Reklama

Około 500 uczestników i 100 prelegentów na InternetBeta 2016

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 14-09-2016

Fot. Tadeusz Poźniak

Fot. Tadeusz Poźniak

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Prelekcją Pawła Tkaczyka, specjalisty od storytellingu, rozpoczęła się trzydniowa konferencja InternetBeta, gromadząca od ośmiu lat społeczność zafascynowaną Internetem. Na ósmej edycji, na którą zgłosiło się ok. 500 uczestników, występuję ok. 100 prelegentów. Wśród nich specjaliści, m.in. Piotr Bucki, Daniel Aduszkiewicz, Barbara Stawarz, Paweł Sala - oraz youtuberzy Suchar codzienny, Jeleniejaja i Abstrachuje TV. InternetBeta 2016 potrwa do piątku, 16 września

Paweł Tkaczyk, doradca budowania marki, publicysta, bloger, autor książek i szkoleniowiec w rozpoczynającej InternetBetę prelekcji pt. „Ja Tarzan, ty Jane, czyli jak mówić zrozumiale o rzeczach trudnych, technicznych i nie do pojęcia” zwracał uwagę na podstawowe błędy we współczesnej komunikacji.

Paweł Tkaczyk o ogromnych możliwościach języka

- „Mnóstwo słów, zero zmian”, w taki sposób komunikujemy się dziś w życiu, w biznesie. Zdecydowanie lepiej komunikować się w sposób „mało słów, dużo zmian” i tym samym malować obraz w głowie odbiorcy - tłumaczył.-  Jak wygląda takie malowanie? Kiedy ludzie mają za zadanie opisać swój produkt lub działalność, używają zbyt wielu pustych, ogólnych słów, czego odbiorcy nie potrafią sobie wyobrazić. 

Paweł Tkaczyk wskazywał też niebezpieczeństwa związane z komunikacją. Jego zdaniem, kiedy chcemy coś przekazać np. o danym produkcie, wiemy o nim albo za mało albo średnio albo za dużo Najlepsza jest opcja „średnio”, ponieważ, jeśli wiemy za mało, tworzymy formułki. - Bardzo często naszym zachowaniem kieruje instynkt kulturowy. Robimy coś, bo tak robią inni, bo „tak się robi”. To jest bardzo niebezpieczne. Za każdym razem, gdy słyszymy „bo tak się to robi”, powinna zapalić się nam w głowie czerwona lampka i powinniśmy zapytać: „dlaczego” - wyjaśniał prelegent. - Z kolei, gdy wiemy za dużo, dopada nas „klątwa wiedzy” i nie potrafimy sobie wyobrazić, jak to jest nie wiedzieć o czymś. Używamy wtedy języka, który jest niezrozumiały dla innych. Język to ogromny dar, jaki posiadamy, ale jest on potężną przeszkodą w malowaniu obrazów w wyobraźni odbiorcy.

Reklama

 Zdaniem Pawła Tkaczyka, można sobie z tym poradzić, używając w opowieściach o swoich produktach, swoich firmach metafor konceptualnych. - Każdy z nas ma zdolność intuicyjnego rozumienia pewnych konceptów, jeszcze zanim padną słowa. Rozumiemy przestrzeń (blisko, daleko), ruch (szybko, wolno), materię i przyczynę. Metafory konceptualne, inaczej przezroczyste, są obecne w języku codziennym, ale ich nie zauważamy. Np. mówiąc o miłości, posługujemy się metaforą drogi „posuwasz się za daleko” i każdy rozumie o co chodzi. Jeśli więc chcecie skutecznie reklamować swój produkt i nie używać pustych słów, powinniście używać konceptualnych metafor. Dobra marka musi być użyteczna.

Paweł Tkaczyk Fot. Tadeusz Poźniak

Przedsiębiorcy - nowa subkultura w naszym społeczeństwie

Roman Łoziński, strateg komunikacji marketingowej, dzielił się uczestnikami InternetBety swoimi doświadczeniami w pracy z przedsiębiorcami i startupowcami. - Dziś niczego nie trzeba doświadczyć, a można być ekspertem w każdej dziedzinie, bez możliwości zweryfikowania tej wiedzy. W Internecie mamy wiele instrukcji z każdej dziedziny. Każdy nastolatek może otworzyć Internet i poczytać, jak stworzyć firmę. Tymczasem zderzenie teorii z praktyką jest ogromne.

Łoziński opowiadał o nowym zjawisku w świecie biznesu. Jego zdaniem, pojawiła się w naszym społeczeństwie nowa subkultura, a mianowicie przedsiębiorcy, którzy nie poświęcają czasu biznesowi, ale chętnie uczestniczą w konferencjach i szkoleniach i duże znaczenie przypisują znajomościom z różnymi specjalistami i szkoleniowcami na Facebooku. Podzielił się też ważną, jego zdaniem, radą dotyczącą prowadzenia biznesu. - Podążanie za tym, co mówią eksperci, jest pułapką. Jak więc rozwijać się jako przedsiębiorca? Czas porzucić książki i przestać kierować się poradami ekspertów. Po porostu znajdź swoje miejsce, swoją niszę i pamiętaj, że ludzie, którzy piszą poradniki i blogi o storytellingu i innych mniej ważnych rzeczach, nigdy nie ubrudzili rąk pakowaniem produktów do wysyłki - dodał Łoziński.

