Reklama

Mężczyzna w gabinecie kosmetycznym

A A A
Z Marleną Szczęch z Instytutu Kosmetologii AnnEstetic w Rzeszowie, rozmawia Jaromir Kwiatkowski

Dodano: 08-12-2014

fot. Tadeusz Poźniak

fot. Tadeusz Poźniak

Mój jedyny kontakt z gabinetem kosmetycznym miał miejsce w okresie nauki w liceum. Chodziłem tam – na wyraźne polecenie lekarza dermatologa – na czyszczenie twarzy w związku z trądzikiem młodzieńczym i prawdę mówiąc nie przyszłoby mi do głowy, by pójść do kosmetyczki z innego powodu. I chyba nie byłem w tym odosobniony, bo podczas tych wizyt mężczyzn w gabinecie kosmetycznym nie widziałem. Ale był to przełom lat 70. i 80. ub. stulecia. 
 
Jeszcze do niedawna mężczyzna w salonie kosmetycznym był traktowany niczym „przybysz z innej planety”. Nie było nawet zabiegów kosmetycznych przeznaczonych typowo dla mężczyzn. 
 
To jedna odpowiedź, dlaczego płeć brzydka nie chodziła kiedyś do kosmetyczki. Zastanawiam się, czy kolejna nie tkwi w mentalności ówczesnych mężczyzn, którzy taką wizytę uważali pewnie za coś „niemęskiego”.
 
Ma Pan rację. Wydaje mi się, że tak też mogło być.
 
Jednak sytuacja uległa od tamtych czasów zmianie.
 
Zdecydowanie. Obecnie mężczyźni odwiedzają kosmetyczki często i chętnie; zwłaszcza w dużych miastach nikogo już ten fakt nie dziwi. Dzieje się tak m.in. dlatego, że wiele czasopism dla mężczyzn propaguje typ mężczyzny zadbanego. Również firmy kosmetyczne zaczęły intensywną walkę o takiego klienta, rozszerzając swoją ofertę o specjalistyczne zabiegi i kosmetyki wyłącznie z przeznaczeniem do pielęgnacji skóry męskiej. Dziś żaden szanujący się salon kosmetyczny nie pozwoli sobie na to, by w jego ofercie zabrakło specjalnie opracowanych programów pielęgnacyjnych dla mężczyzn. 
 
Pewnie takich statystyk nie prowadzicie, ale czy mogłaby Pani określić, jaki odsetek wśród wszystkich klientów Waszego salonu stanowią mężczyźni?
 
Myślę, że 5-10 proc. Z tendencją wzrostową.
 
Jeszcze inne wytłumaczenie, dość sarkastyczne: mężczyźni zaczęli chętniej odwiedzać salony kosmetyczne, bo stali się bardziej „zniewieściali”?
 
Nie, nie! Raczej zaczęli bardziej dbać o swój wygląd i szukają sposobów, by dobrze wyglądać. To się przydaje także np. w kontaktach biznesowych, gdyż mężczyzna zadbany jest bardziej wiarygodny także jako partner w biznesie. Warto też zauważyć, że „upiększanie” urody zaczęło sprawiać mężczyznom przyjemność.
 
Czego oczekują mężczyźni przychodzący do salonu? Z jakich zabiegów najchętniej korzystają?
 
Zaskoczę Pana: z depilacji laserowej. Mężczyźni chcą sobie w ten sposób usunąć zbędne owłosienie, szczególnie z pleców, karku, klatki piersiowej i spod pach. Ostatnio mieliśmy pana, który usuwał sobie zarost twarzy. Co odważniejsi, decydują się na depilację całego ciała.
 
Co jest o tyle ciekawe – mówię to w kontekście zmiany mentalności mężczyzn – że kiedyś byli oni dumni z bujnego owłosienia na klatce piersiowej i plecach, uważali je za symbol męskości. A dziś chcą je usuwać.
 
Wie Pan, z czego ta zmiana wynika? Mężczyźni coraz częściej zaczynają dbać o swój wygląd. Opalona i gładka klatka piersiowa staje się powoli normą. Niektórych panów obfite
owłosienie naprawdę męczy i oszpeca.
 
Ale dawniej w takiej sytuacji prezentowaliby swoje owłosienie z dumą.
 
To się zmienia. Dziś większość mężczyzn – przypuszczam, że ok. 80 proc. – goli owłosienie pod pachami. I my wychodzimy naprzeciw ich potrzebom, dajemy im alternatywę w postaci lasera. Podczas pierwszego zabiegu likwidujemy ok. 30 proc. zbędnego owłosienia. Ale już podczas serii kilku zabiegów ta redukcja będzie wynosiła 86-96 proc. Wtedy zostaje niemal wyeliminowana konieczność golenia, co jest o tyle ważne, że po tradycyjnym goleniu mężczyźni zazwyczaj mają podrażnioną skórę. A po depilacji laserowej tych podrażnień nie będzie.
 
