Reklama

Wypiekarnia idealnie pysznych słodkości i domowego klimatu

A A A
Aneta Gieroń

Dodano: 12-05-2017

Martyna i Łukasz Mrozowscy. Fot. Tadeusz Poźniak

Martyna i Łukasz Mrozowscy. Fot. Tadeusz Poźniak

Zanurzyć się w wyrazistych smakach: czekolady, orzechów, chili albo karmelu, lubią najbardziej. Za to pokochali ich klienci, którzy w Wypiekarni Martyny i Łukasza Mrozowskich odnaleźli prawdziwie maślany smak kruchego ciasta czy rozpływającego się w ustach czekoladowego brownie. I choć słodkie wypieki można dziś kupić niemal w każdym sklepie i markecie, to na rzeszowskim rynku w krótkim czasie stworzyli miejsce niezwykłe.
 
Trzy lata temu otworzyli w Rzeszowie cukiernię, gdzie każdy łasuch czuje się jak w raju. Wypiekarnia powstała z ich miłości do słodkości, do siebie nawzajem, a jednocześnie dla młodego małżeństwa Mrozowskich stała się pierwszym biznesem w życiu, choć właściwiej byłoby powiedzieć sposobem na życie.
 
Oboje pochodzą z okolic Mielca i jeszcze nie mieli pojęcia o swoim istnieniu, gdy każde z nich w domu rodzinnym uwielbiało buszować w kuchni, eksperymentować ze smakami, gotować, a zwłaszcza piec. - Dla mnie to było coś zupełnie naturalnego, dla Łukasza również, ale dziś dostrzegam, że rzeczywiście,  jak na nastolatków, mieliśmy spore kulinarne doświadczenie - śmieje się Martyna Mrozowska. - Te talenty jeszcze mocniej rozwinęły się w Rzeszowie, gdzie kilka lat temu trafiliśmy na studia wyższe i w wynajmowanym mieszkaniu mieliśmy dostęp do kuchni, gdzie nawzajem się inspirowaliśmy. Przeglądaliśmy dużo blogów kulinarnych, książek z przepisami i eksperymentowaliśmy. Cały czas traktowaliśmy to jednak jak zabawę i pasję.
 
Nie bardzo brali sobie do serca żarty i sugestie przyjaciół, rodziców oraz znajomych, którzy podszeptywali różne pomysły, jak mogliby wykorzystać swój talent kulinarny. W końcu byli studentami turystki i rekreacji, i z turystyką wiązali swoje plany zawodowe. A improwizacja w kuchni? Ta zawsze wprawiała w zachwyt bliższych i dalszych znajomych, którzy - zapowiedziani lub nie - często wpadali do Martyny i Łukasza z wizytą. - Od zawsze jesteśmy bardzo domowi i nigdy nie było problemu, by podzielić się czymś pysznym także z innymi. Lubimy karmić nie tylko siebie - mówią.
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
- Po raz pierwszy, na poważnie o kulinarnej działalności pomyśleliśmy dopiero pod koniec studiów, gdy obydwoje byliśmy na wymianie studenckiej "Erasmus" w Saragossie w Hiszpanii - wspomina Łukasz Mrozowski. - Mieliśmy tam sporo wolnego czasu, zachwycił nas też tamtejszy klimat i mnogość kulinarnych miejscówek, gdzie dostępne były tak różne smaki, a w maleńkich niekiedy lokalach, gdzie serwowano pyszne, proste jedzenie, od rana do wieczora przesiadywali klienci.  Uznaliśmy, że może warto spróbować i zaraz po skończeniu studiów otworzyć cukiernię w Rzeszowie.
 
Obydwoje mieli w głowach miejsce, w którym sami dobrze by się czuli i z przysmakami, jakie sami uwielbiają. A że kreacja w kuchni jest dla nich równie ważna jak podróżowanie, postanowili obie te pasje połączyć.
 
