Reklama

Mężczyzna od kuchni. O testosteronie barber shopów

A A A
Z Arkadiuszem Beresiem, właścicielem Rebell Studio i rzeszowskim golibrodą, rozmawia Idalia Stochla

Dodano: 13-02-2019

Arkadiusz Bereś. Fot. Tadeusz Poźniak

Arkadiusz Bereś. Fot. Tadeusz Poźniak

Arkadiusz Bereś, fryzjer damsko-męski i barber, właściciel Rebell Studio. Prywatnie tata Nikodema i Staszka. 

Idalia Stochla: Skąd pomysł na biznes w kraju, gdzie w zakresie dbania o męskie zarosty królują golarki z elektromarketów?
 
Arkadiusz Bereś: Dziadek był golibrodą, wujek fryzjerem męskim, mama jest hobbystyczną fryzjerką, więc fryzjerstwo i barberstwo zawsze były mi bliskie. Przez 7 lat prowadziłem salon fryzjerki damsko-męski. Do Rzeszowa akurat wkroczyła moda na brodaczy, mężczyźni często zaglądali do mojego salonu chcąc podciąć zarost. Zacząłem podcinać pierwsze brody, doglądając w międzyczasie pracę barberów w Polsce, Londynie, Berlinie oraz śledząc amerykańskie blogi barberskie. 4 lata temu byłem pierwszym barberem w mieście.  Teraz w Rzeszowie salonów barberskich mamy siedem. To tylko świadczy, że mężczyźni nas potrzebują. 

Barberstwo to zawód stary jak świat, co Cię fascynuje w historii tego rzemiosła? 
 
Wizyta w salonie barberskim to nie tylko proces strzyżenia. To rodzaj rytuału, chwila relaksu i odprężenia. Tak jak kobiety chodzą do makijażystki, manikiurzystki, kosmetyczki i mają chwilę tylko dla siebie, tak mężczyźni idąc do barbera mogą pobyć w oparach testosteronu (śmiech) i po godzinie czy dwóch wyjść od nas zadbani. Wydawać by się mogło, że wszystkie brody są takie same. Ale każda inna, tak jak jej właściciel. Fascynuje więc nie tylko samo golenie, strzyżenie, ale i kontakt z drugim człowiekiem.
 
Barber to powiernik ludzkich historii, niczym dobry barman? 
 
Tak, wierz mi, świat przepełniony męskim testosteronem to świat przepełniony mnóstwem życiowych opowieści. Każdy klient to inna historia. Ja ich już tyle usłyszałem, że mógłbym napisać książkę. Niewątpliwie, relacja barber i jego klient to rodzaj specyficznej więzi, choć istnieje cienka granica, której nie powinno się przekraczać. 
 
Mężczyzna przekracza próg salonu i …
 
Proponujemy piwo. Ma być przecież po męsku!W pierwszej kolejności określamy, czy klientowi będziemy tylko podcinali zarost, kształtowali go, czy może wprowadzimy jakieś radykalne zmiany wizerunkowe. Uzgadniamy szczegóły dotyczące fryzury. I zaczyna się magia. Najpierw skracamy obecny zarost lub nadajemy kształt dotychczasowemu. Następnie ubijamy pianę, zmiękczamy wilgotnym ręcznikiem zarost wyznaczając linie brody. Nakładamy olejki, pomady i inne kosmetyki pielęgnacyjne. 

Myślałam, że Wasz, barberów świat jest hermetyczny i nie wpuszczacie do niego kobiet. Tymczasem dziś brodą klienta „opiekuje” się kobieta. 
 
W wielu miejscach na świecie i Europie w barber shopach pracują tylko i wyłącznie mężczyźni, a kobiety często mają do nich zakaz wstępu. W moim salonie też taki zakaz przez chwilę obowiązywał. Oburzenie było jednak tak duże, że szybko z niego zrezygnowałem. Jeśli mówimy o zatrudnianiu kobiet w tego typu salonie to zwróćmy uwagę, że w Polsce wciąż brakuje wyszkolonych mężczyzn w tej branży. Poza tym, jeśli kobieta czuje nasz klimat, ma kwalifikacje to nie widzę przeszkód, by pracowała z brzytwą. 
 
Noszenie brody to moda?
 
Reklama
Moda i styl bycia. Tyle tylko, że teraz noszenie brody to już nie broda drwala, znana z memów, ale broda zadbana, czasem delikatny, ciekawie ukształtowany zarost lub wąs. Do niedawna broda utożsamiana była ze stylem hipsterskim i niechlujnym menelem. Dziś, coraz więcej mężczyzn, zatrudnionych chociażby na stanowiskach kierowniczych, pozwala sobie na noszenie brody czy dłuższego zarostu. 

Zdradzisz mi, kto się u ciebie strzyże?
 
Często zaglądają siatkarze Asseco Resovii i piłkarze. Znalazłoby się paru prawników i polityków. Strzygłem też kilku panów, których stać byłoby na lot i wizytę w którymś z londyńskich Barber shopów, a zostali moimi klientami (śmiech).
 
Czyli rzeszowski rynek usług męskiego golibrody podąża za resztą Europy i świata? 
 
Myślę, że poziom barberstwa jest bardzo wyrównany. Różnica tkwić będzie jedynie w stylu czy technikach golenia. Inny styl przycinania brody będą mieli barberzy tureccy, inny angielscy, a jeszcze inny amerykańscy. Mamy np. opalanie uszu, depilacje nitkami, czy woskiem, do których klienci w Polsce, w Rzeszowie jeszcze nie są przekonani. 
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak
 
A co daje facetowi noszenie brody? 
 