Jaki jest koszt depilacji laserowej?
 
2-3 tys. zł za serię 4-5 zabiegów.
 
To jest aktualny „hit”. A wcześniej – z czego mężczyźni korzystali najchętniej?

Do tej pory panowie przychodzili do salonu głównie po to, by zrobić sobie manicure i pedicure.
 
No, chyba nie malowali paznokci (śmiech).
 
Reklama
Nie, nie. Chodzi o pielęgnację dłoni i stóp (śmiech). Nic dziwnego, zadbane dłonie to nasza wizytówka. Ale dłonie mężczyzn – bardziej wysuszone i popękane niż dłonie kobiet – wymagają nie tyle manicure’u, co zabiegu parafinowego, który odżywi, wygładzi skórę. Z kolei zabiegi pedicure są popularne zwłaszcza w okresie wiosenno-letnim, kiedy mężczyźni częściej wyjeżdżają za granicę i częściej odsłaniają stopy. Jeżeli mają jakieś problemy skórne na twarzy, proponujemy zabiegi indywidualne dobrane do potrzeby, np. mikrodermabrazję (złuszczenie naskórka), peelingi chemiczne lub oczyszczanie skóry. Jeżeli ktoś przychodzi z problemem suchej skóry, proponujemy mu gamę zabiegów nawilżających, rewitalizujących. 
 
Z jaką jeszcze ofertą mogą się spotkać mężczyźni w salonie kosmetycznym?

Nasz salon ma w ofercie specjalne pakiety dla mężczyzn: „Manager” i „Ambasador”, gdzie panowie mogą spędzić u nas 3,5-4,5 godziny. To kompleksowa pielęgnacja, począwszy od pielęgnacji dłoni, czyli manicure’u, poprzez pielęgnację stóp, czyli pedicure, po masaż relaksacyjny.
 
Czym różnią się te dwa pakiety?

Jeżeli klient ma więcej czasu, to w „Ambasadorze”, w porównaniu z „Managerem”, mamy jeszcze dodatkowo zabieg hydra men. To typowy zabieg nawilżający dla skóry męskiej. 
 
Jak wspomniałem na początku, chodziłem do kosmetyczki z powodów zdrowotnych. Dziś, jak widzę, główny motyw mężczyzn jest inny – chodzi o pielęgnację ciała. Ale skoro – jak Pani powiedziała – mężczyzna może spędzić w salonie nawet kilka godzin, jest to też zapewne forma relaksu, mająca na celu poprawę samopoczucia.
 
Dokładnie. Temu służą m.in. zabiegi relaksacyjne, odprężające. Mężczyźni skarżą się zazwyczaj na bóle pleców czy nóg. Na te dolegliwości również mamy specjalny masaż balijski. 
 
Co jeszcze proponujecie mężczyznom?
 
Wielu mężczyzn przejmuje się swoją wagą i wyglądem, zmagają się z problemem tzw. piwnego brzuszka. Obsesyjnie ćwiczą na siłowni. Zrobią wszystko, byle osiągnąć wymarzoną sylwetkę - zupełnie jak kobiety. Dlatego też proponujemy Panom pakiety modelująco-wyszczuplające. Oferujemy również zabiegi oczyszczające, mikrodermabrazje oraz ultradźwieki. Generalnie, panowie mogą poczuć się w salonie kosmetycznym pełnowartościowymi klientami, na których czeka fachowa obsługa, zabiegi przeznaczone wyłącznie dla ich typu skóry, wybór czasopism branżowych w poczekalni oraz zestawy kosmetyków do pielęgnacji domowej. Muszę w tym miejscu podkreślić, że mężczyźni są bardzo wiernymi, lojalnymi klientami. Kiedy przyjdą raz i przekonają się do jakiegoś zabiegu, to wracają. Potrafią być też równie wymagającymi klientami jak kobiety.
 
A co z tym nieśmiertelnym trądzikiem, od którego zaczęliśmy rozmowę? Czasami jego skutki oszpecają twarz na całe życie. Czy macie jakąś propozycję dla takich osób?
 
Dla mężczyzn, którzy w okresie dojrzewania mieli problemy z trądzikiem i na skórze pozostały im blizny czy rozszerzone pory, mamy laser frakcyjny nieablacyjny.
 
Trafiają do Was młodzi chłopcy z trądzikiem?
 
Na razie jeszcze nie. Mieliśmy dwie wizyty, ale to był trądzik w stanie na tyle zaawansowanym, że zaproponowaliśmy wizytę u dermatologa.
 
Jak podchodzą do obecności mężczyzn w salonie kosmetycznym ich żony, narzeczone, dziewczyny? 
 
Zdarza się, że mężczyźni wybierają się do salonów kosmetycznych za ich namową. Panie dzwonią do nas i rezerwują terminy wizyt swoich mężczyzn.
 
