Reklama

Sprzedając podróże, sprzedajemy marzenia

A A A
Artykuł sponsorowany

Dodano: 16-07-2018

Sprzedając podróże, sprzedajemy marzenia

ZDJĘCIA

zobacz wszystkie ›

Rozmowa z Markiem Ciszkiewiczem, współwłaścicielem Biura Podróży Centrum Usług Turystycznych w Rzeszowie, które obchodzi 25-lecie działalności

Biuro Podróży CUT ma już 25 lat. Co skłoniło Pana do założenia na początku lat 90. firmy organizującej i oferującej sprzedaż wycieczek?

Dla mnie była to naturalna kolej rzeczy. Po skończeniu studiów i powrocie z zagranicy czułem, że biuro podróży to jest „to”. Jednak biorąc pod uwagę początek lat 90., to nie była łatwa decyzja. Mój wspólnik, Wiesław Piątek, pracował przez dwa lata w państwowym biurze WPT Resovia-Tourist.

Po jego prywatyzacji pojawiła się szansa na prowadzenie biura w formie działalności gospodarczej i tak powstało CUT. Przez te 25 lat przeszliśmy drogę licznych fluktuacji, zmian przepisów, tour-operatorów, duże znaczenie miało też wprowadzenie lotów czarterowych na lotnisko w Jasionce, co dla naszych klientów jest dużym udogodnieniem. Kilka lat temu namówiliśmy dyrektora zarządzającego firmy Wezyr Holidays (obecnie Coral Travel), aby podstawił do Jasionki samolot czarterowy do Turcji, a my zagwarantujemy obłożenie lotu. Lot był obłożony niemal w 100 procentach.

W czym specjalizuje się Centrum Usług Turystycznych?

Dostępny jest u nas cały pakiet usług związanych z turystyką i przelotami. Naszymi klientami są zarówno osoby indywidualne, jak i grupy zorganizowane. Sprzedajemy usługi agencyjne, czyli wycieczki i wczasy, ale posiadamy też licencję na organizowanie imprez turystycznych. Jeśli klient chce kupić produkt, którego w katalogu nie ma, możemy mu taki kompleksowo zorganizować i np. zarezerwować hotel w dowolnym miejscu na świecie, kupić bilety lotnicze, zapewnić wizę i odpowiednie ubezpieczenie. Na życzenie klientów, którzy kupują u nas agencyjne usługi turystyczne, możemy też zwiększyć pakiet ubezpieczenia.

Sprzedając naszym klientom podróże, sprzedajemy im marzenia. To zobowiązuje nas do wysokich standardów. Współpracujemy z najlepszymi touroperatorami, ale mimo to zdarzają się sytuacje, na które nie mamy wpływu. Są to opóźnienia wylotów i przylotów samolotów czarterowych, awarie, wzrost kursów walut, czasem zawodzi pogoda, a czasem wczasowiczom nie odpowiada rezydent czy pilot – na to wszystko jako biuro podróży nie mamy wpływu, ale zawsze służmy pomocą naszym klientom.

W ostatnich latach branża turystyczna bardzo się zmieniła. Dziś każdy może sam kupić sobie bilety i zorganizować wycieczkę, korzystając ze smartfona, a jednak stacjonarne biura podróży wcale nie świecą pustkami.

Reklama

Biura turystyczne rozwinęły się dzięki rozwojowi Internetu. Był taki moment, kiedy wydawało się, że tradycyjny kontakt z klientem w biurze przestanie mieć rację bytu, bo klient sam sobie wszystko znajdzie i kupi. Jednak okazało się, że nadmiar informacji w Internecie powoduje zagubienie. Stale rozbudowuje się też oferta touroperatorów. Kiedyś do dyspozycji klienta był jeden katalog, dziś touroperatorzy mają po kilka katalogów o objętości książki telefonicznej. Niełatwo samemu coś z tego wybrać. Mnogość propozycji, jakie człowiek otrzymuje po wygooglowaniu interesującego hasła, dezorientuje. Poza tym Internet jest śmietnikiem i nie weryfikuje danych. Trzeba je weryfikować samemu, co jest czasochłonne. Zwróćmy uwagę na to, że w Internecie pojawiają się oferty polskojęzyczne, co do których nie ma pewności, czy są zgodne z naszym systemem prawnym. Jeśli portal sprzedający usługi turystyczne jest zarejestrowany za granicą, klient może mieć problem z reklamacją. Ponadto tak jak w innych branżach, tak i w turystyce zdarzają się firmy założone przez spółki trzecie i zarejestrowane w rajach podatkowych. Reklamacja usług w takich przypadkach jest praktycznie niemożliwa. W biurach CUT w Rzeszowie i Jarosławiu pracują osoby z dużym doświadczeniem, które posiadają wiedzę dotyczącą bieżących przepisów czy np. aktualnego stanu hoteli, i przekazują klientowi wiarygodne informacje. Klient kupuje u nas gotową, sprawdzoną ofertę. Zajmujemy się wszystkim w jego imieniu. O tym, że stacjonarne biura są nadal potrzebne i klienci z nich korzystają, świadczy fakt, że nawet portale internetowe otwierają stacjonarne biura. Sprzedaż ofert turystycznych w Internecie nie przekracza 30 proc. Klienci nadal chcą kupować w stacjonarnych biurach podróży.

