Reklama

Malowanie wnętrz kiedyś i dziś - jak zmieniła się jakość i kolorystyka farb?!

A A A
Ewelina Czyżewska

Dodano: 02-08-2017

Fot. Pixabay

Fot. Pixabay

Pierwsze farby do ścian malarze mieszali tuż przed malowaniem. Efekty końcowe były jednak różne, ponieważ farba musiała być mieszana w małych ilościach i natychmiast zużyta. Trudno też było uzyskać za każdym razem ten sam odcień. Czasem zdarzało się również, że farba nie chciała trzymać się ściany, a smugi pozostawione na suficie, nie wyglądały estetycznie. Dziś nie mamy tego problemu, bowiem producenci farb wręcz prześcigają się w dążeniu do zaspokajania wszystkich potrzeb klientów. W ofercie firmy Greinplast znaleźć możemy m.in. farbę gruntującą, antyrefleksyjną, ceramiczną, lateksową – i wszystkie w bogatej palecie barw.

- Malowanie ścian i wymagania klientów na przestrzeni ostatnich lat, bardzo się zmieniły. Można powiedzieć, że jest to „przepaść” technologiczna – mówi Paweł Mucha, przedstawiciel z firmy Greinplast. – Dawniej był zdecydowanie mniejszy wybór produktów, ponieważ rynek farb nie był tak bardzo rozwinięty jak w dniu dzisiejszym. Nie było też farb, o tak wysokich parametrach technicznych, jakie można kupić teraz. Piętnaście lat temu nikt nawet nie myślał o farbach, które mogą być plamoodporne. Wystarczało „zabiałkowanie” ścian wapnem. Klienci nie mieli też tak dużych wymagań jeśli chodzi o kolorystykę, a w związku z tym, producenci nie posiadali tak bogatych palet kolorystycznych.

Na chwilę obecną, wygląda to zupełnie inaczej. Producenci prześcigają się w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań, które czynią ich produkt jeszcze bardziej konkurencyjnym. Staje się to coraz trudniejsze. - Kiedyś większość ścian w domach malowana była albo na biało, albo były to jakieś delikatne odcienie, które malarze sami tworzyli, zabarwiając emulsję pigmentami. Co wyszło na ścianie to wyszło, nikt nie przejmował się tak bardzo efektem końcowym – wyjaśnia Paweł Mucha. – Obecnie, każdy producent posiada gotowe kolekcje farb, które dynamicznie się zmieniają, zgodnie z modnymi trendami kolorystycznymi. Większość z nich, posiada również bogatą ofertę farb z mieszalnika, czyli tzw. paletę farb barwionych. Standardem oferowanym obecnie przez producentów to jest minimum tysiąc kolorów. My we wzorniku posiadamy 1320.

Zmieniające się trendy kolorystyczne

Przez piętnaście ostatnich lat, trendy kolorystyczne bardzo się zmieniały. Początkowo były to wyłącznie kolory pastelowe. Głównie dlatego, że nie można było uzyskać kolorów ciemnych z tych farb, które były barwione przez malarzy. Ale jak tylko pojawiła się taka możliwość, to ludzie coraz chętniej decydowali się na odważne i intensywne kolory.

- My oferujemy dwie kolekcje farb gotowych oraz farby z mieszalnika – tłumaczy specjalista firmy Greinplast. - Pierwsza kolekcja to „Klasycznie i Elegancko”, która obejmuje farby lateksowe. W zeszłym roku przeprowadziliśmy rewitalizację kolorystyki oferowanej klientom, bo tych kolorów było za mało. Wówczas w kolekcji było 41, wzbogaciliśmy ją więc o dodatkowe dziewięć. Ponadto powstała również druga kolekcja „Nowocześnie i Elegancko”. Kolekcja dotyczy farb ceramicznych, które posiadają najwyższe parametry techniczne. Kolorystyka tych farb jest też bardziej odważna, szczegółowo dopasowywana do panujących trendów, ale nie brakuje w niej również bardzo modnych kolorów jasnych. Od czterech lat zauważamy też, rosnącą tendencję poszukiwania różnych odcieni bieli. Dlatego we wzorniku mamy ich aż 32. Ta biel wędruje w kierunku złamanej szarości, beżu, żółcieni czy koloru niebieskiego. Trzydzieści procent naszych klientów, zamawia właśnie te odcienie.