Od lat zachwyceni są Norwegią, Skandynawią, lubią tamtejszą prostą, piękną estetykę, zamiłowanie do naturalnych produktów i taką „niespieszność". Ich Wypiekarnia, która swą nazwę zawdzięcza rodzinnej „burzy mózgów", odzwierciedla ich słodkie, ale i słone smaki, jakimi raczą klientów, samo jednak logo z reniferem nawiązuje do Norwegii i niewielkiego miasteczka Fredrikstadt, gdzie kilka lat temu zauroczyli się pewną kawiarnią. Jej klimat wydał się im kwintesencją tego, co sami lubią najbardziej. Zakochali się w tamtym przyjaznym, domowym miejscu, gdzie serwowano przepyszną kawę i wypieki robione na miejscu. Goście wydawali się być zaprzyjaźnieni z personelem, a wszystko miało taki "czysty", wyrazisty smak dobrych, naturalnych produktów i ogromnego serca włożonego w tamte wypieki.
 
Trzy lata temu podobne miejsce otworzyli w Rzeszowie. Byli świeżo po obronie prac magisterskich i nie szukali pierwszej pracy po studiach, ale odważyli się na własny biznes. Wystartowali z  maleńkim lokalem w centrum Rzeszowa. I.... o dziwo, klienci szybko przywiązali się do młodego małżeństwa, które codziennie od rana od wieczora  na zapleczu lokalu pichciło tarty i brownie.
 
- To była odważna decyzja, bo uznanych i popularnych marek cukierniczych, które od lata są obecne na rzeszowskim rynku, nie brakuje - mówi Łukasz Mrozowski. - Dlatego  też od początku wiedzieliśmy, że naszym celem nie jest budowanie dużej firmy produkcyjnej, ale kameralny biznes, który będzie oferował domowe ciasta, ale z trochę innymi, bardziej nowatorskim smakami. 
 
Szybko stali się też popularni jako miejsce ze znakomitymi tartami - słonymi i słodkimi, zachwycili sernikami, ale największe uznanie zyskali sobie dzięki brownie. - Do dziś brownie ze słonym karmelem jest najlepiej sprzedającym się produktem w Wypiekarni - dodaje Martyna Mrozowska. - Klienci lubią też bardzo brownie z orzechami, masłem orzechowym czy sernikowe z musem malinowym. 
 
W poszukiwaniu idealnie pysznych słodkości
 
Reklama
Prawie 50 receptur, jakie w ciągu niespełna trzech lat opracowali w Wypiekarni, jest pochodną ich własnych pomysłów, smaków podpatrzonych w podróży, przepisów przeczytanych w książkach kucharskich, zeszytach kulinarnych mam i babć oraz  na blogach kulinarnych. I... ciągle uwielbiają eksperymentować, ale nie chcą zbyt rewolucyjnie zmieniać swoich słodkości, bo wielu klientów wraca do nich po ukochany sernik chałwowy albo tartę z orzechami i te zawsze muszą być w gablocie. Rozumieją to, bo sami przywiązują się do miejsc, bibelotów, smaków. Uwielbiają chociażby otaczać się przedmiotami, które są im bliskie, albo przywieźli z podróży. Dzięki temu w Wypiekarni nie ma  przypadkowych ozdób na ścianach, ani ceramiki czy szkła.
 