Czy w branży turystycznej nadal panuje sezonowość?

Branża bardzo szybko się rozwija. Sezon trwa u nas cały rok, nie ma podziału na lato czy zimę. Dostępność czarterów i linii lotniczych oraz rozwój destynacji powoduje, że turystyka trwa cały rok. Zimą można wypocząć w ciepłym klimacie azjatyckim, na Dominikanie, Kubie, w Panamie czy Meksyku. Można również jeździć na nartach.

Jak na przestrzeni 25 lat zmieniło się podróżowanie Polaków? Gdzie wyjeżdżamy najchętniej i dlaczego niektóre kierunki podróży, jak np. Bułgaria czy Chorwacja, przeżywają swoją „drugą młodość”?

Geografia podróży zależy od tego, czy mówimy o turystyce masowej podczas okresu wakacyjnego, czy o podróżowaniu w ogóle. W czasie wakacji przeważa wypoczynek stacjonarny – rodziny odpoczywają na wczasach w hotelach i korzystają z wycieczek fakultatywnych, najczęściej w basenie Morza Śródziemnego. Są to oferty charakteryzujące się szybkim dolotem na miejsce i standardem all inclusive oraz najczęściej czterogwiazdkowymi hotelami. Jeszcze ok. 6 lat temu turyści wyjeżdżali głównie do trzech krajów: Turcji, Tunezji i Egiptu, ale „arabska wiosna” zachwiała geografię podróży. W efekcie „drugą młodość” przeżywa Grecja i wszystkie jej wyspy, także Bułgaria, która przechodzi transformację ustrojową w związku z wejściem do Unii Europejskiej, oraz kraje byłej Jugosławii, a więc: Słowenia, Macedonia, Czarnogóra i Chorwacja. Część z tych państw jest osiągalna samochodem, co też ma znaczenie dla klientów. Jednak wakacje 2018 są trzecim sezonem, kiedy obserwujemy ponowny wzrost zainteresowania Turcją, Egiptem i Tunezją, przy czym wspomniane wcześniej kraje wcale na tym nie tracą, bo…

…coraz więcej osób podróżuje za granicę?

Tak, poza tym sytuacja polityczna w popularnych destynacjach obecnie jest stabilna, ceny wycieczek również. Czynniki zewnętrzne sprzyjają podróżowaniu indywidualnemu, co widać w statystykach ruchu lotniczego z polskich lotnisk. Turystyka staje się ważną gałęzią  gospodarki, stwarza miejsca pracy, powstaje nowoczesna infrastruktura. Polacy mają otwartą naturę, są ciekawi świata. Lubią podróżować i zwiedzać. Coraz więcej naszych rodaków wybiera dalekie destynacje, więc rynek się dostosowuje do tych potrzeb i otwierają się loty czarterowe na Daleki Wschód czy do Ameryki Południowej. Jeszcze kilka lat temu wyjazd do Brazylii czy Meksyku był imprezą bardzo drogą, opartą na lotach rejsowych. Dziś można tam polecieć Dreamlinerem z polską załogą i wybrać wariant wypoczynku.

Czy oferta Centrum Usług Turystycznych umożliwia wylot w każdy zakątek świata?

Oczywiście. Dostępne są: Indie, Chiny, Japonia, cała Oceania, kraje afrykańskie – Madagaskar czy Zanzibar; Kanada czy Stany Zjednoczone. Wszystkie miejsca na świecie, które są atrakcyjne turystycznie, są u nas dostępne. Co ciekawe, dawniej klienci jadący „turystycznie” do USA, chcieli jechać tam do pracy. Dziś latamy do Stanów Zjednoczonych po to, by je zwiedzać, więc wiza jest formalnością. Podróżujemy coraz częściej i chętniej.

