Reklama

Monika Mikowska. Zawsze mobi

A A A
Sylwia Katarzyna Mazur

Dodano: 17-10-2013

Monika Mikowska (fot. Kasia Kajda)

Monika Mikowska (fot. Kasia Kajda)

Monika Mikowska. Kobieta-orkiestra. Matka, współwłaścicielka firmy, autorka bloga, szkoleniowiec oraz autorka kilku dużych publikacji dotyczących polskiego rynku mobilnego. Właśnie rozpoczyna pracę jako nauczycielka akademicka. Miłośniczka wysokich obcasów. Z branżą interaktywną związana od ponad dziewięciu lat.  W piątek odwiedzi Rzeszów. Na spotkaniu Geek Girls Carrots - społeczności kobiety kochających nowe technologie - opowie o mobile marketingu.
 
Swoje życie zawodowe opiera na dwóch filarach. Pierwszy z niech to kreatywna agencja marketingu mobilnego mobeedick, której jest współwłaścicielką, a w logo której znajduje się sympatyczny wieloryb nawiązujący do znanej powieści Hermana Melville’a. Drugi, to blog jestem.mobi, na którym popularyzuje wiedzę dotyczącą mobile marketingu oraz rozwiązań mobilnych. Jak sama przyznaje ta strefa jej aktywności służy przede wszystkim komunikacji i edukacji. 
 
Apli- co?

Na pytanie czym jest aplikacja mobilna, odpowiada, że to oprogramowanie na telefon, czy inne urządzenia przenośne. Do najpopularniejszych należą gry oraz aplikacje-komunikatory. Są to gry lub aplikacje ułatwiające zakupy. Część aplikacji działa bez dostępu do Internetu, cześć tego dostępu wymaga. Według specjalistki Polacy nie wiedzą jak w pełni wykorzystywać możliwości, które dają im coraz popularniejsze smartfony. Często o możliwościach swoich nowych komórek dowiadują się od swoich znajomych lub krewnych, równie często wiedza ta zdobywana jest metodą prób i błędów. 
 
Ale numer!
 
Monika nie pamięta, kiedy narodziła się jej miłość do telefonów komórkowych. Oczywiście pamięta swoją pierwszą Nokię, którą dostała od taty w latach 90-tych. - Od początku mam ten sam numer telefonu - mówi z dumą. Miłość do Nokii nie przetrwała próby czasu, dziś korzysta z iPhone’a, choć jak sama przyznaje nie jest fanatyczną wyznawczynią kultu „jabłuszka”, a jedynie fanką jego niezawodności i użyteczności.
 
Raporty, raporty…
 
Jej ostatnią publikacją jest raport pt. „Rola mobilnych finansów w życiu Polaków” przygotowany razem z TNS Polska i Getin Bankiem, którego pojawienie się skomentowała z właściwym dla siebie poczuciem humoru na Twitterze: „Obiecuję, że to już ostatni raport w tym roku ;-)”. Jak znaleźć czas na stworzenie materiału, którego pojawienia się wypatruje cała branża?  – Trzeba zarwać kilka nocy. Im bliżej deadline’u, tym mniej snu - śmieje się Monika. Ostatnio faktycznie mogła cierpieć na jego deficyt. Dwa tygodnie wcześniej ukazała się bowiem publikacja „Mobile Commerce w Polsce. 2013”, która diagnozowała stan, tego coraz popularniejszego, obszaru e-commerce, dzięki któremu klient może dokonywać zakupów on-line przy pomocy telefonu komórkowego lub innego urządzenia przenośnego. 
 
