Ascetyczna scenografia i kostiumy, a na środku sceny Pianista i jego instrument, niczym klamry spinające naszą codzienność wyśpiewaną przez czwórkę aktorów na kameralnej, Małej Scenie Teatru Maska. W roli mistrza ceremonii Bogdan E. Szczepański, kompozytor, który wyreżyserował najnowszą premierę w „Masce” – „Piosenki codzienne, czyli jeden dzień z życia”.
W ostatnim czasie rzeszowska „Scena dla dorosłych” przyzwyczaiła nas do widowiskowych i bogatych wizualnie spektakli, choćby „Białe małżeństwo”, czy „Opowieść wigilijna”. Najnowszy spektakl, tym razem na Małej Scenie, w niewielkiej przestrzeni teatralnej, zmusza widza do pełnej koncentracji na słowie, muzyce i ruchu scenicznym aktorów.
„Piosenki codzienne, czyli jeden dzień z życia”, to skromne w akcesoria, ale bogate w treść i dźwięki, muzyczne widowisko, w którym nie chodzi o wyśpiewanie songów, ale przede wszystkim o wyrażenie emocji, w czym choreografia jest równie ważna jak słowo i dźwięk. Dobry humor, subtelna ironia, śmiech pomieszany ze smutkiem i nostalgią, czyli jak to w życiu bywa. Świetny Bogdan E. Szczepański w roli Pianisty, który swoją osobą łączy każdą piosenkę będącą mini spektaklem, w ponad godzinną muzyczną opowieść. Pianista kreuje świat, w którym czwórka młodych aktorów „Maski”: Kamila Korolko, Ewa Mrówczyńska, Emilia Sulej i Tomasz Kuliberda, wyśpiewują uniwersalną historię, zaczerpniętą jakby z życia każdego z nas.
Teksty piosenek, na których opiera się widowisko, to poezja, zarówno dawnych mistrzów – Tadeusza Boya Żeleńskiego, jak i poetów współcześnie żyjących; Marka Gałązki, Zbigniewa Głowackiego i Wojciecha Szelachowskiego. Niektóre z tekstów powstały specjalnie na potrzeby spektaklu z muzyką Szczepańskiego, większość z nich nie była dotąd nigdzie publikowana.
„Piosenki codzienne, czyli jeden dzień z życia”, to zupełnie nowa propozycja w Teatrze Maska, ale mająca coś z klimatu wieczoru w krakowskiej „Piwnicy pod Baranami”, gdzie muzyka interpretuje poetycki tekst, wydobywa znaczenia i stwarza emocje.
Muzyka i reżyseria: Bogdan E. Szczepański
Choreografia: Marta Bury
Scenografia i kostiumy: Agnieszka Szczepańska
Występują: Kamila Korolko, Ewa Mrówczyńska, Emilia Sulej, Tomasz Kuliberda
W roli pianisty: Bogdan E. Szczepański
Spektakl w sobotę 21 lutego, o godz. 17 w Teatrze Maska.