We środę, 14 września, w kampusie WSIiZ-u w Kielnarowej z prelekcjami występowali jeszcze m.in. Ania Starmach, Piotr Bucki, Barbara Stawarz i Mariusz Wesołowski.

Fot. Tadeusz Poźniak

 

KOMENTARZE

Konferencja na rzecz rozwoju powiatu dębickiego

Ponad stu przedsiębiorców z powiatu dębickiego, wzięło...

Jak student może zrealizować nowatorski pomysł biznesowy?

Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości...

Etykieta podawania napojów

Znajomość zasad saviore-vivre bardzo ułatwiają kontakty międzyludzkie. Ich zachowanie, zwłaszcza w biznesie, pozwalają uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. Nawet zwykłe, zdawałoby się, serwowanie napojów w trakcie firmowych szkoleń, narad...

Tajemnice chałwy

Chałwa to przysmak przez wielu znany i ceniony. Trudno się temu dziwić ? słowo "chałwa" w języku greckim i arabskim oznacza po prostu "cukierek". Jednak mało kto potrafi skojarzyć, że ten smakołyk powstaje w głównej mierze z sezamu. Co więcej, jego wykonanie...

zobacz więcej
Reklama

Wielkie otwarcie salonu Iveco w Rzeszowie [ZDJĘCIA]

W piątek, 12 października odbyło się oficjalne...

10. urodziny VIP Biznes&Styl. GALERIA FOTOGRAFII

W tym roku Gala VIP była wyjątkowa - magazyn VIP Biznes&Styl...

Gala XVII Podkarpackiej Nagrody Gospodarczej [ZDJĘCIA]

18 października br. w Sali Kongresowej G2A...

Rada Miasta Rzeszowa. Nazwiska nowych radnych

Najwięcej, bo aż 12 radnych do nowej Rady Miasta Rzeszowa wprowadził Komitet Rozwój Rzeszowa. 9 radnych będzie miało Prawo i Sprawiedliwość, to o jeden mandat mniej niż w dotychczas, a 4 osoby zasiądzie...

Tadeusz Ferenc po raz piąty prezydentem Rzeszowa

Według nieoficjalnych danych z 84 na 94 komisje wyborcze w Rzeszowie w I turze wygrał Tadeusz Ferenc, na którego zagłosowało 63, 8 proc. wyborców. Na Wojciecha Buczaka z PiS głos oddało 28,2 proc...

VIP Biznes&Styl ma 10 lat - Najbardziej Wpływowi Podkarpacia 2018

10. urodziny magazyn VIP Biznes&Styl świętował w sobotę, 17 listopada w Filharmonii Podkarpackiej. Setki gości ze świata biznesu, polityki, nauki i kultury uświetniły...

Reklama

Pociąg z Przemyśla do Berlina już od 9 grudnia. Ceny od 160 zł

W nowym rozkładzie PKP Intercity, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia będzie można dojechać z Przemyśla do Berlina pociągiem IC "Przemyślanin". Wagony będą...

Nadbereżny świetnie, ale wynik PiS w Stalowej Woli gorszy niż 4 lata temu

Dane z 90 proc. obwodowych komisji wyborczych świadczą o tym, że Lucjusz Nadbereżny, kandydat PiS, zdobył ponad 70 proc. głosów i zostanie prezydentem...

Sejmik Województwa Podkarpackiego. Nazwiska wszystkich radnych

Znamy już nazwiska nowych radnych sejmiku województwa podkarpackiego! Jak wyglądają wyniki w wyborach samorządowych 2018 na Podkarpaciu? W sejmiku województwa PiS wygrał...

Ewakuacja w Galerii Rzeszów. Zawalił się sufit

W niedzielę około godz. 11 w salonie odzieżowym „Szachownica” na I piętrze Galerii Rzeszów zawalił się podwieszany sufit o wymiarach ok. 40 na 50 m. 7 osób zostało rannych, 6 trafiło do szpitala...

Apart Hotel 12, Restauracja Podpromie, Wake Up Coffe. Najlepsze miejsce na konferencje i spotkania biznesowe

Spotkania biznesowe, konferencje i szkolenia wymagają szczególnej oprawy i kompleksowej...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
Money.pl - Kliknij po więcej
Giełda
GPW 2018-12-12 15:09
WIG Informujemy, iż w związku ze zmianami zasad dystrybucji danych GPW wprowadzonymi 1 stycznia 2018 r. notowania dostępne są bezpośrednio na stronie money.pl
WIG20
mWIG40
sWIG80
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Serwis Finansowy nr 1
Kursy walut
NBP 2018-12-12
USD 3,7934 +0,45%
EUR 4,2993 +0,03%
CHF 3,8191 -0,20%
GBP 4,7556 -0,19%
Wspierane przez Money.pl
Money.pl - Kliknij po więcej
Surowce - notowania online
Nazwa Jednostka Wartość [USD] Zmiana Ostatnia zmiana
 Złoto uncja 1249,60 +0,11% [14:58]
 Ropa brent baryłka 61,02 +0,79% [14:58]
 Pallad uncja 1186,05 +1,10% [14:58]
 Platyna uncja 792,95 +0,92% [14:58]
 Srebro uncja 14,76 +0,68% [14:58]
Wspierane przez Money.pl
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.