg na realizację S19 Rzeszów Południe-Babica po kontroli. Można zacząć

Opracowanie Alina Bosak
Dodano: 07.07.2020
51060_babica
Share
Udostępnij
Rozstrzygnięty jeszcze w maju przetarg na projekt i budowę odcinka S19 Rzeszów Południe – Babica był kontrolowany po odwołaniu złożonym przez jednego z oferentów. Kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nie wykazała naruszeń przepisów ustawy. Zwycięzcami przetargu pozostaje konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción, które za 2,23 mld zł  do 2026 roku zrealizuje tę część drogi ekspresowej. Będzie tu najdłuższy na Podkarpaciu, 2-kilometrowy tunel. 
 
– Dobiegła końca procedura przetargowa na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica. To kolejny odcinek trasy Via Carpatia na Podkarpaciu, dla którego niebawem podpiszemy umowę – informuje Joanna Rarus, z rzeszowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. – Spośród ofert, które wpłynęły w ramach przetargu na projekt i budowę tego odcinka S19, 15 maja 2020 r., jako najkorzystniejszą ofertę wybraliśmy tę złożoną przez konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción. Na wybór oferty najkorzystniejszej zostało złożone odwołanie, które jeszcze przed terminem posiedzenia Krajowej Izby Odwoławczej cofnięto, w związku z czym postępowanie odwoławcze zostało umorzone. Kontrola uprzednia postępowania przetargowego na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica, którą przeprowadził Prezes Urzędu Zamówień Publicznych, zakończyła się pozytywnym wynikiem. Po pozyskaniu należytych gwarancji od wykonawcy będziemy gotowi do podpisania umowy. Czekamy na gwarancję. 
 
Zakres prac

Odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do Babicy realizowany będzie w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że wykonawca zadania na podstawie Koncepcji Programowej opracuje dokumentację techniczną. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2026.
 
W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, bezkolizyjnego przejazdu w ciągu DK19, trzech przejść dla zwierząt i jednego przejazdu pod S19. W ramach umowy wykonany zostanie także węzeł Babica typu „trąbka” oraz pierwsze na Podkarpaciu centrum zarządzania tunelem. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie 6 listopada 2015 r. wydał decyzję środowiskową (4 listopada 2016 r. decyzja środowiskowa stała się ostateczna).
 
Komfort i bezpieczeństwo

Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z centrum miejscowości w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców – wypadki, hałas oraz spaliny. Nowa trasa skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego. 
 
Kalendarium

6 listopada 2015 r. – uzyskanie decyzji środowiskowej  
 
4 listopada 2016 r. – wydanie decyzji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymującej w mocy ze zmianami decyzję środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie. Decyzja środowiskowa stała się ostateczna
 
19 stycznia 2017 r. – umowa na wykonanie Koncepcji Programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym (Wykonawca: konsorcjum: Promost Consulting i IRP Biuro Projektów, wartość: 6 303 627,00 zł).
 
3 października 2019 r. – ogłoszenie przetargu na realizację w systemie  „Projektuj i buduj”
 
4 lutego 2020 r. – otwarcie ofert (sześć ofert: najniższa oferta – China Harbour Engineering Companyna kwotę 1 198 082 115,00 zł, najwyższa oferta – konsorcjum firm z liderem Porr na kwotę 3 195 977 598,35 zł)
 
15 maja 2020 r. – wybór najkorzystniejszej oferty (konsorcjum: Mostostal Warszawa i Acciona Construcción na kwotę 2 230 165 684,48 zł)
 
3 lipca 2020 r. – zakończenie kontroli uprzedniej przetargu przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych
 
2020 – 2026 – lata realizacji
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy