Reklama

Bożonarodzeniowa elegancja, sylwestrowa ekstrawagancja

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 12-12-2012

fot. Urszula Deręgowska (modelka: Karolina Dachnowicz)

fot. Urszula Deręgowska (modelka: Karolina Dachnowicz)

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›
Ranga świąt Bożego Narodzenia wymaga, aby ten czas - spędzany najczęściej w gronie rodzinnym - podkreślić eleganckim, uroczystym strojem. I niekoniecznie musi to być nudny damski kostium czy też nieśmiertelny czarny męski garnitur. Nawet jeśli (a może na szczęście!) nie przypominamy modelek z wybiegów, możemy prezentować się wyjątkowo atrakcyjnie i niepowtarzalnie, bo współczesna moda umożliwia dobranie odpowiedniej garderoby do każdego typu figury. Z kolei okres sylwestrowo-karnawałowy pozwala na prawdziwe szaleństwo w stylizacjach, makijażu i fryzurze. To chyba jedyny taki czas w roku, gdy można całkowicie popuścić wodze fantazji. Granicą jest jedynie nasze samopoczucie. Bo najpiękniej i najkorzystniej będziemy wyglądać dopiero wtedy, gdy stylizacja będzie tworzyć harmonijną całość, a nam samym sprawiać niekłamaną przyjemność.

- Sugerowałabym posłuchać własnego gustu i wybrać kreację, w której będziemy się dobrze czuć. Święta to czas odpoczynku, spędzonego w gronie najbliższych, dlatego też nasze samopoczucie powinno być najbardziej istotne. Jednak z drugiej strony powinniśmy wejść w ten świąteczny nastrój pełnią życia modowego. Interesujący strój zawsze działa energetyzująco i potęguję nastrój. Modne są wszelkie kreacje, które zachowują przynajmniej minimum klasyki; sukienki tuż przed, do albo za kolano, sukienki maxi, które nadają świetności i blasku, kombinezony o różnych długościach, krojach i kolorach - wylicza Anna Jabłońska, stylistka.
 
- Kolory dominujące w aktualnych trendach to czerwienie, beże, odcienie złotego i srebra, brązy, szarości, czernie z jakimś innym mocnym kolorystycznym akcentem (różem, fioletem). Gładkie w dotyku materiały, często, takie, które idealnie podkreślają kobiecą sylwetkę. Zdobienia, zdobienia i jeszcze raz zdobienia - jako część danej kreacji, albo jako współistniejący z nią dodatek np. w stylu vintage. Różnego rodzaju drapowania są jak najbardziej wskazane: ubogacają strój i czynią go po prostu ciekawym.

Modne są też gustowne kostiumy, najlepiej z krótkim rękawem, który nadaje świeżości. Na topie są dżersejowe sukienki w stonowanych odcieniach, o prostym kroju i długości zaraz przed kolana. - Wzorując się na tradycji,  podglądnijmy zdjęcia Coco Chanel, a jeśli chcemy uaktualnić nasz strój połączmy taką sukienkę z fantazyjną torebką. Uzyskamy śliczny i słodki wygląd, a jednocześnie pełen elegancji - doskonały na wieczorne wyjście. Proste w kroju sukienki z dekoltem w łódkę, jednak bardziej różnorodne kolorystycznie, z przeplatanym wzorem to propozycja dla kobiet, które cenią świeżość i oryginalność. Dodatkową inspiracją mogą być sukienki, które wyglądają jakby składały się z dwóch elementów - bluzki i spódnicy, często w odmiennych od siebie barwach.
 
Piękne dekoracje ręczne na sukienkach to więcej niż elegancja - to powab i wdzięk w najbardziej delikatnym oraz stylowym wydaniu - proponuje stylistka. - Jeśli nie stać nas na drogie kreacje, zalecałabym obejrzeć pokazy mody, by wzorując się na najlepszych projektantach takich jak Gucci, Versace, Givenchy, Prada, Sonia Rykiel, Escada, Louis Vitton, Chanel - stworzyć pomysł na idealną kreację. Wystarczy, że kupimy jej tańszy odpowiednik niż ten z wybiegu, a  poczujemy się tak samo wartościowo i pięknie.
 
Róż i fiolet także dla mężczyzn
 
Jak zauważa Anna Jabłońska, w tym roku moda świąteczna proponuje mężczyznom przynajmniej trzy rodzaje trendów. Pierwszy to klasyczny: połączenie czerni z bielą w postaci klasycznego garnituru czy smokingu. Drugi - polegający na skompletowaniu całego stroju na bazie samej czarni (czarna marynarka, czarny krawat i czarna koszula) - jest alternatywą dla klasyki w tradycyjnym wydaniu. Wreszcie trzeci: dla panów, którzy pragną czegoś ekstra, czegoś odmiennego, co będą mogli skonfrontować ze swoimi aktualnymi potrzebami wizerunkowymi. Dotyczy to przede wszystkim koloru oraz interesujących materiałów i faktur.

