Reklama
REKLAMA
Automatycznie wyświetlimy artykuł za 10 sekund
Przejdź do artykułu
Reklama
Reklama

Szykują się wesela - tłum na targach ślubnych w Rzeszowie

A A A
Alina Bosak

Dodano: 13-02-2022

Małgorzata Szwagiel, właścicielki Red Floral i jeden z jej fantazyjnych bukietów. Fot. Tadeusz Poźniak

Małgorzata Szwagiel, właścicielki Red Floral i jeden z jej fantazyjnych bukietów. Fot. Tadeusz Poźniak

GALERIA ZDJĘĆ
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Tadeusz Poźniak
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Fot. Karolina Kapuścińska
Zachwycające suknie, bukiety niczym dzieła sztuki i kuszące słodkości wypełniły w niedzielę halę Podpromie w Rzeszowie. XVII edycja Targów Ślubnych Wedding Day zapowiada udany sezon ślubny. Dzień przed Walentynkami setki młodych przyszło zapoznać się z ofertą wystawców. Zamówienia płyną na obrączki i fotobudki. Ktoś tej niedzieli wygrywa bon na wakacyjną podróż we dwoje. Czas na zwiedzanie do godz. 17.
 
- Już rok temu, mimo pandemii, nie brakowało zamówień na suknie ślubne, ale dziś naprawdę czujemy, że wraca czas hucznych wesel i ślubów - mówi Kazimiera Nieczaj, właścicielka Pracowni Krawieckiej „Afrodyta”. Na jej targowym stoisku już od rana panuje spory ruch. Oczy kuszą zachwycające koronki i muśliny, a różnorodność tkanin i wzorów, pozwala na grymaszenie przy wyborze. - Cały czas projektujemy nowe suknie. W typie „delikatnej księżniczki”, jak i klasyczne z gładkich tkanin. Gorsetowe, z opadającymi ramiączkami, z dodatkiem piór i koronkowych warstw, ozdobionych misternymi haftami włoskich i francuskich rzemieślników, które dają efekt 3D. Dziś panny młode chętnie wybierają np. suknie bardzo kobiece, w fasonie „rybki”, który i mnie zauroczył. Kroje i style muszą być jednak różne. Suknia ślubna ma być idealna, bez względu na to, jaki rozmiar nosi panna młoda. Dlatego staramy się także o ciekawe modele „plus size”, aby zadowolić najbardziej wybredne gusta. 
Reklama
 
Przekrój cenowy jest spory. Od 2,8 tys. zł do 6,5 tys. zł. Górne stawki oznaczają suknię z droższej tkaniny, z większą ilością koronek i godzin spędzonych przez szwaczki nad ozdobnymi elementami wyjątkowej kreacji. - Taką suknię zakłada się jeden raz, ale na zawsze utrwala na zdjęciach i filmach z wesela. Dlatego dziewczyny chcą wyglądać olśniewająco. Potem najczęściej ją sprzedają na wtórnym rynku, ale zdarza się, że zachowują na zawsze. Zdarza się też, że suknię zakłada potem córka czy wnuczka. Mieliśmy taką klientkę w tamtym roku. Przyniosła do poprawienia suknię po swojej mamie. Piękny, klasyczny fason, przygotowałyśmy na kolejny ślub - uśmiecha się właścicielka „Afrodyty”. 
 
