Reklama

Zostawiła pracę na państwowym etacie i z sukcesem zajęła się wizażem

A A A
Katarzyna Grzebyk

Dodano: 13-01-2017

Marta Kwolek. Fot.Tadeusz Poźniak

Marta Kwolek. Fot.Tadeusz Poźniak

Po kilkunastu latach pracy na etacie państwowym Marta Kwolek postanowiła gruntownie przeorganizować swoje życie i zajęła się wizażem. Ukończyła profesjonalne szkoły i kursy, a potem otworzyła własne studio wizażu. Dziś makijaże jej autorstwa zdobią twarze modelek na okładkach magazynów oraz zwykłych kobiet, które oddają twarze w jej ręce, aby wydobyła z nich piękno. Jej zdaniem, wizaż nie jest żadną fanaberią, lecz naturalną potrzebą. - Nasza twarz zbudowana jest w ten sposób, że mamy niesymetryczne obie jej połowy. Im bardziej są do siebie podobne, tym jesteśmy ładniejsi. Celem wizażysty jest zniwelowanie makijażem tej asymetrii, dzięki czemu piękniejemy - twierdzi.

Przygodę z wizażem zaczęła 4 lata temu. Wtedy jeszcze nosiła służbowy uniform, który ją „uwierał”. Czuła ogromną potrzebę zmiany, zwłaszcza że zawód niekorzystnie wpływał na jej zdrowie. Wcześniej niespecjalnie interesowała się makijażem i dopiero gdy stwierdziła, że musi nauczyć się malować, aby wyglądać stosownie do okazji, postanowiła rozwijać się w tym kierunku. - Zwykle po wizycie u kosmetyczki wracałam do domu i zmywałam makijaż, a potem malowałam się po swojemu. Wiedziałam, że makijażem można zrobić więcej, dlatego zapisałam się na pierwszy kurs - opowiada.

Fot. Mariusz Baran

Fot. Mariusz Baran

Wizażu uczyła się od najlepszych

Wizażu uczyła się najpierw na kursie w Rzeszowie i Warszawie, w Warszawskiej Akademii Wizerunku Wioletty Uzarowicz, a potem w PRO Make up Academy, uważanej za najlepszą szkołę wizażu w Polsce. Tam usłyszała, że ma talent i wtedy po raz pierwszy pomyślała, że może uda się uczynić z wizażu sposób na życie. Ukończyła wiele kursów dokształcających, a kwalifikacje zawodowe potwierdziła egzaminem państwowym. Żeby móc właściwie przekazywać moją wiedzę, ukończyła jeszcze kurs pedagogiczny.

- Jeśli chodzi o doświadczenie, jestem młodą wizażystką, ale lata, które poświęciłam na naukę wizażu, były bardzo intensywne. Od razu zaczęłam malować - najpierw koleżanki i znajome, a potem pojawiły się pierwsze zlecenia. Łapałam każdą okazję - przyznaje. - Bardzo szybko zaczęłam współpracować przy sesjach zdjęciowych i na własnej skórze doświadczyłam, jak bardzo zmienia się życie, gdy się robi to, co się kocha.

W maju 2016 r. roku założyła w Tyczynie Studio Profesjonalnego Makijażu Marty Kwolek. Wcześniej przez 2 lata pracowała w salonie Calle w Rzeszowie jako wizażystka. Obecnie ma na koncie kilka cennych współprac przy sesjach zdjęciowych do magazynów „Moda Ślub”. „Lash me” czy „Panna Młoda”, gdzie publikuje również artykuły dotyczące wizażu. Tę współpracę bardzo sobie ceni, ponieważ przy takich sesjach może „wyżyć się” kolorystycznie. Pracuje też przy sesjach zdjęciowych za granicą.

Fot. Mariusz Baran

Fot. Mariusz Baran

Celem wizażu jest korekta twarzy

Reklama

- Profesjonalny wizażysta koryguje niedoskonałości w budowie twarzy. Są różne typy urody i kształty twarzy, a także zaburzone proporcje. Mamy opadające powieki, oczy głęboko osadzone lub wypukłe. W wizażu chodzi o to, żeby te proporcje wyrównać, ukryć nasze niedoskonałości, a podkreślić atuty. Dobry wizażysta przy pomocy światłocienia skoryguje twarz i wydobywa z niej piękno, choć oczywiście kobiety najpiękniejsze są wtedy, gdy się uśmiechają - tłumaczy Marta Kwolek. - Gdy czujemy się piękne, jesteśmy bardziej pewne siebie i zadowolone.

Choć wiele kobiet celowo unika makijażu w obawie przed zaszufladkowaniem, Marta Kwolek uważa, że są takie sytuacje w życiu, które wręcz wymagają upiększenia twarzy. Chodzi np. o rodzinne uroczystości, gdzie robione są zdjęcia, które potem trafiają do rodzinnych albumów i przekazywane są z pokolenia na pokolenie. To właśnie z tych zdjęć zapamiętają nas wnukowie i prawnukowie. Twierdzi również, że w szkołach powinny być szkolenia i kursy z wizażu i prezentacji.

- Czy tego chcemy czy nie, jesteśmy dziś oceniani na podstawie wyglądu. Kiedy wysyłamy cv do potencjalnego pracodawcy, warto zadbać o wygląd na zdjęciu, ponieważ pierwsze spojrzenie zawsze pada na zdjęcie - wyjaśnia wizażystka. - Oczywiście, makijaż powinien być dostosowany do okazji, choć zdarzają się odstępstwa od tej reguły. I pamiętajmy - czerwone usta w makijażu biznesowym są zarezerwowane dla pań na wyższych stanowiskach bądź dla bussines woman.