Centrum Usług Turystycznych działa na rynku turystycznym nieprzerwanie od 1993 roku. Posiada biura w Rzeszowie: (ul. Żeromskiego 2, Galeriia Lazur al. Rejtana 69) i Jarosławiu (ul. Sienkiewicza 1).  Biuro podróży jest cenione przez klientów i często nagradzane w skali województwa i kraju, m.in. podczas Gali Portu Lotniczego Rzeszów-Jasionka, a także przez Ministerstwo Turystyki.

CENTRUM USŁUG TURYSTYCZNYCH

+48 17 8538264, +48 17 8640167, +48 16 6213823

cutrzeszow@cut.com.plwww.cut.com.pl | facebook.com/cutrzeszow

KOMENTARZE

Piotr Chmieliński - kajakiem przez świat

- Nie rezygnujcie ze swoich marzeń, dążcie do ich realizacji i...

Wiedeń - największa i najcudowniejsza kawiarnia świata

Siedzieć przy kawiarnianym stoliku Freuda...

Chcą zdobyć Koronę Europy

Maciej Śliż, Jarosław Herbert, Łukasz Godek i Maciej Brożyna, pracownicy naukowo-dydaktyczni...

Europa według Hazuki powstaje w Millenium Hall

W piątek wieczorem (8 lutego) w Europejskiej Galerii Sztuki Millenium Hall zostało otwarte atelier Jacka Hazuki, artysty z Tarnowa od 30 lat mieszkającego i tworzącego we Francji. Hazuka będzie w nim pracował...

7 zarzutów korupcyjnych i wniosek o areszt dla marszałka Podkarpacia

Prokuratura Apelacyjna w Lublinie złożyła do Sądu Rejonowego Lublin-Zachód wniosek o areszt na 3-miesiące dla Mirosława K., marszałka województwa podkarpackiego...

zobacz więcej
Reklama

Prawie 2 tys. osób na Biegu Niepodległości w Rzeszowie

Rekordowa liczba uczestników – prawie...

Świąteczny spektakl świateł na ulicach Rzeszowa

Rzeszów za prawie 1,2 mln zł na początku grudnia...

Sukienki od Zygzaka z Rzeszowa podbiły polskie ulice

- Gdyby ktoś cztery lata temu powiedział, że nasza marka odzieżowa będzie w tym miejscu, co teraz, nie uwierzyłabym - przyznaje Elżbieta Bober, właścicielka marki Zygzak, którą założyła...

Mistrzostwa we wspinaczce na nowej ściance Politechniki Rzeszowskiej

W V Akademickich Mistrzostwach Województwa Podkarpackiego we wspinaczce sportowej najlepsi okazali się studenci Politechniki Rzeszowskiej. Wśród mężczyzn wygrał...

Moda inspirowana fotografią, czyli Basia i Paweł Olearka na wybiegu

Ponad 1000 osób wypełniło w sobotni wieczór korytarze rzeszowskiej Galerii Millenium Hall. Każdy chciał zobaczyć "Heliografie", które w DAgArt Galerie zaprezentował...

Reklama

Cergowa z wieżą widokową na Bieszczady i Tatry

Cergowa - zalesiony szczyt Beskidu Dukielskiego w Beskidzie Niskim, który od zawsze uwielbiali amatorzy biegów górskich oraz miłośnicy "prawdziwych gór", od dwóch tygodni przeżywa najazd turystów...

Sanjati Travel Boutique - pierwsze na Podkarpaciu biuro podróży "szytych na miarę"!

Starannie dobrana oferta oraz indywidualne podejście do klienta – tym cechuje się Sanjati Travel Boutique- rzeszowskie biuro...

Czy Rzeszów zmierza do tego, aby zaistnieć na kulinarnej mapie Polski?

Z Magdaleną Katzen, autorką bloga Garniec Smaku, rozmawia Angelika Fila

W Markowej powstał Sad Pamięci dedykowany Polakom ratującym Żydów

W bezpośrednim otoczeniu Muzeum Polaków Ratujących Żydów podczas II wojny światowej im. Rodziny Ulmów w Markowej stworzono Sad Pamięci dedykowany Polakom...

60 lat Muzeum Budownictwa Ludowego. Skansen z tradycjami

Jubileusz 60-lecia istnienia obchodziło w październiku Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. Skansen sanocki jest ogólnopolskim rekordzistą: plasuje się na pierwszym miejscu wśród tego...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 60

VIP Biznes&Styl Nr 60
w numerze m.in.:

• Przez wieki życie i zdrowie ratowali aptekarze! • 60 lat skansenu w Sanoku • Stanisław Głodowski: Nie liczę, że fala mnie poniesie • Rosja. Za Uralem • Dla kogo Harrods
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.