- W tym momencie nie istnieje coś takiego jak kolor zakazany dla panów. W sklepach możemy znaleźć ogromną różnorodność nie tylko ubrań męskich, ale także akcesoriów. Po kolory typu róż, fiolet - utożsamiane od zawsze z kobietą - coraz częściej sięgają mężczyźni. Te kolory mogą być wspaniałą okazją do tego, aby znalazły się one na takich elementach stroju jak krawat czy koszula - wyjaśnia stylistka.
Reklama

Oczywiście, że nie każdy mężczyzna preferuje elegancję. Tym, co cenią komfort, można polecić wygodne dżinsy połączone z jakimś klasycznym albo szykownym dodatkiem. Niezwykle modne są militarne płaszcze, swetry i marynarki. Ponadto elegancka i dobrze dobrana koszula w klasycznym wydaniu sprawdza się od zawsze i nic nie wskazuje na to, aby coś zmieniło się w tej kwestii. - Aby unowocześnić swój outfit można rozświetlić go jakimś ciekawym krawatem niekoniecznie o klasycznym wzorze czy tradycyjnej fakturze. Dobierajmy tak części garderoby, aby zrównoważyć je między sobą. Coś klasycznego plus coś nowoczesnego. I odwrotnie. Strój ma wyglądać tak, aby cieszył samym widokiem i nie powodował efektu ciężkości, kiedy się na niego patrzy. Pozwólmy sobie na różnego rodzaju „eksperymentowanie ubraniowe” - zachęca Anna Jabłońska.
 
Naturalność i delikatność w modzie dziecięcej
 
Współczesna moda nie zapomina również o dzieciach. Zarówno słynne marki (Gucci, Versace), jak i popularne sieciówki tworzą specjalne kolekcje dla najmłodszych, ale o tym, co dzieci, zwłaszcza te małe, ubierają, decydują zwykle rodzice. Ale w modzie dziecięcej nie ma sztywnych reguł, do których należałoby się stosować. Jednak na bazie tego, co obecnie jest dostępne na rynku, można stworzyć uroczą dziecięcą stylizację.

- Firma Marks and Spencer przygotowała naprawdę wspaniałą, kolorową i pełną młodzieńczego ducha kolekcję dla najmłodszych. Sweterki w paski, renifery, śnieżynki, a także bluzeczki migoczące ładnymi guzikami, perełkami i naszyciami to tylko część propozycji. W przypadku dziewczynki polecałabym słodką sukienkę albo spódnicę i wielobarwne rajstopy, natomiast chłopcom urocze sweterki i bluzy z zabawnymi napisami oraz nadrukami (np. swetry o wzorach nordyckich) - radzi nasza specjalistka. – Unikałabym ubrań, które mogłyby postarzeć nasze dzieci, a także zanadto przestylizowanych ubrań, które zamiast nadać rangę świętom, nadadzą je najmłodszym. Nie o to w tym wszystkim chodzi. Naturalność i delikatność w przypadku mody dziecięcej powinna być zawsze obowiązkowo na pierwszym miejscu.

Oryginalny dodatek zapewni niepowtarzalność

 O tym, co założyć w wieczór sylwestrowy właściwie można by pisać bez końca. Nie trzeba koniecznie ślepo podążać za tym, co jest akurat modne, ale wybrać to, w czym czujemy się pięknie, wygodnie i atrakcyjnie. Może to być klasyczna sukienka, typowa suknia balowa, ale jednocześnie jest to tak specyficzny wieczór, że w sumie można założyć na siebie najbardziej zwariowaną, najbardziej odważną, byle dopasowaną do siebie kreację. Równie dobrze możemy spotkać na balu sylwestrowym kobietę w… identycznej sukience. Żeby uniknąć takiej sytuacji, wystarczy zaopatrzyć się w jakiś stylowy dodatek. To może być naszyjnik, bransoletka, kolczyki, szpilki w innym kolorze niż czarny czy jakaś zwracająca uwagę torebka.

Całość sylwestrowej stylizacji powinien dopełnić dobrze ubrany partner. Sprawdzony sposób w tej kwestii to dobranie koloru krawata do koloru kobiecej kreacji. Jeśli kobieta założy np. fioletowe szpilki, niech jej mężczyzna pomyśli o fioletowych elementach koszuli czy swetra. Ponieważ nie ma już kolorów zakazanych dla mężczyzn, o czym była mowa wcześniej, problem „jak dopasować do siebie partnera” właściwie nie powinien istnieć.
 
Stonowany makijaż w święta, smoky eyes na sylwestra

Świąteczny makijaż powinien być stonowany, choć nie zawsze jest on najlepszym rozwiązaniem, ponieważ makijaż powinien być dopasowany głównie do danego typu urody. Poeksperymentować można natomiast w sylwestra, kiedy to modne są odważne rozwiązania.

- Choć do tej pory najbardziej pożądane były cieniutkie kreski, w tym sezonie wyjątkowo modna jest gruba czarna kreska nad górną powieką, wykonana eyelinerem. Smoky eyes w różnych odcieniach to cudowne rozwiązanie, kiedy chcemy nadać oku odrobinę tajemniczości. Brokatowe cienie, pyłki z drobinkami, rozświetlające pudry i róże to nieodzowne rzeczy, które powinny znaleźć się w każdej kosmetyczce. Jeśli ktoś nie czuje się pewnie w makijażu, niech zasięgnie porad dostępnych np. na Internecie. Youtube jest pełen krótkich filmików, gdzie panie pokazują jak się starannie i pięknie umalować, by osiągnąć efekt jak po wyjściu od profesjonalnej wizażystki - radzi Anna Jabłońska.
 
