Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Pan Robak. Odzież dla dzieci od rodzinnej firmy z Rzeszowa

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 18-07-2021

Natalia Herba. fot. Tadeusz Poźniak

Natalia Herba. fot. Tadeusz Poźniak

Natalia Herba przez wiele lat prowadziła szkołę tańca. Jej mąż, Krystian, to znany sportowiec specjalizujący się w trialu rowerowym, sześciokrotny rekordzista Guinnessa, który skacząc rowerem po schodach zdobył najwyższe budynki na świecie. Od ponad trzech lat wspólnie z najbliższą rodziną Natalii tworzą coraz bardziej popularną dziecięcą markę odzieżową o wdzięcznej nazwie Pan Robak. Ubrania sygnowane sympatyczną, czarno-białą grafiką pokochały i dzieci, i ich rodzice.
 
- Zanim zostałam mamą, moje życie było mocno związane z tańcem towarzyskim. Przez wiele lat prowadziłam szkołę tańca, ucząc dzieci, młodzież i dorosłych. Dyscyplina ta bez wątpienia wyrabia poczucie estetyki, która być może pchnęła mnie właśnie w kierunku mody – wyjaśnia Natalia Herba, założycielka marki Pan Robak, oferującej wygodną i oryginalną odzież dla dzieci, a od niedawna także dla mam.
Reklama
 
Do tego, by zająć się modą dziecięcą, zainspirowało ją macierzyństwo. - Wraz z pojawieniem się na świecie mojej pierwszej córeczki pojawił się ogromny entuzjazm związany z wyborem ubranek. Było to dla mnie niesamowite, że tak mały człowiek ma tyle fajnych opcji – tłumaczy.  - Dodatkowo, prowadzenie zajęć tanecznych popołudniami było bardzo uciążliwe przy dzieciach. Czułam się po prostu źle jako mama. 
 
Z pomocą przyszła jej siostra Joanna, która jest krawcową i często szyła ubrania dla trójki pociech Natalii i Krystiana.  To ona i jej talent do szycia stały się kolejnym powodem, dla którego warto było wejść w biznes z modą. Pomysł na nazwę marki był prosty. - To połączenie określenia, którym lubimy nazywać nasze dzieci - ze słowem „pan”, które sugeruje, że ta mała istota jest bardzo ważna i może się ubrać równie dobrze jak osoba dorosła – mówi Natalia.
 
Od początku wiedziała, czym powinny wyróżniać się ubrania, które chce zaoferować klientom. Po pierwsze – jakość i wygoda, ponieważ coraz częściej klienci zwracają uwagę na metki ze składem i na to, gdzie powstają dane ubranka. Po drugie – uniwersalność i nieoczywistość zarazem. 
 
Zdaniem Natalii, lubimy rzeczy, w których może chodzić każdy. Wygodne, nieobciskające fasony, które nie „gryzą” i które dzieci z przyjemnością ubierają ponownie. - Staramy się również dobierać takie kolory, żeby każdy czuł się w nich komfortowo. Inspiracją do powstawania kolekcji jest przede wszystkim to, co nas otacza. Czerpiemy pomysły z natury, krajobrazów, ale też trochę z trendów, które niesie świat. Lubimy pasy, kraty, które zawsze są w modzie. Ciekawią nas rzeczy nieoczywiste i takie, które będą jedyne w swoim rodzaju. W naszej ofercie również jest basic, który ostatnio podbija świat swoją prostotą. Jednokolorowe ubrania zawsze łatwo do wszystkiego dopasować – wyjaśnia.
Reklama
 
Marka Pan Robak to efekt zgranej rodzinnej pracy zespołowej. Siostra Natalii, Joanna, jest główną krawcową i osobą, z którą Natalia konsultuje wszelkie wątpliwości dotyczące fasonów czy jakości materiałów. W zespole jest również kochająca szycie mama Natalii i Joanny oraz ich brat odpowiedzialny za logistykę. Dużą rolę w firmie pełni Krystian. Natalia przyznaje, że bez niego ciężko byłoby prowadzić biznes. To on trzyma rękę na księgowości, pomaga podejmować trudne decyzje i wspiera na każdym kroku. Ponieważ marka Pan Robak rozwija się, współpracuje z zaprzyjaźnioną szwalnią, gdyż na tym etapie rozwoju dwie krawcowe nie zdołałyby zrobić wszystkiego własnymi siłami. 
 