3P

Reklama
W biznesie kieruje się zasadą 3P. Rozwiązania mobilne powinny być piękne, proste i praktyczne. Wszystkie te cechy powinny występować łącznie, wtedy rozwiązanie będzie idealne. Każda z tych cech jest ważna na tyle, by pozostałe nie mogły bez niej funkcjonować. Fakt, iż aplikacja ma być prosta w obsłudze i do tego praktyczna nikogo nie dziwi. Skąd zatem piękno? - Mając do wyboru dwie rzeczy o podobnych parametrach, z pewnością wybierzemy tę ładniejszą, prawda? - pyta Monika. Wiele aplikacji mobilnych jest tworzonych przez zdolnych programistów, którzy nie posiadają kompetencji w tworzeniu nie tylko użytecznych, ale również atrakcyjnych wizualnie interfejsów. Rynek jest coraz bardziej nasycony, dlatego łatwiej jest się przebić z rozwiązaniami, które są najzwyczajniej w świecie ładne.  
 
The Wanted
 
W trakcie swojej kariery zawodowej pracowała z bankami (Meritum Bank, Kredyt Bank, BZ WBK, Lukas Bank, Raiffeisen Bank Polska), operatorami sieci komórkowej (Orange, Play), czy firmami FMCG (NIVEA Polska, Mars). Jej klientami bywają też małe przedsiębiorstwa, których przedstawiciele - jak mówi Monika - są zawsze bardzo zaangażowani w prace nad projektami. Jak przystało na nowoczesnego lidera, Mikowska bardzo ceni sobie pracę z własnym zespołem. - Uwielbiam pracować z drużyną mobeedicka. Ostatnio zresztą powiększyliśmy skład. Efekty tego będą widoczne w najbliższych tygodniach.
 
Na wysokich obcasach
 
Jedną z cech, które uczyniły ją tak rozpoznawalną w branży, są… niebotycznie wysokie szpilki. Zdaje się, że niewiele jest kobiet, które przy 175 cm wzrostu, nie obawiałoby się założyć kilkunastocentymetrowych obcasów.  
 
 
Monika bez kompleksów opowiada o branży, w której dominują mężczyźni z technicznym wykształceniem (sama skończyła nietechniczny kierunek na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu). - Nigdy nie spotkałam się z jakimś nieprofesjonalnym zachowaniem ze strony kolegów, czy panów, których szkoliłam. Ale zdarzają się nieprzyjemne sytuacje ze strony kolegów z branży, którzy czasem nie mogą znieść, że "jakaś baba" działa na ich terytorium.
 
A jaką realizację mobilną roku 2013 Monika docenia najbardziej? To „The Most Wanted App” stworzona przez… polską policję. - Po pierwsze, mało kto spodziewałby się takiej kreatywności ze strony Policji, po drugie, pomysł na nią jest genialny. Bazująca na popularnych „pamięciówkach” gra ułatwia zapamiętywanie twarzy poszukiwanych przestępców. Zawiera wizerunki 150 osób poszukiwanych za zabójstwa lub rozboje i z pewnością znajdzie się na mojej liście podsumowującej rok 2013 - dodaje autorka bloga jestem.mobi.
 
Hejt będzie hejtem
 
Monika jest bardzo aktywna na portalach społecznościowych. Na jej profilach praca miesza się z życiem prywatnym. Taka ekspozycja sprzyja też atakom, często irracjonalnym, na osobę Moniki. Jak radzić sobie z falą wirtualnej żółci? - Być na nią przygotowanym i do niej zdystansowanym. Jeśli jest się widocznym, w jakiejkolwiek branży, to absolutnie zawsze będzie się krytykowanym. Większa popularność to automatycznie więcej „hejtów”.
 
Na pytanie, jak łączy ogrom pracy z życiem rodzica, odpowiada że wszystko jest kwestią dobrej organizacji. - Najważniejsza rola życiowa to rola mamy. Dzieci są super i dlatego zawsze powinny mieć pierwszeństwo! W moim przypadku sprawdza się też stara zasada, że im więcej ma się obowiązków, tym jest się lepiej zorganizowanym. A satysfakcjonujące życie prywatne równa się poukładanemu życiu zawodowemu - kończy Monika. 
 

