Rzeszowianin, Krzysztof Szczepański tworzy animację do „Hobbita”, filmowego przeboju Petera Jacksona, zdobywcy Oscara dla najlepszego reżysera! Wcześniej pracował u Stevena Spielberga.
Krzysztof Szczepański, absolwent informatyki i ekonometrii w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie rozpoczął pracę w zespole przygotowującym „Hobbita” w 2011 roku. Początkowo odpowiadał za pomysły i ich wizualizację. Półtora roku później trafił do działu animacji. Wraz z drugą częścią przygód Hobbita pojawiło się dla Krzysztofa kolejne wyzwanie: przygotowanie postaci potężnego smoka Smauga.
– Skupiliśmy się na animacji twarzy, aby idealnie zsynchronizować dialog i emocje z intencjami reżysera i aktora podkładającego głos – tłumaczy Krzysztof – Smok waży kilkadziesiąt ton, zamiast rąk ma skrzydła, posiada ogon, długą szyję i zieje ogniem!
A wszystko przez miłość do grafiki komputerowej. – Studiowałem informatykę w WSIiZ, zainteresowałem się grafiką komputerową, a ta pochłonęła mnie bez reszty. Wiedziałem, że to będzie moja droga w życiu – wspomina Krzysztof – W latach 2001-2006 grafika komputerowa była młodą dziedziną na polskim rynku i w polskich uczelniach, wtedy też po raz pierwszy zetknąłem się z grafiką trójwymiarową.
Po studiach Krzysztof Szczepański dostał pracę w warszawskiej firmie produkującej reklamy telewizyjne jako grafik 3D. Przygotowywał też ilustracje, pracował przy produkcjach filmowych i grach komputerowych. Pochłonęła go animacja postaci i film. To dawało mu dużą satysfakcję. Największym marzeniem była jednak praca przy wielkich produkcjach filmowych. Wysłał swoje prace do Weta Digital, firmy wiodącej w przygotowywaniu efektów specjalnych, która pracowała m.in. nad „Avatarem”, „King Kongiem” i „Władcą Pierścieni”., a Weta Digital zaoferowała mu kontrakt.
Pracował przy końcowych fazach filmu Stevena Spielberga, The Adventures of Tin tin. Tam doceniono jego talent i rozpoczęła się jego przygoda z dziełami Tolkiena.
Po ukończeniu pracy przy trzeciej części przygód Hobbita, rzeszowianin chciałby z czasem zająć się realizacją własnych projektów filmowych i animowanych.