Reklama

Biznes

Przetarg na budowę S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe w tym roku? Taki jest plan

Opracowanie Aneta Gieroń
Dodano: 05.11.2020
51984_droga
Share
Udostępnij
Wszystko wskazuje na to, że jeszcze w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosi przetargu na budowę 10-kilometrowego odcinka S19, Iskrzynia – Miejsce Piastowe.
 
Kilka dni temu została przyjęta Koncepcja Programowa (KP) budowy S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację zadania w systemie projektuj-buduj, co planujemy jeszcze w tym roku – potwierdza Oddział GDDKiA w Rzeszowie.
 
W Koncepcji Programowej przewidziano budowę drogi ekspresowej S19 o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z:
– węzłami drogowymi Iskrzynia i Miejsce Piastowe,
– Obwodem Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe,
– obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (2 estakady, 5 wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad drogą S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt)
– urządzeniami BRD oraz urządzeniami ochrony środowiska, przebudową i rozbudową kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudową i budową infrastruktury technicznej.
 
 
Fot. Archiwum GDDKiA Oddział w Rzeszowie
 
W związku z tym, że droga ekspresowa S19 będzie przebiegać przez teren różnorodny i skomplikowany pod względem geologicznym, jednym z elementów KP było rozpoznanie geologiczne podłoża. W ramach Koncepcji Programowej wykonano dokumentację geologiczno-inżynierską (liczba wierceń: 1261 szt., łączny metraż wierceń: 9432,4 m, głębokość wierceń: 2,3 -25,0 m) i dokumentację hydrogeologiczną.
 
Na tej podstawie stwierdzono, że w podłożu budowlanym projektowanego odcinka drogi występują zróżnicowane warunki gruntowe (przeważają odcinki o prostych oraz złożonych warunkach gruntowych, warunki skomplikowane występują na odc. w km 57+625 – 57+707 oraz 65+950 – 66+790). W oparciu o przeprowadzone prace geofizyczne stwierdzono również, że na badanym odcinku nie występują tereny osuwiskowe. Wskazano jeden obszar potencjalnie predysponowany osuwiskowo, który po pomiarach w ramach monitoringu powierzchniowego (geodezyjnego) oraz monitoringu wgłębnego uznano jako stateczny.
 
Share
Udostępnij
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Nasi partnerzy