- Wszystkie patery na ciasto przywieźliśmy z Hiszpanii, Portugalii, Anglii i Skandynawii - mówi właścicielka Wypiekarni. - Kloszami z Krosna nakrywamy ciasta. Lubimy prostą stylistykę i rzeczy, z którymi łączą nas dobre wspomnienia. Niedawno z podróży do Londynu wróciliśmy obładowani kolejnymi przepisami i paterami. Tych ostatnich było tak dużo, że musieliśmy je w paczkach wysłać do Polski. I tak wygląda prawie każda nasza podróż. Bardzo lubimy zwiedzać zabytki, ale musi być też czas na kulinarne odkrywanie nowych miejsc, smakowanie, podglądanie wystaw i potraw. 
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
Rozwój. Ten jest dla nich bardzo ważny, a wszystkie zarobione pieniądze ciągle inwestują. Po półtora roku spędzonym w maleńkiej cukierni w centrum Rzeszowa, na pół roku zrobili przerwę w życiu Wypiekarni, by w tym czasie poszukać idealnego miejsca, gdzie klienci, ich wypieki i oni sami mogliby mieć dużo więcej przestrzeni.  Pod koniec 2016 roku cukiernia świętowała swój powrót już w całkiem nowym miejscu. Nic jednak nie straciła na swojej kameralności i przytulności, a co najważniejsze - klienci już na nią czekali.
- I to był bardzo dobry pomysł - mówią. W lokalu przy ulicy Hetmańskiej mają w końcu wystarczająco dużo  miejsca dla gości i dostatecznie duże zaplecze, gdzie przygotowują wszystkie wypieki. - Spędzamy tutaj więcej czasu niż w domu. W Wypiekarni musi więc panować domowa atmosfera - śmieje się Martyna Mrozowska. I przyznaje, że obecne miejsce przerosło ich najśmielsze marzenia,  jeśli chodzi o rozwój firmy w niespełna trzy lata od debiutu na rzeszowskim rynku. 
 
Bywa, że są tutaj i 7 dni w tygodniu, ale chcą i lubią pracować. Może gdy człowiek oddaje czemuś tak dużo serca i energii, to nie może się nie udać?!
 
- Doczekaliśmy się stałych klientów, którzy są z nami od początku, często towarzyszymy im  w najważniejszych chwilach życia, gdy zamawiają u nas torty na ślub, a potem na chrzciny - dodają . - Cenimy sobie bliski kontakt z gośćmi i staramy się zachować przyjazny klimat tego miejsca, by móc zamienić choćby kilka słów z tymi, których znamy.
Nowa lokalizacja przyciąga też nowych klientów. Przy stolikach obok siebie znakomicie czują się emerytki, młode małżeństwa, jak i matki z dziećmi na spacerze. Popularna jest sprzedaż na wynos i coraz więcej klientów zagląda w porze lunchu na słoną tartę.  
 
Czy słodkie czy słone, musi być dobrej jakości
 
Właściciele Wypiekarni coraz częściej zastanawiają się też, w jakim kierunku chcieliby, aby w przyszłości rozwinął się ich biznes. Na początku pracowali w nim tylko we dwoje, dziś zatrudniają dodatkowych pięciu pracowników. - Rozważamy różne pomysły, ale jednego jesteśmy pewni: nigdy nie zrezygnujemy z wysokiej jakości naszych słodkich i słonych wypieków. Ten smak masła, świeżych jajek, dobrego sera, belgijskiej czekolady i świeżych owoców, klienci doceniają najbardziej i nie możemy ich zawieść - mówi Martyna Mrozowska. - Na bardzo dobrej jakości wypracowaliśmy swoją markę i nie chcielibyśmy jej utracić w masowej produkcji. Być może w przyszłości rozważymy stworzenie filii Wypiekarni, ale na razie są to odległe plany i co do tego jesteśmy absolutnie zgodni.
 
Martyna i Łukasz nie mają też sztucznego podziału na typowo damskie czy męskie prace. Oboje uwielbiają piec i obydwoje robią to równie dobrze. W każdej chwili jedno  może zastąpić drugiego, tak w robieniu sernika, jak i maślanych babeczek. - Choć rzeczywiście, ja jestem specjalistą od ciasta kruchego, a Martyna od ciasta czekoladowego i tortów - śmieje się Łukasz Mrozowski. - Poza tym większych różnic nie ma. Rodzinny biznes bardzo nam odpowiada. Czas, byśmy zaczęli już wychowywać swoich zastępców, bo jak na razie wszystkie wypieki doglądamy osobiście. 
 
