Reklama

Kosmetyki z Podkarpacia

A A A
Jaromir Kwiatkowski, Anna Olech

Dodano: 22-07-2014

Kosmetyki z Podkarpacia

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Powszechny stereotyp mówi, że na rynku kosmetycznym dominują marki z największych ośrodków w Polsce. O tym, że tak wcale być nie musi, przekonują przykłady kilku producentów z Podkarpacia, którzy z powodzeniem ten rynek zdobywają. W ich przypadku najważniejszy był dobry pomysł na biznes, czyli zauważenie potrzeby nie zaspokajanej dotąd przez rynek i wykorzystanie surowców będących „sekretami natury”. Te kosmetyki nierzadko mają nie tylko walory pielęgnacyjne, ale i lecznicze. Może więc warto nie szukać daleko tego, co mamy blisko?
 
„Uzdrowisko Iwonicz” S.A. jest producentem preparatów farmaceutycznych i kosmetyków, których receptura oparta została na naturalnych surowcach leczniczych, wykorzystywanych w Iwoniczu-Zdroju od 430 lat w kuracjach zdrowotnych oraz zabiegach pielęgnacyjnych. - Już 140 lat temu rozpoczęto produkcję leczniczej soli jodobromowej otrzymywanej metodą warzelnianą z naszych wód mineralnych, dzięki czemu inhalacje i kąpiele mineralne można kontynuować w warunkach domowych. W okresie międzywojennym naszym lekiem uzdrowiskowym „na wynos” stała się  borowina w specjalnie preparowanych kostkach. To dzisiaj certyfikowane, powszechnie znane, produkowane pod nadzorem farmaceutycznym leki – informuje Krzysztof Guzik, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Uzdrowiska Iwonicz.
 
Doświadczenia wynikające z zastosowania naturalnych surowców leczniczych Iwonicza-Zdroju stały się inspiracją do poszukiwania kolejnych zastosowań minerałów zawartych w iwonickich wodach leczniczych. Tak powstały pierwsze kosmetyki . - Obecnie w naszym portfolio są 22 różne produkty kosmetyczne, posegregowane w pięć serii. Jeśli wziąć pod uwagę rodzaje opakowań, gramaturę, zapachy, to w asortymencie mamy łącznie ponad 70 różnych produktów, począwszy od najprostszych kosmetyków, czyli soli do kąpieli i solankowych płynów do kąpieli, na profesjonalnych i wyspecjalizowanych kosmetykach skończywszy  – wylicza Krzysztof Guzik.
 
Te pięć serii kosmetyków to: Naturalne Źródło Urody (płyny i sole do kąpieli); Prosto z Natury (kosmetyki do pielęgnacji ciała, m.in. zestaw do zmęczonych stóp); Sekrety Natury (kosmetyki do twarzy - kremy, peeling, płyn micelarny, pomadki do ust); Kremy z Uzdrowiska Iwonicz (jeden do rąk i paznokci, drugi - do szorstkiej skóry dłoni, łokci i pięt); kuracja SPA (peeling do ciała, balsamy, żel pod prysznic i szampon). Produkty te posiadają wspólny, zastrzeżony znak towarowy:
 
- Wszystkie nasze  kosmetyki są produktami naturalnymi i każdy z nich „ma cząstkę Iwonicza w sobie” – podkreśla Krzysztof Guzik. – To znaczy naturalne surowce, jakie posiadamy (solanka, woda termalna, sól lecznicza), w każdym z tych kosmetyków w jakiś sposób się znajdują, np. w płynach do kąpieli jest woda termalna z naszych ujęć, w peelingu do ciała znajdują się drobinki naszej soli leczniczej itd. 
 
Kosmetyki z Iwonicza najprościej nabyć na miejscu w uzdrowisku.  Cały ich asortyment znajduje się w tamtejszej pijalni wód i w każdym punkcie recepcyjnym w sanatoriach, które uzdrowisko prowadzi. - Nie ma nas w wielkich sieciach handlowych, aczkolwiek prowadzimy rozmowy na ten temat – informuje dyrektor Guzik. - Do niedawna trzy nasze produkty były dostępne w sieci drogerii Rossmann. Jest też wiele sklepów w wielu polskich miastach, które hurtowo kupują od nas nasze kosmetyki i sprzedają, no i oczywiście prowadzimy sklep internetowy.
 