Ponadto od marca w ofercie Greinplastu, znajdują się testery kolorów. - Są to saszetki w rozmiarze 40 mililitrów. Każdy może kupić sobie nawet kilka kolorów i sprawdzić osobiście, który kolor będzie mu najlepiej pasował – dodaje Paweł Mucha. - Po wprowadzeniu tego produktu, w ciągu tygodnia sprzedaliśmy kilkadziesiąt tysięcy sztuk. W saszetkach znajduje się farba właściwa, o tych samych parametrach jak ta, którą kupujemy w standardowych opakowaniach

Coraz wyższe parametry techniczne farb

Reklama

W 2000 roku, najbardziej popularne były farby, które dziś stosuje się do malowania garaży lub piwnic, ponieważ posiadają bardzo niskie parametry techniczne. Obecnie - na rynku farb -zauważalny jest bowiem bardzo duży postęp technologiczny. Co roku pojawiają się nowe technologie i rozwiązania, które sprawiają, że jakość produktów jest bardzo wysoka, a możliwości ich zastosowania stale przybywa. Jednym z najbardziej pożądanych, są farby o dużej odporności na szorowanie.

- Jeśli chodzi o odporność na szorowanie to rozróżniamy 5 klas w tej kategorii. Pierwsza jest klasą najwyższą. My zaczynaliśmy od farb o trzeciej klasie szorowalności, a na chwilę obecną, oferujemy produkty w klasie pierwszej i drugiej – mówi Paweł Mucha przedstawiciel firmy Greinplast. - Ponadto, posiadamy farby ceramiczne, z zawartością dodatków uszczelniających, które powodują, że są one odporne na takie zabrudzenia jak kawa, herbata, wino, tłuszcz, klej, szminka czy kredki woskowe. Farba ceramiczna na rynku funkcjonuje od dwóch lat, a jej jakość zweryfikowana została przede wszystkim przez klientów. Sprzedajemy bardzo duże ilości tej farby i nie mamy praktycznie żadnych reklamacji.

 
Fot. Pixabay

Przy wyborze farb, trzeba mieć jednak przede wszystkim na uwadze, jakie podłoże będzie malowane, i czy jest ono odpowiednio przygotowane. - Od kliku lat oferujemy w sprzedaży farbę gruntującą, która łączy grunt i farbę w jednym – wyjaśnia specjalista firmy Greinplast. - Produkt ten bardzo dobrze się sprawdza w przypadku podłoża świeżo wyszpachlowanego lub czyszczonego i, gdy na ścianie są drobne  zapylenia. Farba ta posiada bowiem odpowiednią gęstość i dodatki wypełniające, a w związku z tym, potrafi wiązać te wszystkie luźne substancje znajdujące się na ścianie, które powodują, że farba może nie trzymać się nawierzchni.

O tym, na jakiej powierzchni farba powinna być stosowana, decyduje również klasa połysku. Do malowania ścian, oprócz farb ceramicznych, doskonale sprawdzają się także satynowe, które mają bardzo wysoką klasę szorowalności. - Farby te odradzamy jednak, jeśli ktoś chce stosować je do malowania sufitów – mówi Paweł Mucha.- Półpołysk, który charakteryzuje farby satynowe, będzie podkreślał niedoskonałości powierzchni lub niedociągnięcia malowania

Coraz bardziej rosnące oczekiwania klientów, powodują nieustanną pogoń producentów i dążenie do perfekcji. - Kiedyś nikt nie zwracał uwagi na niedociągnięcia typu smuga na suficie. Dziś jest to nie do przyjęcia – stwierdza przedstawiciel firmy Greinplast. - Dlatego stworzyliśmy produkt, który odpowiada i takim zapotrzebowaniom. Są to farby antyrefleksyjne, które posiadają głęboki mat, bardzo dobrze załamują światło, przez co nawet delikatne niedociągnięcia czy pozostałości po malowaniu, nie będą widoczne. Tego typu produkt idealnie sprawdza się do malowania sufitów. Dzięki niemu, nawet bardzo duży i doświetlony sufit, wygląda jak tafla szkła.

Mimo bardzo dużej różnorodności farb dostępnych na rynku, często jest tak, że ludzie mają problem z wyborem tej właściwej. - Dla klienta, przy wyborze farby najważniejszy jest kolor, a dopiero później myśli o jej parametrach. A na rynku znaleźć można produkty, których cena zaczyna się od 40 złotych za 10 litrów farby do 500-600 złotych. Cena świadczy o ich jakości. Kolor tak naprawdę jest sprawą drugorzędną – uczula Paweł Mucha. -  Wybierając farbę należy mieć też na uwadze, że nie malujemy raz na zawsze. Że kiedyś przyjdzie taki moment, że trzeba będzie ściany odświeżyć ponownie. Dlatego warto wybierać produkty najlepszej jakości, które również przy kolejnych remontach nie będą sprawiały problemów.