Jaki jest przekrój wiekowy mężczyzn, którzy Was odwiedzają?
 
Najczęściej jest to przedział 30-45 lat. Tak wynika z kart klienta, które musimy wypełniać, chcąc sprawdzić, czy są przeciwwskazania do poszczególnych zabiegów.
 
A są takie?
 
Są. W przypadku depilacji laserowej skóra nie może być opalona; klient nie może się też leczyć na trądzik, choć trzeba podkreślić, że problem trądziku raczej nie dotyczy mężczyzn w wieku 30-45 lat. Ale są różnego rodzaju schorzenia skóry, jak egzema czy łuszczyca, bielactwo, aktywne infekcje skórne, które stanowią przeciwskazania do wszystkich zabiegów.
 
W jakim kierunku pójdzie oferta salonów kosmetycznych adresowana do mężczyzn? Czy widać już na horyzoncie nowy „hit”, tak jak w tym roku był nim laser do usuwania owłosienia?

Tak. W przyszłym roku chcemy zainwestować w laser do usuwania z twarzy naczyniek. U mężczyzn ten problem występuje zazwyczaj w okolicach skrzydełek nosa i oczu. Mieliśmy już kilku mężczyzn, którzy zwrócili się do nas z zapytaniem w tej sprawie.

KOMENTARZE

Pęknięcia na ścianach - jak je załatać?

Przyczyną pęknięć są najczęściej drgania podłoża lub ścian...

Zdrowie na wiosnę

Po długiej, zimnej i szarej zimie przyszedł czas na pełen rozkwit. Zbliżającą się wiosnę czuć w powietrzu...

Pora na pomidora!

To już trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej "Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców". W tym roku organizatorzy kierują działania przede wszystkim do rodziców i opiekunów, którzy odgrywają kluczową rolę...

Biała Sobota w WSPiA - darmowe badania dla studentów

Konsultacje lekarzy: chorób wewnętrznych, dermatologa, dietetyka oraz badanie słuchu, EKG i spirometria to badania, z których bezpłatnie będą mogli skorzystać studenci Wyższej Szkoły...

zobacz więcej
Reklama

Nadchodzi czas winobrania w podkarpackich winnicach

Lada dzień w większości podkarpackich winnic rozpocznie...

W Kolbuszowej powstają buty z liści ananasa

Nurt wegański coraz śmielej wkracza na światowe salony. Los...

Sezon na domowe przetwory trwa w najlepsze

Dżemy, konfitury, marmolady, soki, kiszonki, suszonki - trwa sezon na domowe przetwory, a ponieważ plony w tym roku są wyjątkowo obfite, jest co przetwarzać. Mimo iż w marketach aż uginają się półki od gotowych...

Jesień w Bieszczadach w obiektywie Mirosława Pieli

Pożółkłe trawy na szczytach połonin oraz jelenie na rykowisku - Bieszczady jesienią potrafią zauroczyć każdego. Na szlakach jest już mniej turystów, a do tego robi się coraz bardziej kolorowo...

Otwarto jedyną w Polsce wieżę widokową wśród drzew. 160 km od Rzeszowa

W Krynicy - Zdroju na szczycie stacji narciarskiej Słotwiny Arena (896 m n.p.m) wśród lasów pasma Jaworzyny Krynickiej otwarto pierwszą w Polsce...

Reklama

Od października rewitalizacja wąskotorówki Przeworsk-Dynów

Przeworska Kolej Dojazdowa kursuje na trasie Dynów-Przeworsk. Od lat jest jedną z głównych atrakcji turystycznych Podkarpacia. W sezonie letnim przewozi średnio ok. 20...

Od zagrzybionych piwnic do luksusowych łaźni. W Zamku w Łańcucie remont

Muzeum-Zamek w Łańcucie wygląda, jak wieki plac budowy. Pracami remontowo-konserwatorskimi objęto już dziedziniec, ujeżdżalnię oraz piwnice. W...

Ekskluzywny Menel i kosmetyki z węglem drzewnym z Bieszczad

Kamil Pawelski, bloger modowy znany jako Ekskluzywny Menel reklamuje kosmetyki, które powstają na bazie węgla drzewnego z Bieszczad. Produkuje je warszawska marka kosmetyczna "ZEW...

Dyżurka GOPR z Połoniny Wetlińskiej zeszła na niziny. Czeka w Sanoku

Na drewnianej podłodze stara żeliwna koza. Przy niej mały stolik z radiostacją i lornetką. Zaraz obok wąskie łóżko z gitarą, na której w latach...

Śladami rzeszowskich Żydów - nowa trasa spacerowa w mieście

Podkarpacka Regionalna Organizacja Turystyczna stworzyła "spacerownik" pod nazwą "Dziedzictwo Rzeszowskich Żydów". Przemierzając nową trasę można dowiedzieć się dlaczego...

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.