Przyjazne i skuteczne działanie kosmetyków z Iwonicza zostało potwierdzone szeregiem nagród i wyróżnień przyznanych w ogólnopolskich konkursach. Jednak największym powodem do dumy jest to, że solankowy płyn do kąpieli otrzymał w 2012 r. patent na wynalazek nadany przez Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Ponadto w konkursie „Złota Pieczęć Natury - Najlepszy Kosmetyk Naturalny”, zorganizowanym przez Centrum Kosmetyki i Promocji Zdrowia ESTETYKA, kosmetyki z serii Naturalne Źródło Urody w 2007 r. otrzymały wyróżnienie. Dwa lata później kosmetyki z serii Prosto z Natury (antycellulitowa emulsja do ciała, szampon przeciwłupieżowy, sól i krem do zmęczonych stóp) otrzymały I miejsce i Złotą Pieczęć Natury 2009 za Najlepszy Kosmetyk Naturalny. W 2010 r. kosmetyki z serii Kremy z Uzdrowiska Iwonicz otrzymały II miejsce, a nawilżający balsam brązujący z serii Kuracja SPA otrzymał wyróżnienie. Dwa lata temu kosmetyki z Iwonicza zostały wybrane najlepszym produktem Podkarpacia w konkursie „Nasze Dobre Podkarpackie - znak jakości Gazety Codziennej Nowiny”.
 
BeeYes: moc jadu pszczelego
 
Oferta firmy BeeYes obejmuje kosmetyki na jadzie pszczelim i miodzie Manuka UMF20+ firmy Bee Pure z Nowej Zelandii. - Jesteśmy importerem firmy Bee Pure na Polskę i Unię Europejską – podkreśla właścicielka Jolanta Jędruch. 
 
Firma działa zaledwie od lutego br. w ramach Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości przy Uniwersytecie Rzeszowskim i już osiągnęła wymierne sukcesy: zwycięstwo w StartUp Mixer i nominację do StartUp’u Roku 2014, a tym samym nominację do statuetki Polski Przedsiębiorczej. Została także nominowana - spośród 400 przedsiębiorców z całej Polski - do dziesiątki finalistów projektu Kanwa Przedsiębiorczych. 
 
Jolanta Jędruch mieszka w Przemyślu. Powtarza, że pomysł na biznes zrodził się przez przypadek. - To zasługa mojej teściowej – śmieje się pani Jolanta. - Kiedyś poprosiła mnie, bym jej kupiła w Internecie maść propolisową. Zaczęłam wgłębiać się tematykę apiterapii, czyli terapii z zastosowaniem produktów pszczelich, czytać blogi anglojęzyczne, no i tak to się zaczęło.
Jad pszczeli, zawarty w kosmetykach Bee Pure: kremie pod oczy, maseczce czy serum do twarzy, nazywany jest „naturalnym botoksem”, ponieważ przynosi natychmiastowy, widoczny efekt redukcji zmarszczek i ujędrnienia skóry, zawiera wiele peptydów i enzymów, które - wnikając w skórę - wspomagają efekty przeciwzmarszczkowe. Ponadto serum Bee Pure Bee Venom Serum jest wzbogacone 24-karatowym złotem, co czyni go produktem ekskluzywnym. Kosmetyki Bee Pure stanowią alternatywę dla botoksu i są polecane wszystkim, którzy dbają o swój wygląd i chcą skorygować niedoskonałości pojawiające się z wiekiem.
 
Reklama
Kosmetyki Bee Pure są naturalne i wykorzystują unikalną kombinację jadu pszczelego i nowozelandzkiego miodu Manuka UMF 20+. - Lata badań i doświadczeń najlepszych specjalistów z Nowej Zelandii zaowocowały stworzeniem linii Bee Venom o bardzo bogatym i naturalnym składzie – mówi Jolanta Jędruch. - Wszystkie składniki są tak dobrane, aby uzyskać najlepszą jakość i skuteczność. Zastosowany jad pszczeli, w maksymalnej dopuszczalnej dawce powoduje mikroobrzęki, które natychmiast wygładzają skórę, a stymulacja produkcji kolagenu i elastyny utrzymuje długotrwały efekt odmłodzenia i odbudowy. Miód Manuka o najwyższym faktorze UMF 20+ łagodzi podrażnienia i zaczerwienienia skóry.
 
Produkty BeeYes są dostępne w firmowym sklepie internetowym, w niektórych salonach kosmetycznych i beauty, działa przedstawiciel firmy w terenie i sklep stacjonarny w Krakowie. Pierwsze partie produktów pojechały już na Węgry, prowadzone są rozmowy na temat ich eksportu do Francji, Belgii i Włoch.
 
W przyszłości BeeYes planuje rozszerzyć swoją ofertę o mleczko pszczele, pierzgę, propolis. Wymienione produkty pszczele mają bardzo bogate właściwości zdrowotne, antybakteryjne i odżywcze, które mają zastosowanie zarówno w kosmetologii, produktach leczniczych, jak i  suplementach diety. – Zależy nam na tym, by były to polskie produkty, zwłaszcza z Podkarpacia, gdzie jest tyle pasiek i pszczelarzy – podkreśla Jolanta Jędruch.
 