Do wyjątkowej kreacji muszą być wyjątkowe kwiaty. O tym, że wyobraźnia florystów nie zna granic, można się przekonać przyglądając się pracom Małgorzaty Szwagiel, właścicielki Red Floral. Obok klasycznego bukietu z wzruszających świeżością szafirków i tulipanów, niezwykłe wiązanki w formie naręcza, kwietnego łuku, a nawet czarodziejskiej kuli - otulonej zielonymi listkami, ze storczykiem i pojedynczymi kwiatuszkami hiacyntu nanizanymi na spływających ku ziemi srebrnych niteczkach. To nie wszystko, bo kwiaty artystka umieściła także w złotych i srebrnych konstrukcjach, przypominających berła godne królowej. Wymyślny bukiecik powstał nawet z przypisanej wydawałoby się doniczkom eszeweri, która w połączeniu ze storczykiem tworzy wyjątkowy i oryginalny zestaw. - Takie bukiety i kwiaty tworzymy na śluby, sesje zdjęciowe, różne okazje. Na targach przygotowałyśmy miejsce, gdzie każda dziewczyna może bukiet przymierzyć do siebie, bo każdemu w czym innym przecież pięknie - stwierdza Małgorzata Szwagiel, która podczas Wedding Day wiele cennych wskazówek zdradziła zwiedzającym podczas rozmów na scenie, w trakcie Akademii Nowożeńców. Ekspertów było wielu, a rady dotyczyły także oprawy wesela, stylizacji panny młodej i pana młodego.
Reklama
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
Co z garniturami? - Wracamy do klasyki. Tej w stylu dawnego Bonda, a więc marynarki dobrze skrojone, ale już nie tak mocno taliowane. Pan młody ma czuć się swobodniej i styliści wprowadzili do fasonów więcej luzu. Wracają szelki, zakładki, szersze klapy marynarek i wyższy stan spodni. Mężczyźni chętniej sięgają po inne kolory niż granat i czerń. W modzie są kolory ziemi, zieleń, burgund, brąz i beż. Widać także jak nasze gusta kształtują filmy. Fascynacja serialem Peaky Blinders sprawiła, że znów cieplej patrzymy na zegarki kieszonkowe, kamizelki, kraty i kaszkiety - opisuje Wojciech Kruczek ze znanej łańcuckiej pracowni Krawcy VIPO.
 
Wybór stroju to duże wyzwanie dla panny i pana młodego, ale tych wyzwań podczas wesela jest znacznie więcej. - Dlatego młodzi coraz częściej wysyłają do nas wedding planera - mówi Karina Guzek-Buk, menedżer Ostoi, gdzie na ponad 4 hektarach przedwojennego majątku Jędrzejowiczów, organizowane są śluby pod dachem i w plenerze. W Karczmie Ostoya odbywają się przyjęcia dla mniejszej liczby osób, a w Stajni Ostoya - wesela do 150 osób. - Za to w ogrodach pomieścimy nawet 500 gości - zapewnia pani menedżer. - Nie martwimy się o pogodę, ponieważ mamy zadaszenia i możliwość zabezpieczenia przyjęcia na wypadek pogodowych niespodzianek. Zdarza się, że ktoś chce, aby cały ślub, wraz z ceremonią złożenia przysięgi odbył się w jednym miejscu. I takie przyjęcia także organizujemy. Dziś przeciętny koszt wesela to 265 zł od osoby, ale wszystko zależy od menu - liczby dań, kolacji i dodatkowych atrakcji. Stawiamy na produkty regionalne, podkarpackie i rzemieślnicze, na których także młodym bardzo dziś zależy. Chcąc zapewnić gościom biesiadne nastroje, bywa, że decydują się na grilla, bufet wiejski, smakołyki z wędzarni.
Reklama

A kiedy już młodzi pożegnają gości, czas wyruszyć w poślubną podróż. Gdzie będzie najromantyczniej. Na stoisku biura ITAKA, które ufundowało podczas targów w hali Podpromie bon na taką podróż, często padała podpowiedź, by wybrać się na Maderę albo Wyspy Kanaryjskie. Kuszą też Majorka i Rodos. Także Turcja, która oferuje wyjątkowo atrakcyjne hotele. Jest w czym wybierać, a wykupując podróż z biurem, nie trzeba podróżować na odległe lotniska, możemy cieszyć się możliwością wylotu z portu Rzeszów-Jasionka.
 
Targi Wedding Day trwają do godz. 17.00, a do godz. 16.30 każdy zwiedzający może wrzucić kupon konkursowy do urny stojącej właśnie przy stoisku biura ITAKA. Wystarczy odpowiedzieć na pytanie, ile bilonu jest w szklanej skrzyni wyeksponowanej na hali Podpromie i być jak najbliżej trafnej odpowiedzi. Do wygrania są bony o wartości: 2 000 zł na wakacyjną podróż od Biura Podróży ITAKA, 1 000 zł na zakup sukni ślubnej od salonu Afrodyta - Moda Ślubna, 1 000 zł na zakup garnituru od firmy Vito Gianni, 750 zł na zakup obrączek ślubnych od salonu Jubiler Jaracz oraz 600 zł na wynajęcie fotobudki od firmy Fotobudka Allin.
 
Organizatorem XVII Targów Ślubnych Wedding Day są: MTR Międzynarodowe Targi Rzeszowskie oraz Sagier, wydawca magazynu VIP Biznes&Styl i portalu BiznesiStyl.pl. 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
Reklama
Reklama
Reklama
zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.