 
Krystian Herba. Fot. Archiwum Pan Robak
 
Na czele marki stoi Natalia. - Spoczywa na mnie bardzo dużo obowiązków, z którymi, mam nadzieję, za jakiś czas będę mogła się z kimś podzielić. Zajmuję się tworzeniem kolekcji poprzez kupowanie materiałów, wymyślanie fasonów, tworzenie klimatu sesji i całej koncepcji nadchodzącej kolekcji. Do mnie należy obsługa sklepu internetowego, kontakt z klientami oraz sklepami partnerskimi, współpraca z farbiarnią, drukarnią, hafciarnią; obsługa social mediów; przygotowywanie i wysyłanie paczek i mnóstwo innych rzeczy – wymienia założycielka marki. - Obowiązków w firmie mam dużo, ale jestem też mamą trójki wspaniałych dzieci i trzeba to wszystko  pogodzić. Niekiedy to bardzo trudne.
Reklama

Za projekty odpowiedzialna jest Natalia. Zazwyczaj dobrze wie, czego chce i z pomocą grafika przenosi pomysły na „papier”. W zamyśle założycielki jest dawanie możliwości wyboru, więc kategorie ubrań są dość zróżnicowane. Osoby lubiące rzeczy stonowane znajdą coś dla siebie w kategorii basic. Natomiast jeśli ktoś lubi coś bardziej oryginalnego i niepowtarzalne wzory, to znajdzie fantastyczne printy. 

- Ostatnio królują u nas produkty farbowane. Są to ciekawe efekty,  powstające poprzez różne techniki farbowania, dzięki czemu możemy uzyskać coś naprawdę wyjątkowego i niepowtarzalnego – dodaje Natalia. - Materiały, jakich używamy, mają dobry skład. W większości jest to bawełna z małym dodatkiem elastanu. Wprowadziliśmy również rzeczy lniane, które są rewelacyjną opcją szczególnie na lato. Naturalne i przewiewne. Fasony tworzymy tak, żeby przede wszystkim były wygodne. Mając trójkę pociech doskonale wiem, czego dzieci nie lubią i staram się wykorzystywać te wskazówki właśnie w naszych projektach. 
 
Właścicielka marki zdaje sobie sprawę, że branża mody dziecięcej nie jest łatwa. Konkurencją są sieciówkowe giganty, którym nie sposób dorównać. - Co jest naszą przewagą? Przede wszystkim to, że stawiamy na jakość. Wiele sieciówkowych rzeczy bardzo szybko się niszczy, traci kolor itd. Pan Robak to gwarancja jakości i tego, że wszystkie nasze produkty powstają w Polsce, z polskich materiałów. Jesteśmy lokalną marką tworzącą piękne rzeczy w ilościach, które nie są masowe. Cieszymy się, kiedy ludzie wybierają właśnie nasze produkty, bo wiemy, że te rzeczy będą służyć przez dłuższy czas. 
Reklama
 
 
Fot. Archiwum Pan Robak
 
Ubrania można kupić w sklepie internetowym oraz w sklepach partnerskich w Polsce i za granicą. Możliwy jest też odbiór osobisty oraz ewentualne obejrzenie ubranek po wcześniejszym kontakcie.
 
Od niedawna marka poszerzyła ofertę o ubrania dla kobiet, a niewykluczone, że kiedyś będą dostępne ubrania dla mężczyzn. 
 
- Coraz więcej kobiet pytało, czy dla nich też możemy uszyć to, co kupiły dla córki czy syna. Bardzo modne jest teraz ubieranie się tak samo ze swoim dzieckiem, dlatego zestawy Mama & Córka i Mama & Syn to bardzo lubiana kategoria. Planujemy poszerzyć ofertę o Tatę Robak, jednak na razie staramy się dopracowywać to, co mamy teraz - przyznaje Natalia. - We wrześniu nasz najmłodszy syn idzie do przedszkola. Będzie to pierwszy taki moment, kiedy będę mogła pracować w domu bez dzieci i wiem, że będzie to owocny czas. Pomysłów i planów mamy wiele, ale na wszystko przyjdzie czas...
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.