Jakub Szpunar

Ekstremalny rozwój

Dzialy: BIZNES, LIFESTYLE, YOUNG

O sobie:
Trener, coach, mówca motywacyjny Specjalizuje się m.in. w dziedzinach: sprzedaży, negocjacji, przywództwa, motywacji i rozwoju osobistego. Pomaga sięgać ludziom po swoje cele, motywuje i inspiruje. Mocno wierzy, że marzenia mają moc.

O blogu:
Inspirujące, motywujące, prawdziwe i odważne - takie tematy będą poruszane. Tematem głównym bloga będą zagadnienia z dziedziny sprzedaży, negocjacji i wywierania wpływu. Przedstawione będą skuteczne techniki wykorzystywane przez doświadczonych handlowców, mówców, prezenterów i osób nastawionych na efekt. Bo czy to w życiu prywatnym czy zawodowym liczy się właśnie to jak efektywny jesteś i co konkretnego zrobiłeś. Zdradzę również niektóre przydatne elementy rozwoju osobistego, by każdy mógł wziąć coś dla siebie i od razu mógł to wykorzystać. Pokażę również jak w znacznym stopniu kreować swoje życie, jak je zmieniać na lepsze, jak odkrywać nowe doświadczenia i osiągać zamierzone cele.

Prezentuj jak Steve Jobs

A A A

Dodano: 05-03-2014

 
Szanujemy i uwielbiamy charyzmatycznych mówców. Sympatyzujemy z tymi, którzy potrafią nas przekonać do siebie, takich których się przyjemnie słucha.  Oczekujemy od mówcy, że podczas jego wystąpienia nie będziemy się nudzić i otrzymamy wiedzę, motywację czy inspirację. Sztuka wystąpień publicznych to już nie tylko dobra komunikacja i odpowiedni dobór słów.
Wiedzą o tym czołowi politycy, przywódcy, liderzy i menadżerowie dużych korporacji. Wiedział również o tym Steve Jobs, którego prezentacje przeszły do historii.
Świat idzie do przodu, rozwijamy się i coraz to większe wymagania stawiane są również sztuce prezentacji. Czasem od dobrej prezentacji czy od jednego wystąpienia zależy kontrakt, praca, sprzedaż czy przychylne głosy. Dlatego tak ważna jest umiejętność przemawiania i prezentacji.

Przemówienia budzą grozę wśród wielu osób, którzy na myśl o wystąpieniu nawet przed małą grupą ludzi zaczynają trząść się ze strachu, czując w brzuchu ogromny ciężar a w gardle jakąś przeszkodę blokującą głos. Czasami patrząc na osoby występujące publicznie mam wrażenie, że zostały oddelegowane na siłę przez szefa, bo ten „ akurat nie może”.  Takie osoby czasem przypominają stojących przy tablicy, przerażonych uczniów podstawówki. Występując w taki sposób mamy marne szanse na przekonanie kogokolwiek. Dostrzegam na rynku bardzo duże braki w tym zakresie. Często firmy zlecają różnego rodzaju prezentacje osobom z zewnątrz a przecież mógłby to zrobić menadżer, który najlepiej zna temat. Wiedzą o tym duże firmy i nasi zachodni sąsiedzi. Wiedzą, że to oni właśnie są odpowiedzialni za jakość wystąpienia przed kontrahentami czy partnerami i od nich zależy dalszy los projektu/zlecenia. Biorą to na barki i dlatego osiągają wyniki.

Jednym z czynników, jaki nas blokuje przed wystąpieniami publicznymi jest strach. Da się go jednak z nim żyć. Ja robię to regularnie bo za każdym razem jak występuję publiczne czuję swego rodzaju niesamowite napięcie, które jeszcze bardziej mnie motywuje.
Jednym z elementów pozbycia się strachu przed prezentacją jest idealne przygotowanie. Zapomina o tym wiele osób. Nie mówię tu o przygotowaniu samej prezentacji i nastawieniu „jakoś to będzie, ale o przygotowaniu całego wystąpienia. Wtedy sam stres zmniejszy się, bo będziesz wiedział, co mówić.

"Jestem najbardziej spontanicznym mówcą na świecie,
ponieważ każde słowo, każdy gest i każda riposta zostały dokładnie przećwiczone”.


George Bernard Shaw
 
Jobs do swoich prezentacji przygotowywał się miesiącami. Miał wszystko opracowane: oświetlenie, wiele kopi zapasowych i dodatkowego sprzętu w razie problemów.  Pomimo tego problemy podczas prezentacji i tak się  pojawiały ale Jobs jako mówca doskonały radził sobie z nimi bardzo dobrze.
Podczas pewnego wystąpienia slajdy prezentacji przestały się przełączać. Steve myślał, że problem leży w bezprzewodowym przełączniku, którego zawsze używa, sięgnął więc po zapasowy. Kiedy i ten nie zadziałał, sięgnął po drugi zapasowy - miał dwa zapasowe - to również nie poskutkowało. Steve Jobs podniesionym głosem, patrząc w sufit powiedział: „Mój przełącznik nie działa!” - tak jakby słowa kierował do obsługi technicznej prezentacji. Po chwili dodał: „Słyszę jakieś krzyki za sceną” wzbudzając tym śmiech widowni. Kiedy po kolejnych sekundach nic się nie zmieniło Steve zaczął mówić: „Wiecie, kiedy byłem w liceum…”– kolejny raz wzbudzając aplauz widowni. Jobs opowiedział zebranym na sali historię, jak razem ze Stevem Wozniakiem robili żarty starszym kolegom w akademikach. Gdy opowieść się zakończyła usterka była naprawiona, a Steve jakby nigdy nic kontynuował swoją prezentację. Prezes Apple poradził sobie z tym problemem wręcz idealnie

Dlaczego Steve postąpił właśnie w ten sposób? Bo na takie okoliczności również miał przygotowane odpowiednie historie. Doskonale zdawał sobie sprawę z tego, że nie może panikować więc wcześniej się przygotował.
Reklama

Kilka wskazówek dla osób, które prezentują lub występują publicznie.
 
  • Zawsze przygotuj się dużo wcześniej przed wystąpieniem.
  • Miej w zanadrzu kilka historii dotyczących danego tematu.
  • Naucz się je opowiadać.
  • Miej pozytywne nastawienie do siebie i przede wszystkim do Twoich odbiorców.
  • Dowiedz się kim są odbiorcy i mów do nich.
  • Jaki jest cel Twojego wystąpienia - mówienie dla samego mówienia nie ma sensu.
  • Co chcesz przekazać swoich słuchaczom?
  • Jakie korzyści będą mieli słuchacze po Twoim wystąpieniu?
  • Co mają zrobić po wystąpieniu?
Na te kilka pytań warto odpowiedzieć sobie zaczynając przygotowania do wystąpienia. Już samo to sprawi, że Twój przekaz będzie bardzo dobrze odebrany, bo słuchacze będą widzieć, że jest dla nich a nie dla samego mówienia.
 
Pamiętaj jednocześnie, że jest jeszcze wiele elementów, które mogą wzmocnić Twój przekaz jak np., ton głosu, mowa ciała, odpowiednie gesty podczas wystąpienia i wiele innych czynników. Można wszystko wyćwiczyć jak jazdę na rowerze. Owocnych wystąpień.

Dla inspiracji zobacz też mowę Ala Pacino z filmu „Zapach kobiety” 
   
 
Pozdrawiam i powodzenia w drodze na własne szczyty.


KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.