O sobie:
Trener, coach, mówca motywacyjny Specjalizuje się m.in. w dziedzinach: sprzedaży, negocjacji, przywództwa, motywacji i rozwoju osobistego. Pomaga sięgać ludziom po swoje cele, motywuje i inspiruje. Mocno wierzy, że marzenia mają moc.
O blogu:
Inspirujące, motywujące, prawdziwe i odważne - takie tematy będą poruszane. Tematem głównym bloga będą zagadnienia z dziedziny sprzedaży, negocjacji i wywierania wpływu. Przedstawione będą skuteczne techniki wykorzystywane przez doświadczonych handlowców, mówców, prezenterów i osób nastawionych na efekt. Bo czy to w życiu prywatnym czy zawodowym liczy się właśnie to jak efektywny jesteś i co konkretnego zrobiłeś. Zdradzę również niektóre przydatne elementy rozwoju osobistego, by każdy mógł wziąć coś dla siebie i od razu mógł to wykorzystać. Pokażę również jak w znacznym stopniu kreować swoje życie, jak je zmieniać na lepsze, jak odkrywać nowe doświadczenia i osiągać zamierzone cele.
Prawo wywierania wpływu
Dodano: 30-01-2013
Pierwszym jest zwiększenie efektywności sprzedaży, za czym idą większe premie, wyższe wynagrodzenie. Bo tam gdzie jest większa sprzedaż są większe pieniądze.
Drugim powodem jest zwiększenie świadomości wśród społeczeństwa by mogli skutecznie podejmować sami decyzje oraz w momencie, gdy zauważą, że jest wykorzystywany jakiś trick, technika zastanowili, dlaczego ktoś to robi. Ważnym aspektem jest oczywiście świadomość oraz uważna obserwacja.
Czy zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego gdy dostajesz rachunek w restauracji czasem otrzymujesz go z miętówkami lub gumą do żucia? Otóż naukowcy przeprowadzili badanie w restauracjach i chcieli zbadać, w jakich okolicznościach klienci zostawiają największe napiwki. Okazało się, że gdy do rachunku dołączone były cukierki klienci zostawiali większe napiwki. W momencie, kiedy podwoili ilość dawanych cukierków wielkość napiwków również się zwiększyła.
Sam ten proces nazwany został "regułą wzajemności. W dalszej części eksperymentu kelner zostawiał rachunek z jedną miętówką odchodził, po czym odwracał się sięgał do kieszeni po kolejne cukierki i mówił coś w stylu "a to jeszcze po jednej specjalnie dla Państwa”. Co ciekawe wartość napiwków skoczyła jeszcze bardziej. Dlaczego tak się działo? Takie zachowanie wzbudziło poczucie zobowiązania i było spontaniczne. Ludzie z natury chcą się odwdzięczać. Ludzie chcą się odwdzięczać w taki sposób, w jaki są traktowani.
Myślę, że warto jest mocno zastanowić się w momencie, kiedy otrzymamy od kogoś niespodziewany prezent. Jakie obdarowujący miał intencje oraz jakie mamy z nim relacje.
Krótko mówiąc, jeśli dasz coś drugiej osobie ta będzie chciała się Tobie odwdzięczyć. Sprawdź to i zastosuj w swoim biznesie.
Wykorzystanie reguły wzajemności może mieć zastosowanie nie tylko w podarunkach rzeczowych czy usługach, lecz również w ustępstwach.
Gdy przy negocjacjach gdzie jedna osoba chce danego obrotu sprawy a ja chcę zupełnie czegoś innego, to gdy pójdę na ustępstwo jest duże prawdopodobieństwo, że ta druga osoba również pójdzie na pewne ustępstwa.
Zastosowań jest bardzo wiele i tylko nasza wyobraźnia jest w stanie nas zablokować, co do wykorzystania prawa wzajemności.
Gdzie Ty będziesz mógł to zastosować?
Gdzie w swoim biznesie podniesiesz sprzedaż poprzez wykorzystanie reguły wzajemności? Zobacz świat wokół siebie i zobacz jak inni to świetnie robią.
W kolejnym wpisie pokażę więcej zastosowań tego prawa oraz podzielę się kolejną regułą, która pomoże Ci w zdobywaniu klientów.
Pozdrawiam
Powodzenia w drodze na własne szczyty.