Fot. Mariusz Baran

Fot. Mariusz Baran

Wystawa ##Beauty

Jej pasją jest też tworzenie różnych stylizacji do sesji zdjęciowych. Ostatnio przygotowała stylizacje modelek, które fotografował Mariusz Baran. W ten sposób powstała wystawa zdjęć ##Beauty prezentowana w Rzeszowie i Tyczynie, która zebrała świetne opinie. W styczniu wystawę będzie można oglądać na Zamku Kazimierzowskim w Przemyślu. Aby w miarę tanim kosztem zgromadzić rekwizyty potrzebne do sesji, przez kilka miesięcy buszowała po rzeszowskich second handach w poszukiwaniu niebanalnych elementów garderoby - koronek, nakryć głowy, biżuterii - dzięki którym mogłaby stworzyć coś oryginalnego. Kupowała je, prała i przerabiała, tworząc zaskakujące, jedyne w swoim rodzaju kompozycje. Potem dopasowywała do nich makijaże. W przypadku tej sesji mogła zrobić to, co wizażyści lubią najbardziej - zaszaleć z kolorami i pofantazjować, co niemożliwe jest w makijażu codziennym, a nawet okolicznościowym.

W efekcie powstało 20 niezwykłych, przyciągających uwagę stylizacji, misternie dopracowanych, ale przede wszystkim przemyślanych. Choć Marta Kwolek twierdzi, że nie odważyłaby się zajmować stylizacją, trudno odmówić jej talentu w tej dziedzinie.

Wizażystka przyznaje, że najpiękniejsze w jej pracy jest fakt, że może towarzyszyć kobietom w ważnych momentach ich życia, jak np. przygotowania do ślubu. Radość, jaką obserwuje u swoich klientek po wykonaniu makijażu, jest sporą zapłatą za jej pracę. - Ogromnym szczęściem jest dla mnie fakt, że mogę uszczęśliwiać inne kobiety i pokazać, że są piękne. Widząc radosne i szczęśliwe twarze moich klientek, słysząc podziękowania, ładuję swoje akumulatory - podkreśla.

Fot. Mariusz Baran

KOMENTARZE

Bożonarodzeniowa elegancja, sylwestrowa ekstrawagancja

Ranga świąt Bożego Narodzenia wymaga...

Jubileusz Fundacji AKAPI

W roku 2003 zmarła tragicznie znana artystka-plastyk Anna Kobak-Pisowacka z Krosna. Fundacja AKAPI założona...

Zmiany w prezydium sejmiku województwa

Po przejęciu przez PiS władzy w województwie zmiany czekają prezydium sejmiku. Wojciech Buczak, szef klubu PiS, chce, by przedstawiciel tej partii objął funkcję przewodniczącego sejmiku. To oznaczałoby, że z tym stanowiskiem...

Wojciech Buczak przewodniczącym sejmiku?

Wojciech Buczak, szef regionalnej "Solidarności" i przewodniczący klubu radnych PiS w sejmiku podkarpackim, jest kandydatem tej partii na przewodniczącego sejmiku. Zastąpiłby na tym stanowisku Teresę Kubas-Hul z PO...

zobacz więcej
Reklama

Prawie 2 tys. osób na Biegu Niepodległości w Rzeszowie

Rekordowa liczba uczestników – prawie...

Świąteczny spektakl świateł na ulicach Rzeszowa

Rzeszów za prawie 1,2 mln zł na początku grudnia...

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że nasza marka odzieżowa będzie w tym miejscu, co teraz, nie uwierzyłabym - przyznaje Elżbieta Bober, właścicielka marki Zygzak, którą założyła...

Mistrzostwa we wspinaczce na nowej ściance Politechniki Rzeszowskiej

W V Akademickich Mistrzostwach Województwa Podkarpackiego we wspinaczce sportowej najlepsi okazali się studenci Politechniki Rzeszowskiej. Wśród mężczyzn wygrał...

Moda inspirowana fotografią, czyli Basia i Paweł Olearka na wybiegu

Ponad 1000 osób wypełniło w sobotni wieczór korytarze rzeszowskiej Galerii Millenium Hall. Każdy chciał zobaczyć "Heliografie", które w DAgArt Galerie zaprezentował...

Reklama

Cergowa z wieżą widokową na Bieszczady i Tatry

Cergowa - zalesiony szczyt Beskidu Dukielskiego w Beskidzie Niskim, który od zawsze uwielbiali amatorzy biegów górskich oraz miłośnicy "prawdziwych gór", od dwóch tygodni przeżywa najazd turystów...

Sanjati Travel Boutique - pierwsze na Podkarpaciu biuro podróży "szytych na miarę"!

Starannie dobrana oferta oraz indywidualne podejście do klienta – tym cechuje się Sanjati Travel Boutique- rzeszowskie biuro...

Czy Rzeszów zmierza do tego, aby zaistnieć na kulinarnej mapie Polski?

Z Magdaleną Katzen, autorką bloga Garniec Smaku, rozmawia Angelika Fila

W Markowej powstał Sad Pamięci dedykowany Polakom ratującym Żydów

W bezpośrednim otoczeniu Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej stworzono Sad Pamięci dedykowany Polakom...

60 lat Muzeum Budownictwa Ludowego. Skansen z tradycjami

Jubileusz 60-lecia istnienia obchodziło w październiku Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Skansen sanocki jest ogólnopolskim rekordzistą: plasuje się na pierwszym miejscu wśród tego...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 60

VIP Biznes&Styl Nr 60
w numerze m.in.:

• Przez wieki życie i zdrowie ratowali aptekarze! • 60 lat skansenu w Sanoku • Stanisław Głodowski: Nie liczę, że fala mnie poniesie • Rosja. Za Uralem • Dla kogo Harrods
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.