Reklama

Orzeźwienie wiosenno - letnie 2014... w naszej szafie

A A A
Anna Jabłońska

Dodano: 22-04-2014

Sukienka z frędzlami Morgan

Sukienka z frędzlami Morgan

Wiosna zapukała nie tylko do drzwi budzącej się do życia przyrody, ale również do drzwi naszej szafy. Wreszcie przyszedł czas na orzeźwienie wiosenno-letnie w naszym „looku”, które najlepiej odda swój urok na tle rozkwitającej wokół natury zarówno na ulicach naszych  miast, jak i leśnych ścieżkach. Czas na zmiany w modzie, jakich DAWNO nie było. 
A oto najważniejsze trendy, jakie będą królować w tegorocznym sezonie wiosna-lato 2014. Zaczynamy nasze zestawienie…
 
Stylizacja, makijaż Anna Jabłońska
Fotograf Piotr Schőnborn, Studio F.C.
Modelka Anna Jabłońska
 
Jeans – w każdej postaci; spodni rurek, dzwonów, spódnic, rockowych kamizelek, torebek, no i przede wszystkim szortów. Dom mody DKNY zaproponował na swoich pokazach typowy nowojorski szyk wypełniony elementami z jeansu, doprawiając go czapką bejsbolówką. Wśród wiosennej kolekcji projektantki Donny Karan znalazły się również „naked dresses”, jakie nosiła Carrie Bradshow w serialu Seks w wielkim mieście. Natomiast marka Guess zachęca do łączenia denimu z trendem floral, czyli z romantycznymi sukienkami i akcesoriami z motywem kwiatów. To wyjątkowo kobiece zestawienie!
 
Szorty - to one będą nadawać charakter wszelkiego rodzaju stylizacjom. Jak do tej pory kojarzone tylko z „odważnymi” wyborami modowymi i to najczęściej pośród młodych ludzi, powoli wychodzą nie tylko na ulicę, ale również do biura w wersji eleganckiej. Kate Moss miała nienaganne oko już w chwili, kiedy zaczęła promować „szortowy look” kilkanaście lat temu, nie ograniczając go tylko do rockowych festiwalowych epizodów. 
Spotted czyli kropki, groszki – na sukienkach, kombinezonach, bluzach, spódnicach. Groszki każdej wielkości i o każdej barwie, wygrawerowane na wszystkich możliwych rodzajach tkanin. Najlepiej widoczne na pokazach Dolce Gabbana (w intensywnych barwach, takich jak koral, czerwień i róż), Sportmax (biało-czarne na białym delikatnym, lejącym się materiale), Sass&Bide (białe na czarnym tle).
 
 
Całuśne Usta – motyw ust widoczny jest na sukienkach, spódnicach, torebkach, bluzach, tunikach i sweterkach. Niektórzy są zdania, że trend ten rozpoczął się z chwilą premiery teledysku Kylie Minouge Into the Blue, na jakim gwiazda występuje w krótkiej, dopasowanej sukience domu mody Yves Saint Laurent, właśnie opatrzonej tym wzorem. Usta mogą występować w towarzystwie cekinów i brokatu, a także wyglądać jakby były namalowane farbą. Tak samo jak groszki są różnej wielkości i występują na ubraniach w różnych konfiguracjach. Akcesoria w kształcie ust są równie mile widziane. Dotyczy to zarówno torebek, jak i biżuterii. 
 
Pastele – paleta pasteli to kolejny nurt przewodni tej wiosny. Pastele w towarzystwie innych… tak pasteli! Kombinacje te tworzą efekt pełen świeżości, który idealnie wpasowuje się w klimat tej wiosny. Marka Burberry zaserwowała na wybiegu stylizacje przepełnione pastelowym czarem. 
 
Przeplatające się elementy czerni – występujące na samych czubkach butów i innych drobnych elementach naszych zestawów ubraniowych. Po prostu akcent czerni, a nie sam czarny jako baza. Jeśli jednak zapragniemy zasięgnąć po większą dawkę czerni – zwróćmy uwagę na propozycje projektanta Christophera Kane’a.
 
Róż jako neutralny kolor i jego wszystkie odcienie od jasnego po głęboką girlie fuksje - to bardzo dziewczęce i energetyczne zestawienie. Perfekcyjne na wielkie wyjścia, jak i na popołudniowe spacery z ukochanym.
 