Ponadto bardzo istotną kwestią, o której nie mówi się jeszcze tak często, jest zawartość w farbie lotnych związków organicznych (LZO). Na chwilę obecną polskie prawo mówi, że w farbach stosowanych w pomieszczeniach, wysokość LZO nie powinna przekraczać 30 gramów na litr farby. W produktach Greinplast zawartość jest ona na poziomie 6 gramów. To jest pięć razy mniej, niż norma na to pozwala.

Farba jednorazowego krycia – ile jest w tym prawdy?

Ludzie bardzo często dają się nabrać na chwyt marketingowy stosowany przez producentów,  że farba jest jednorazowego krycia. - Standardem na chwilę obecną, jest malowanie dwukrotne – wyjaśnia Paweł Mucha. - Wszystkie nasze farby w 99 procentach kryją już podczas pierwszego malowania. Ale jeśli chcemy mieć możliwość szorowania pomalowanego podłoża, to ta farba, powinna mieć też odpowiednią grubość. Warstwa farby na ścianie to 0,2 dziesiąte milimetra, czyli jest niewiele grubsza od kartki papieru.

KOMENTARZE

Farby do zadań specjalnych

Farby nie służą już tylko to zmiany koloru, czy odświeżenia ścian. Coraz częściej decydujemy...

Barwy w domu

Kolory mają na nas ogromny wpływ. Często podświadomie otaczamy się barwami, które są nam przyjazne, wśród których czujemy...

Genialny prof. Chrapkiewicz z Godowej z Krzyżem Komandorskim

W środę w ambasadzie polskiej w Paryżu prof. Franciszek Chrapkiewicz - Chapeville, pochodzący z Godowej pod Strzyżowem genialny biochemik, współpracownik noblistów oraz...

Dworzysko w Euro-Parku Mielec?

Dziś podczas nadzwyczajnej sesji Rady Miasta Rzeszowa radni mają zdecydować o objęciu uzbrajanych działek strefy Dworzysko Specjalną Strefą Ekonomiczną Euro-Park Mielec. Z pozytywną decyzją w tej sprawie nie powinno być problemu...

zobacz więcej
Reklama

Drzewka owocowe kolumnowe - nowy trend w ogrodzie

Zaletą kolumnowych drzew jest to, że wytwarzają owocujące...

Home staging, czyli jak przyspieszyć sprzedaż nieruchomości

Przy sprzedaży mieszkania lub domu bardzo ważne jest to, aby nieruchomość zrobiła odpowiednie wrażenie na kupującym. Liczy się przede wszystkim pierwsze 5 sekund, dlatego...

Total look w łazienkowych wnętrzach

Bogactwo materiałów wykończeniowych oraz ich różnorodność stylistyczna sprawiają, że bez trudu możemy wyczarować w swoim domu łazienkę jak ze snu. A o czym najczęściej marzymy? O klasyce black&white, niezwykle modnych...

Wykładziny podłogowe - indywidualny styl dzięki wyjątkowym kolekcjom

Wykładziny dywanowe to często spotykany materiał wykończenia sypialni, pokoju dziecięcego lub gościnnego, a także salonu w mieszkaniu. Stosuje się je...

Reklama

Izolacja akustyczna budynków i elementów budowlanych

Przepisy obowiązującego prawa precyzyjnie określają wymagania dotyczące izolacyjności akustycznej dla konkretnych elementów i przegród budynków. Konkretne wymagania dotyczące izolacyjności...

Brukowa opaska wokół domu- czy warto ją ułożyć?

Podstawową funkcją opaski jest ochrona cokołu budynku. Może służyć również jako pomocnicza komunikacja dookoła domu, jako miejsce oparcia drabiny lub rusztowania przy pracach konserwacyjnych...

Osuszanie konstrukcji dachów płaskich

Wilgoć w stropodachu i woda wnikające w głąb konstrukcji stropodachów to jeszcze nie do końca rozpoznany problem i nie zawsze udaje się go rozwiązać w stopniu satysfakcjonującym. Jak więc poradzić sobie z problemem...

Meble do biura! Po jakie sięgnąć?

Zakładasz własną firmę i jesteś na etapie urządzania biura? Postaraj się, aby twoi przyszli pracownicy w nowym miejscu pracy czuli się zawsze komfortowo. Jak to zrobić? Podstawą będzie zakup odpowiedniego wyposażenia...

Kwiatek z wosku - hoja różowa

Hoja różowa pochodzi z Azji i Australii i jest powoli rosnącym pnączem, dorastającym do 6 m długości. Jak na pnącze przystało hoja wytwarza liczne, wijące się pędy, które są pokryte naprzeciwlegle ułożonymi parami mięsistych...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.