Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Galerie handlowe - czy jeszcze przyciągają klientów?

A A A
Materiał Partnera

Dodano: 31-08-2021

Galerie handlowe - czy jeszcze przyciągają klientów?
W dwudziestym pierwszym wieku galeria handlowa to element, bez którego trudno sobie wyobrazić życie dużego, nowoczesnego miasta. Niepowtarzalna, elegancka atmosfera sprawia, że centrum handlowe jest przez wielu kupujących postrzegane jako oznaka prestiżu oraz luksusu. Wydarzenia ostatnich lat (m.in. pandemia koronawirusa) zadały jednak bolesny cios branży. Czy galerie handlowe jeszcze przyciągają klientów?

Galeria handlowa – dlaczego jest to tak chętnie odwiedzane miejsce?


Powodów, które sprawiają, że galerie handlowe są odwiedzane każdego dnia prze tysiące kupujących, jest wiele. Wszystko to sprawia, że galerie handlowe to miejsce, do którego przychodzą właściwie wszyscy, bowiem każdy znajdzie tu coś dla siebie niezależnie od poziomu dochodów, zainteresowań czy wieku (w centrach handlowych znajdują się zarówno sklepy z artykułami przeznaczonymi dla osób dojrzałych wiekowo, jak i np. miejsca dla nastolatków).
Reklama

Kryzys galerii handlowych – stały trend czy tymczasowe zjawisko?


W 2020 roku na segment rynku, jakim są centra handlowe, spadł kolejny cios – pandemia koronawirusa, która doprowadziła do wielotygodniowych lockdownów. To właśnie galerie handlowe, obok firm z branży HoReCa (Hotel, Restaurants & Catering) niezwykle silnie ucierpiały podczas ograniczeń koronawirusowych, a niektóre spośród nich zanotowały spadek obrotów oraz liczby klientów wynoszący nawet kilkadziesiąt procent w stosunku do roku poprzedniego.

Z drugiej strony, wydaje się, że nawet światowa pandemia nie jest w stanie zniechęcić konsumentów do odwiedzania galerii handlowych. Zgodnie z wynikami przeprowadzonego przez agencję Retail Agency, Cushman & Wakefield w I połowie 2021 roku badania, po zniesieniu koronawirusowego lockdownu znaczna część klientów powróciła do zwyczaju robienia zakupów handlowych. Co więcej, decyzja ta jest umotywowana nie tylko chęcią powrotu do tradycyjnych zakupów w stacjonarnych placówkach. Respondenci badani przez agencję wskazywali także zainteresowanie usługami takich placówek znajdujących się w centrach handlowych, jak kina, restauracje, kręgielnie czy kawiarnie. Na odbudowę pozycji przez centra handlowe wpływa także wykorzystywanie takich rozwiązań jak np.
programy lojalnościowe dla stałych klientów,
eventy.

Innym z zagrożeń dla centrów handlowych może być także dynamiczny rozwój branży e-commerce, która według raportu przygotowanego przez PwC będzie w latach 2021-2026 wzrastać średnio o ok. 12% rocznie. Handel internetowy, który cechuje się znaczną wygodą (m.in. dlatego, że dzięki internetowi klienci zyskują dostęp do tysięcy domów) jest postrzegany jako groźna alternatywa dla działalności prowadzonej przez centrum handlowe.
Reklama

Rentowność działalności prowadzonej przez galerie została osłabiona także w wyniku wprowadzenia niedziel niehandlowych. Choć część klientów w wyniku wprowadzenia tego zakazu zaczęła odwiedzać centra w pozostałe dni tygodnia, to nie zmienia to faktu, że w niedziele, kiedy centra są nieczynne, także trzeba ponosić koszty związane z utrzymywaniem placówki – należą do nich między innymi wydatki związane z zapewnieniem ochrony, oświetlenia czy ogrzewania.

Czy galerie handlowe jeszcze przyciągają klientów – podsumowanie


Czy galerie handlowe są jeszcze atrakcyjne dla klientów? Ostatnie wydarzenia sprawiły, że branża ta przechodzi silny kryzys. Z drugiej jednak strony warto przypomnieć, że galerie handlowe to nie tylko miejsce zakupów, ale także spotkań czy nawet pracy dla pracowników wykonujących obowiązki zawodowe w trybie home office (w wielu centrach handlowych można znaleźć np. strefy coworkingowe).

Ponieważ galerie to „styl życia”, to wydaje się, że handel internetowy nie będzie w stanie wyprzeć zakupów w atrakcyjnych centrach handlowych, zaś po pandemii koronawirusa galerie szybko odzyskają swoją dawną popularność. O tym, że galerie wciąż cieszą się sympatią klientów, może świadczyć chociażby zauważalny wzrost obrotów w pierwszym półroczu 2021 r. w stosunku do roku poprzedniego (zgodnie z danymi udostępnionymi przez PRCH, czyli Polską Radę Centrów Handlowych).
 
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.