Na co można sobie jeszcze pozwolić w makijażu sylwestrowym? Zdaniem naszej specjalistki, na: czerwone usta, które zaprezentowano na pokazie Thakoon i Ricka Owensa podczas Tygodnia Mody w Nowym Jorku, a także na oczy okalane wielobarwnymi cieniami zaproponowane przez Annę Sui i Dries Van Notena. Na grubą kreskę pociągniętą eye-linerem, w maksymalnej wersji - wyciągniętą do góry, niczym uskrzydloną i tęczową, a na także tusz do rzęs w wersji niebieskiej. Jean Paul Gaultier and Louis Vuitton posunęli się jeszcze dalej i zaproponowali efekt „morning-after" („kaca") dla naszych oczu.

KOMENTARZE

Moda - męska rzecz

Od wielu lat najsłynniejszymi twórcami, często wręcz dyktatorami mody są mężczyźni. Jej odbiorcami są jednak...

Ikony stylu: Rita Hayworth. Ognista bogini kina lat 40-tych

Oto Rita Hayworth, która dla swoich...

Urzędnicza elegancja

Czy urzędnicza moda jest potrzebna? Na pewno, choćby po to, by uniknąć wpadek, które pozostają w pamięci...

Wakacyjne zwiedzanie. Muzea muszą zachwycać i zarabiać

Z Janem Gancarskim, dyrektorem Muzeum Podkarpackiego w Krośnie, twórcą skansenu archeologicznego Karpacka Troja w Trzcinicy k. Jasła, rozmawiają Aneta Gieroń i Jaromir Kwiatkowski...

Modny wiek

Choć mówi się, że ?nie szata zdobi człowieka?, twierdzę, że odpowiednio dobrany do wieku strój może zrobić wiele dobrego dla naszego wizerunku.

zobacz więcej
Reklama

Pata - luksus z drugiej ręki

Każda kobieta nieustannie poszukuje, niepowtarzalnego stylu też. Może dlatego z dnia na dzień...

Jaka mama, taka córka. Kolekcje Magdaleny Kędzior

Magdalena Kędzior odeszła z korporacji i realizuje marzenia o własnym biznesie. Od dwóch lat projektuje męskie, kobiece i dziecięce stylizacje, ale to z oryginalnych projektów dla mam i córek...

Promocja Podkarpacia i lotniska Rzeszów-Jasionka we Lwowie

W środę, 27 lutego przedstawiciele Polskich Linii Lotniczych LOT, Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, Urzędu Miasta Rzeszowa, Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz...

Kobiety oczami rzeszowskich fotografek [ZDJĘCIA]

Rzeszowska Galeria Nierzeczywista RFS zaprasza na wernisaż wystawy "Kobiecość", który odbędzie się w najbliższy piątek, 8 marca. - Wystawa to ukłon w stronę fotografek, które pochylają się nad...

Reklama

Druga lalka Barbie wzorowana na Polce - trucking girl z Podkarpacia

Iwona Blecharczyk, sławna trucking girl z Kosztowej k. Dubiecka, jako druga Polka, zaraz po Martynie Wojciechowskiej, otrzymała lalkę Barbie ze swoją podobizną...

Moda Basi Olearki zadebiutowała w Paryżu. Mediolan czeka w kolejce

Kilka dni temu rzeszowska projektantka, Basia Olearka po raz pierwszy zadebiutowała na międzynarodowym wybiegu i od razu w stolicy mody - Paryżu. Podczas paryskiego...

Rzeszów na fotografiach Józefa Gajdy. Wernisaż 4 grudnia!

Znane i nieznane fotografie rzeszowskiego dziennikarza i fotoreportera Józefa Gajdy, który przez kilkadziesiąt lat dokumentował miejsca i wydarzenia związane ze swoim miastem...

Rusza Dziecięcy Uniwersytet Techniczny. Zapisy od 25 lutego

Startuje kolejna rekrutacja na Dziecięcym Uniwersytecie Technicznym. Mogą z niej skorzystać wyłącznie uczniowie szkół podstawowych w wieku od 7 do 12 lat z województwa podkarpackiego...

Rodzice wiedzą swoje - za chwilę 3. Festiwal Relacji w Rzeszowie

Agnieszka Stein, znakomita psycholog i autorka książek, która doświadczenie zdobywała w domach dziecka i ośrodkach przeciwdziałania przemocy w rodzinie, będzie...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 61

VIP Biznes&Styl Nr 61
w numerze m.in.:

Zuzia Górska - pracownia Twórcza w cieniu fredrowskiego zamku Politycy nie mogą ulec pokusie pychy! Jolanta Kluz-Zawadzka - Lekarskie powołanie Śladami Watachy Dominikanin o Drodze św. Jakuba
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.