Proastiq: kremy w łososiowej barwie
 
W Japonii i Stanach Zjednoczonych kosmetyki z astaksantyną są już bardzo dobrze znane, natomiast na rynku europejskim dopiero zaczęły się pojawiać. Niemały udział w ich popularyzacji może mieć dwuosobowa firma z Podkarpacia – Proastiq. Około półtora roku temu założyło ją dwóch młodych ludzi: Krystian Małek, student biotechnologii na Uniwersytecie Rzeszowskim w Weryni, i Grzegorz Piróg, absolwent m.in. międzynarodowych stosunków gospodarczych na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Od marca br. sprzedają swoją kurację astaksantyną: krem na dzień i na noc, głównie na stronie internetowej i internetowych drogeriach. Już widać, że mają spore szanse na sukces w branży kosmetycznej, bo kremy cieszą się coraz większym zainteresowaniem kobiet, które na forach internetowych potwierdzają ich skuteczność. Po produkty Proastiq już zgłosili się dystrybutorzy z Niemiec i Stanów Zjednoczonych.
 
W czym tkwi tajemnica tych kremów? Głównym składnikiem jest astakasantyna. To najsilniejszy naturalny antyoksydant, który zapewnia pełną ochronę przed wolnymi rodnikami, skutecznie hamuje procesy starzenia skóry, chroni ją przed utratą nawilżenia i pozwala utrzymać elastyczność. Dzięki tej substancji skóra jest lepiej odżywiona i ukrwiona. Produkują ją algi w odpowiedzi na stresujące warunki, np. brak pożywienia lub tlenu, w których nie jest zachowana równowaga komórek. Aby się chronić, komórki wytwarzają astaksantynę, która pozwala im przetrwać te niesprzyjające momenty. Substancja występuje np. w skorupiakach, a w swoich organizmach magazynują ją łososie i flamingi, stąd ich charakterystyczna barwa. Astaksantyna jest też naturalnym filtrem przeciwsłonecznym. Kremy Proastiq mają najwyższe z możliwych stężeń tej substancji, stąd też ich intensywna barwa pomarańczowo-różowa. 
 
Skąd na Podkarpaciu firma produkująca kosmetyki z substancją niedawno odkrytą, na polskim rynku właściwie nieznaną? Zaczęło się od ćwiczeń laboratoryjnych na studiach, w trakcie których Krystian miał wyekstrahować astaksantynę z drożdży. W probówce dostał lekko różową zawiesinę. – Zainteresowałem mnie ta substancja, bo nic o niej nie wiedziałem, nigdy nie słyszałem, no i nie miałem pojęcia, po co ją ekstrahować z drożdży - wspomina. - Po powrocie do domu natychmiast zacząłem szukać informacji o astaksantynie, czytałem wszystko, co znalazłem. W końcu trafiłem na forum dyskusyjne, gdzie jedna z pań zdradzała, że kupuje kapsułki z astaksantyną, która w Polsce była dostępna jako suplement diety, a zawartość wyciska do kremu, który stosuje. Wtedy pojawiło się kolejne pytanie: dlaczego po prostu nie kupi sobie kremu z tym składnikiem. Okazało się, że go po prostu nie ma. 
 
Obecnie oferta Proastiq to dwa kremy, ale Krystian i Grzegorz już przygotowują się do wprowadzenia kremu pod oczy, a na potrzeby salonów kosmetycznych profesjonalną serię do zabiegów specjalistycznych. 
 
Sylveco: siła tkwi w brzozie
 
Znakiem rozpoznawczym rzeszowskiej firmy Sylveco jest z pewnością kora brzozy. Wszystkie produkty oparte są o składniki naturalne, a głównie właśnie o ekstrakt z kory brzozy. Dlaczego? Ponieważ zawiera betulinę i kwas betulinowy, które są substancjami aktywnymi, o wysokiej skuteczności działania, a równocześnie całkowicie bezpiecznymi. Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby o skórze wrażliwej i skłonnej do alergii. Kosmetyki brzozowe powstają wyłącznie z najlepszych surowców roślinnych, bo tylko takie najskuteczniej - i przede wszystkim w naturalny sposób - przywracają skórze równowagę. 
 
Sylveco założył w 1992 r. Stanisław Piela, a firma powstała z fascynacji bogactwem natury i możliwościami substancji, jakich ona dostarcza. Od początku działalności jednym z podstawowych założeń Sylveco była troska o naturę, dlatego nieustannie wprowadzane były i nadal są ekologiczne rozwiązania. Natomiast innowacyjna technologia izolacji i oczyszczania tri terpenów (związków organicznych) z kory brzozy, pozwoliła uzyskać związki o wysokiej czystości, które w kosmetologii są uważane za doskonale regenerujące i pielęgnujące. 