Trzecie spotkanie rzeszowskich Geek Girls Carrots odbędzie się w piątek (18 października), o godz. 18:00, w Garażach Biznesu (pl. Kilińskiego 2, niedaleko dworca PKP). Całe spotkanie będzie poświęcone technologiom mobilnym. Drugą prelegentką będzie Barbara Fusińska.
 
Udział w spotkaniu wymaga zgłoszenia na stronie: ggcrzeszow3.evenea.pl

KOMENTARZE

Geek Girls spotkały się w Rzeszowie

W Klubie Turkus Wojewódzkiego Domu Kultury zainicjowała swoją działalność...

Kobiece oblicze mobile na trzecim spotkaniu rzeszowskich Karotek

Rzeszowskie Geek Girls Carrots, kobiety które kochają nowe technologie, zapraszają w najbliższy piątek, 18 października, o godz. 18 do biura co-workingowego Garaże Biznesu...

Zimowe spotkanie Geek Girls Carrots. W świecie gier i startupów

Czwarte spotkanie Geek Girls Carrots, czyli społeczności kobiet kochających nowe technologie, odbędzie się już 12 grudnia (czwartek) o godz. 18:00. Tym razem Karotki...

zobacz więcej
Reklama

Tradycyjne smaki Podkarpacia. Kozie sery z Beskidu Niskiego

Ojciec, dwóch synów, a teraz jeszcze...

W dobie koronawirusa najwięcej trzeba nam zdrowego rozsądku!

Z lek. med. Andrzejem Włodyką, specjalistą medycyny ratunkowej, kierownikiem Izby Przyjęć w SP ZOZ MSWiA w Rzeszowie, rozmawia Aneta Gieroń

Zmarł Marcin Kalita - dziennikarz Radia Rzeszów

Dziś zmarł w szpitalu Marcin Kalita, dziennikarz Radia Rzeszów, współpracownik wielu czasopism. Miał 45 lat. Jego specjalnością były wywiady z gwiazdami sceny i estrady.

Lutek, co miał szałas na połoninie. Książka o Lutku Pińczuku

Najsłynniejszy gospodarz na Połoninie Wetlińskiej – Lutek Pińczuk doczekał się książki o sobie, która w czerwcu ukaże się nakładem krośnieńskiego Wydawnictwa...

Reklama

Janusz Stachyra: W żużlu sukces rodzi się w bólach!

Rok 1991. Mecz żużlowy Stali Westa Rzeszów z Wybrzeżem Gdańsk. Janusz Stachyra zderza się na torze z Anglikiem Marvynem Coxem i doznaje wieloodłamowego złamania obojczyka. W powtórzonym...

Jacek Hazuka: Chciałbym w Polsce trochę Francji

Może gdyby w 1981 roku wiedział, że mur berliński padnie, nigdy by z Polski nie wyjechał? Ale też Francja dała mu szansę jako artyście.Tam doskonalił warsztat, prowadził szkołę rysunku, namalował...

80. rocznica zbrodni katyńskiej. Jak dbano, by prawda nie wyszła na jaw

Alina Bosak: Niemcy ogłosili to światu w 1943 roku, właśnie w kwietniu, 13-tego. Że znaleźli masowe groby, miejsce, gdzie bolszewicy wymordowali tysiące...

Złej książki nie czytamy, z koszmarną architekturą obcujemy na co dzień!

Ze Stanisławem Kokoszką, architektem, autorem projektów m.in. Skarbca NBP oraz Naczelnego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie, rozmawia Aneta...

Inka - północna dziewczyna z Bieszczadów podąża za marzeniem

- Potrzebuję być na północy. Moja droga idzie w tamtą stronę. Tam czuję się spokojniejsza, doświadczam pełni i szczęścia. Zaufałam pragnieniom – mówi artystka...

zobacz więcej

POLECANE

RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Mieszka I 48/50, 35-303 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.