Zgodni są co do wizji rozwoju firmy, jak i smaków proponowanych w Wypiekarni. Obydwoje uwielbiają prostotę i wyraziste smaki. Martyna przepada za czekoladą, którą najchętniej dodawałaby do prawie wszystkich wypieków. Jej zdaniem, jest kwintesencją słodkości. Coś na wzór tego namiętnego smaku, jaki można było zobaczyć w popularnym filmie "Czekolada" z Juliette Binoche w roli głównej.  I może to właśnie emocje, które od początku towarzyszą im w Wypiekarni, nadają ten ostateczny, najważniejszy ton w smaku ich wypieków.
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak

KOMENTARZE

Kochamy słodkości, ale tradycyjnie wypiekane

Mimo że wyglądają pięknie ? wszystkie kupowane w sklepach...

Tradycyjne smaki Podkarpacia. Kozie sery z Beskidu Niskiego

Ojciec, dwóch synów, a teraz jeszcze...

Pracownia Gorzka - smakowite torty spod ręki farmaceutki

Zuzanna Krasoń, właścicielka Gorzkiej z wykształcenia jest farmaceutką. Zrezygnowała z wieloletniej pracy w aptece i postanowiła spróbować swoich sił w cukiernictwie. W swojej...

Reklama

Prawie 2 tys. osób na Biegu Niepodległości w Rzeszowie

Rekordowa liczba uczestników – prawie...

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że...

Świąteczny spektakl świateł na ulicach Rzeszowa

Rzeszów za prawie 1,2 mln zł na początku grudnia rozbłysnął bożonarodzeniowymi iluminacjami, które po zmroku rozświetlają całe miasto. Największą atrakcją jest 16,5-metrowa choinka przyozdobiona...

Mistrzostwa we wspinaczce na nowej ściance Politechniki Rzeszowskiej

W V Akademickich Mistrzostwach Województwa Podkarpackiego we wspinaczce sportowej najlepsi okazali się studenci Politechniki Rzeszowskiej. Wśród mężczyzn wygrał...

Moda inspirowana fotografią, czyli Basia i Paweł Olearka na wybiegu

Ponad 1000 osób wypełniło w sobotni wieczór korytarze rzeszowskiej Galerii Millenium Hall. Każdy chciał zobaczyć "Heliografie", które w DAgArt Galerie zaprezentował...

Reklama

Cergowa z wieżą widokową na Bieszczady i Tatry

Cergowa - zalesiony szczyt Beskidu Dukielskiego w Beskidzie Niskim, który od zawsze uwielbiali amatorzy biegów górskich oraz miłośnicy "prawdziwych gór", od dwóch tygodni przeżywa najazd turystów...

Sanjati Travel Boutique - pierwsze na Podkarpaciu biuro podróży "szytych na miarę"!

Starannie dobrana oferta oraz indywidualne podejście do klienta – tym cechuje się Sanjati Travel Boutique- rzeszowskie biuro...

Czy Rzeszów zmierza do tego, aby zaistnieć na kulinarnej mapie Polski?

Z Magdaleną Katzen, autorką bloga Garniec Smaku, rozmawia Angelika Fila

W Markowej powstał Sad Pamięci dedykowany Polakom ratującym Żydów

W bezpośrednim otoczeniu Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej stworzono Sad Pamięci dedykowany Polakom...

60 lat Muzeum Budownictwa Ludowego. Skansen z tradycjami

Jubileusz 60-lecia istnienia obchodziło w październiku Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Skansen sanocki jest ogólnopolskim rekordzistą: plasuje się na pierwszym miejscu wśród tego...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr. 59

VIP Biznes&Styl Nr. 59
w numerze m.in.:

VIP Biznes&Styl Nr. 59 • Sprężyny gazowe z FA Krosno • Ratowanie cerkwi w Baligrodzie • Lasowiak, co leczy serca i rozwija nowe technologie • Japońskie roboty i ręczna robota w Hucie Szkła w Jaśle • 100 lat niepodległej Polski
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.