Co zatem stanowi o jakości i skuteczności tych kosmetyków? Woski i surowe oleje roślinne z pierwszego tłoczenia, masła roślinne, także z pierwszego tłoczenia, które w naturalny sposób zabezpieczają skórę przed promieniowaniem słonecznym. Są również ekstrakty roślinne i oczywiście aktywny ekstrakt z kory brzozy. Ale kosmetyki Sylveco cenione są nie tylko za to, co mają w swoim składzie, ale również za to, czego nie mają. Próżno w nich szukać sztucznych barwników czy substancji zapachowych, konserwantów, które najczęściej uczulają, nie ma także surowców wytwarzanych z ropy naftowej, olejów silikonowych, glikoli. Dzięki temu są one hipoalergiczne i bezpieczne dla skóry. 
 
Obecnie oferta SYLVECO to kremy do twarzy, krem pod oczy, produkty do pielęgnacji włosów, stóp i dłoni, balsam do ciała, ochronne pomadki do ust. Wszystkie na bazie składników naturalnych, bo wprawdzie na ogólnopolskim rynku Sylveco kojarzy się ze składnikiem pochodzącym z kory brzozy, ale w składzie kosmetyków można odnaleźć również wyciąg z nagietka, rumianku, aloesu, mydlnicy lekarskiej, świetlika, bławatka i olej z owoców rokietnika. 
 
Jakość i naturalny skład kosmetyków docenili m.in. pacjenci aptek, którzy przyznali firmie prestiżową nagrodę „Złoty OTIS 2013”. Wyróżnienie ważne w tej branży, a dla Sylveco tym istotniejsze, że na rynku dominują marki z największych miast w Polsce, a tymczasem ta firma powstała w Stobiernej k. Rzeszowa.
 

KOMENTARZE

Dynia - smaczne odmiany i słówko o uprawie

Ta roślina pochodzi z tropikalnych regionów Ameryki Południowej. Razem z kukurydzą stanowiła podstawę diety Inków. Meksykanie uprawiali dynię już 5000 lat temu, w USA dyniowe żniwa zbiegają się obchodami...

Film "Jako w niebie tak i w Komańczy". Zwiastun już jest. Premiera w grudniu

Film o internowaniu prymasa Stefana Wyszyńskiego w Komańczy jest już na ukończeniu. Krośnieńska Telewizja Obiektyw, producent fabularyzowanego...

zobacz więcej
Reklama

Eko ubrania z Połomi - moda ręcznie malowana

Połomia, niewielka miejscowość kilkanaście kilometrów...

Iwona Raś w zwycięskiej sesji VIP BIZNES&STYL. Śpiewanie i pomaganie!

Miał być występ w telewizji, ale szczęśliwie zakończyło się na profesjonalnej sesji fotograficznej na łamach naszego magazynu VIP Biznes&Styl. Wszystko...

GOPR apeluje: nie wychodźmy w Bieszczady

Zarząd Główny Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, prosi, by zarówno mieszkańcy terenów górskich, jak i turyści w najbliższym czasie zrezygnowali z wszelkich wyjść w góry. Bieszczadzki GOPR też apeluje...

Ewa Minge i jej najnowsza kolekcja w Rzeszowie

Z Ewą Minge, jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich projektantek mody, będzie można się spotkać w Rzeszowie w sobotę, 7 marca w Millenium Hall. Podczas wydarzenia zaprezentowana zostanie najnowsza...

Reklama

Zostań mistrzem ortografii! 21 lutego IV Dyktando Rzeszowskie

Wyższa Szkoła Prawa i Administracji Rzeszowska Szkoła Wyższa zaprasza na IV Dyktando Rzeszowskie, którego tematem przewodnim będzie historia i 666-lecie lokacji miasta. Tegoroczny...

Pożyczki online - idealne rozwiązanie dla osób w każdym wieku

Pożyczki online cieszą się współcześnie ogromną popularnością. Wynika to głównie z faktu, że wniosek można złożyć o dowolnej porze oraz nie trzeba dostarczać...

Wielbiciele zdrowych soków, czas na pyszną zabawę!

Lubisz zdrowe i pełne witamin soki? A może wolisz pyszne i pożywne smoothies? Wygraj nagrody, dzięki którym urządzisz dla najbliższych owocowe party. Wystarczy od 6 do 21 marca wziąć udział...

Bezstresowy pobyt na lotnisku - o co warto zadbać?

Daleka podróż, niezależnie od tego czy jej celem są biznesowe kontakty czy wymarzone wakacje na egzotycznej wyspie, często są powodem do stresu. Zakup biletu, pokonanie wszystkich etapów przed...

Biolodzy z Polskiej Akademii Nauk otworzyli wystawę w Rzeszowie

- Badamy komórki, zajmujemy się chorobami cywilizacyjnymi. Chcemy być przy tym kreatywni. Stąd nasze zainteresowanie sztuką – powiedział prof. Adam Szewczyk, przewodniczący...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.