Z pewnością broda dodaje męskości. Ale nie każdemu. W branży mówimy, że nie wszyscy mają „papiery” na brodę. Klient z miękkim i delikatnym zarostem, z tzw. dziurami nie będzie dobrze wyglądał z brodą i nie będzie się w niej z pewnością męsko czuł. Wielu osobom zarost pomaga, kamuflując niedoskonałości skóry twarzy. 
 
Jakie tricki przy pielęgnowaniu brody poleciłbyś mężczyznom, którzy starają się ją wyhodować?
 
Podstawą jest odpowiednia pielęgnacja i nawilżenie. Pamiętajmy, że broda to też włosy. Po każdym myciu twarzy broda powinna być wyczesywana, nawilżana. Wówczas zarost będzie fajnie się układał, nie tworząc efektu „ drwala”.  Warto sięgać po dobre kosmetyki. W branży barberskiej gama kosmetyków jest naprawdę szeroka, więc jest, z czego wybierać.  Na półce w łazience powinny znaleźć się olejki, pasty,pomady,balsamy, wody kolońskie, wody po goleniu, dobre szczotki, mydła. 
 
I okaże się, że mężczyźni będą mieć więcej kosmetyków niż ich kobiety…
 
Owszem, sporo tych preparatów, ale nawet brodacze pozostaną za kobietami w tyle! 
 
Czego męska broda nie toleruje? 
 
Szarego mydła (śmiech).
 
Ponoć im później brodacz trafi w ręce barbera tym lepiej, bo gdy trafi w dobre ręce szybko, będzie chciał wrócić. Prawda czy mit? 

Osoby, które pierwszy raz usiądą na fotelu z reguły wracają… tylko z różną częstotliwością. Są i tacy, którzy zaglądają raz w tygodniu. 
 
Jakie mamy dziś trendy w stylizacji zarostu?
 
Trendy trendami, najważniejszy jest kształt brody. Zarost trzeba dobrać tak, by klient nie wyglądał karykaturalnie. Okrągłą twarz będziemy próbowali optycznie wyciągnąć, wyszczuplić, szczupłą będziemy zarostem rozciągać.  Zauważamy powrót do krótszych zarostów. I już niebawem pojawi się… wąs. 
 
Rozpoznajesz swoje brody na ulicach miasta? 
 
Rzeszów jest na tyle małym miastem, że idąc do kina czy na zakupy rozpoznaję moje cięcia, tak! 

Szewc bez butów chodzi - Twoją brodę kto strzyże? 
 
Sam. Właśnie jestem na etapie małej zmiany w wyglądzie. Będzie inne cięcie. Zanim zaproponuję klientowi, przetestuję na sobie. 

KOMENTARZE

Mężczyzna od kuchni. Dlaczego Wujek Mati?!

Mateusz Wójcik (Wujek Mati) współwłaściciel rodzinnej firmy jubilerskiej SILVEXCRAFT oraz twórca marki Giorre, której tradycje sięgają połowy lat 80-tych. Wokalista i lider rzeszowskiego zespołu 0% Normy...

Mężczyzna od kuchni. Bartłomiej Byjoś o Delfinie i trampolinie do sukcesu

Pięciokrotny Mistrz Polski Juniorów w fitnessie gimnastycznym, Mistrz Polski Seniorów z 2016 r., trzykrotny medalista Mistrzostw Europy, zdobywca...

zobacz więcej
Reklama

Karnawał trwa, więc... hajda na bal!

Karnawał mamy w tym roku długi, więc wypada pobalować. Wypada? Ależ tak...

Kiedy człowiek ma 40 lat, dobrze jest odbyć z ojcem poważną rozmowę!

Z Romanem Bieleckim, dominikaninem, redaktorem naczelnym miesięcznika "W drodze", i jego ojcem, Jerzym Bieleckim, rozmawia Aneta Gieroń

Urodzony w celi śmierci wciąż czeka na sprawiedliwość

Stanisław Wnorowski, elegancki, 72-letni pan. Łagodny wyraz twarzy i brązowe oczy. Po matce. Wzdychali za nią gibcy chłopcy z Przemyśla. Córka oficera – falujące włosy, czarujący...

Mężczyzna od kuchni. O testosteronie barber shopów

Z Arkadiuszem Beresiem, właścicielem Rebell Studio i rzeszowskim golibrodą, rozmawia Idalia Stochla

Reklama

Kliknij sobie lajka! Felieton Magdy Louis

Geodeta opowiedział mi historię o pewnym małżeństwie z naszego powiatu, które tak kochało i obsesyjnie posiadało ziemię, że nawet jemu, zaufanemu geodecie, nie pozwalali po niej stąpać. Regularnie tę parcelę...

Pedofilia nie dotyczy tylko marginesu społeczeństwa pełnego alkoholu i biedy!

Z Magdaleną Louis, powieściopisarką z Rzeszowa, rozmawia Aneta Gieroń

6 lat więzienia dla Anny Habało, byłej prokurator apelacyjnej w Rzeszowie

Na sześć lat kary bezwzględnego więzienia oraz 10 - letni zakaz zajmowania stanowisk związanych z tworzeniem i egzekwowaniem prawa skazał w poniedziałek...

Rak piersi to nie wyrok. Można z nim walczyć!

Z Haliną Luberą, prezesem Stowarzyszenia "Rzeszowski Klub Amazonka", rozmawia Natalia Chrapek

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 61

VIP Biznes&Styl Nr 61
w numerze m.in.:

Zuzia Górska - pracownia Twórcza w cieniu fredrowskiego zamku Politycy nie mogą ulec pokusie pychy! Jolanta Kluz-Zawadzka - Lekarskie powołanie Śladami Watachy Dominikanin o Drodze św. Jakuba
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.