 
Płaszcze w stylu lat 70-tych w odcieniach pastelowych. To one będą kojarzyć się tej wiosny z szykiem i pełną słodkości elegancją.
 
Fringe Dress – sukienki z frędzlami w najróżniejszych fasonach i odcieniach. Bardzo kobiece i zmysłowe. W jasnych pastelowych kolorach na dzień, a te utrzymane w ciemniejszej kolorystyce – idealne na wieczór.
 
Reklama
Swetry – nie każdy wiosenny dzień jest ciepły i słoneczny, dla tego do skórzanych i jeansowych ramonesek, szczególnie tych oversizowych, swetry doskonale się wpasowują. Nie chowajmy więc wszystkich swetrów na następny sezon jesień-zima, zatrzymajmy część z nich na chłodniejsze dni.
 
Odsłonięty brzuch – trend, który wraca do gry po kilkunastu latach! To niewiarygodne, a jednak. Odkryty brzuch ładnie wygląda w parze z długimi zwiewnymi spódnicami z lekko podwyższonym stanem i z dużym rozcięciem. Należy jednak pamiętać, że tym razem brzuch ukazujemy bardzo subtelnie i to najczęściej, mając na sobie spodnie, krótkie spodenki, czy spódnicę z podwyższonym stanem.
 
Printy vs nadruki – oba motywy przeplatają się nawzajem na ubraniach i dodatkach, takich jak okulary przeciwsłoneczne i zegarki. Graficzne wzory są w tym sezonie praktycznie na wyciągnięcie ręki. Dodają uroku i ożywiają to, co mamy na sobie. Najmodniejsze są te skopiowane z lat 60-tych, z domieszką surrealistycznej geometrii. Cudownie spisała się w tej kwestii Diane von Furstenberg. Jej geometryczne wzory i nadrukowe inspiracje po prostu uwodzą!
 
Metaliczny gothik – rockowo-gotycki styl jeszcze bardziej seksowny i drapieżny niż dotychczas. Często występujący w zestawach z metalicznym połyskiem zarówno srebrnym, jak i złotym. Oprócz tego rockowe naszyjniki, łańcuchy, naszyte ćwieki i ażurowe wzory. Projektanci Marchesa stworzyli kolekcję wieczorowych kreacji z detalami w postaci wykwintnych koronek i tiulu. To wszystko w towarzystwie malowanych tatuaży w kształcie motyla albo róży, jakie były widoczne podczas pokazów tego domu mody na szyjach, dekoltach i plecach modelek.
 
Niebieski - w każdym możliwym odcieniu; od ultra marine, po kobalt, błękit i lazurowy. Wszystko tonie w niebieskim aqua marine nawet makijaż, który w swoim błękitnym wydaniu jest niezwykle modny tej wiosny.
 
Kolorowe pasemka, ombre i splashlight – pierwszy rok, w jakim kolorowe włosy nie są już usilną próbą wybicia się spośród tłumu, ale nowym trendem w koloryzacji włosów. Turkusowe, różowe, fioletowe ombre; trend kojarzony dotychczas m.in. z suicide girls i stylem punkowym, wchodzi na ekskluzywne salony. L’Oréal Paris chwali się czerwonym ombre wykonanym przez swoich specjalistów na modelce Chen Ran oraz różowym splashlight’em (rozjaśnionym niewielkim poziomym pasmem włosów, jakby fryzura była muśnięta sprayem, tzw. efekt „laser beam”), zdobiącym włosy Poppy Delevingne. Jeśli chcecie, aby zmiany były krótkotrwałe wystarczy zastosować Hair Chalk. Kolorowe pasma włosów są teraz traktowane tak samo jak makijaż i mogą być zmywane już za pomocą zwykłego szamponu. Modelka Chloe Norgaard od dawna eksperymentuje z kolorem na swojej głowie  – wypróbowała już wszelkie odcienie niebieskiego, zielonego, różowego i pomarańczowego. Na dodatek bierze udział w kampaniach reklamowych luksusowych marek. Obok niezliczonej liczby innych zabiegów wszechobecnych w XXI wieku, kolorowe włosy zaczynają kojarzyć się z czymś atrakcyjnym, a równocześnie nieinwazyjnym i ożywiającym nasz wygląd.
 
Zestawiajmy, zestawiajmy i zestawiajmy. Warto popuścić wodze wyobraźni i sprawdzić na jakie „outfitowe” rozwiązania natchnie nas nasza osobista wrażliwość na modę. Wśród nieograniczonej liczby perspektyw mamy zwyczajnie nieograniczony wybór. To, co kiedyś było charakterystyczne tylko dla subkultur, staje się w tym sezonie całkiem nowym trendem „na siebie”. Już nie liczy się tylko to, co lubimy na siebie zakładać, ale także to jak zdobimy nasze ciało, aby jak najlepiej wyrazić swoją osobowość. 
Dlaczego w takim razie nie zaufać intuicji dotyczącej naszych osobistych historii modowych? Wybierając to, co nam się naprawdę podoba możemy wpasować się w jakiś trend naturalnie jednocześnie będąc pewni, że ten trend jest po prostu „nasz” i nikt nam tego nie zabierze. Nie ma więc na co czekać, czas rozpocząć wiosenno-letnie orzeźwienie… od naszej szafy!
 
 
Sesja zdjęciowa została przeprowadzona w Studio F.C.

KOMENTARZE

Bożonarodzeniowa elegancja, sylwestrowa ekstrawagancja

Ranga świąt Bożego Narodzenia wymaga...

Bez szampana ani rusz!

Powitanie Nowego Roku bez strzelających korków szampana? Ależ to niemożliwe! Taką okazję trzeba uczcić, a najlepiej zrobić to szampanem właśnie lub winem musującym. Trzeba tylko pamiętać o kilku zasadach, czyli jak i w czym podawać ten trunek...

Kotlina Katmandu okiem Adama Głaczyńskiego

Głos Adama Głaczyńskiego rozpozna każdy, kto choć raz słyszał go w Radiu Rzeszów. Ale Adam to nie tylko radiowiec z krwi i kości, jest też autorem pięknych zdjęć. Jego prace będzie można obejrzeć na...

zobacz więcej
Reklama

Nadchodzi czas winobrania w podkarpackich winnicach

Lada dzień w większości podkarpackich winnic rozpocznie...

W Kolbuszowej powstają buty z liści ananasa

Nurt wegański coraz śmielej wkracza na światowe salony. Los Angeles ma swój wegański tydzień mody, Kolbuszowa na Podkarpaciu zakład szewski, w którym powstają buty z liści ananasa. Jak zapewniają producenci...

Jesień w Bieszczadach w obiektywie Mirosława Pieli

Pożółkłe trawy na szczytach połonin oraz jelenie na rykowisku - Bieszczady jesienią potrafią zauroczyć każdego. Na szlakach jest już mniej turystów, a do tego robi się coraz bardziej kolorowo...

Sezon na domowe przetwory trwa w najlepsze

Dżemy, konfitury, marmolady, soki, kiszonki, suszonki - trwa sezon na domowe przetwory, a ponieważ plony w tym roku są wyjątkowo obfite, jest co przetwarzać. Mimo iż w marketach aż uginają się półki od gotowych...

Reklama

Od października rewitalizacja wąskotorówki Przeworsk-Dynów

Przeworska Kolej Dojazdowa kursuje na trasie Dynów-Przeworsk. Od lat jest jedną z głównych atrakcji turystycznych Podkarpacia. W sezonie letnim przewozi średnio ok. 20...

Od zagrzybionych piwnic do luksusowych łaźni. W Zamku w Łańcucie remont

Muzeum-Zamek w Łańcucie wygląda, jak wieki plac budowy. Pracami remontowo-konserwatorskimi objęto już dziedziniec, ujeżdżalnię oraz piwnice. W...

Ekskluzywny Menel i kosmetyki z węglem drzewnym z Bieszczad

Kamil Pawelski, bloger modowy znany jako Ekskluzywny Menel reklamuje kosmetyki, które powstają na bazie węgla drzewnego z Bieszczad. Produkuje je warszawska marka kosmetyczna "ZEW...

Dyżurka GOPR z Połoniny Wetlińskiej zeszła na niziny. Czeka w Sanoku

Na drewnianej podłodze stara żeliwna koza. Przy niej mały stolik z radiostacją i lornetką. Zaraz obok wąskie łóżko z gitarą, na której w latach...

Śladami rzeszowskich Żydów - nowa trasa spacerowa w mieście

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna stworzyła "spacerownik" pod nazwą "Dziedzictwo Rzeszowskich Żydów". Przemierzając nową trasę można dowiedzieć się dlaczego...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.