Reklama

Mężczyzna od kuchni. Tomasz Gulak wychodzi przed szereg

A A A
Z Tomaszem Gulakiem, szkoleniowcem, coachem i mówcą motywacyjnym, rozmawia Idalia Stochla

Dodano: 25-03-2019

Tomasz Gulak. Fot. Tadeusz Poźniak

Tomasz Gulak. Fot. Tadeusz Poźniak

Tomasz Gulak, wieloletni manager zespołów w branży finansowej, informatycznej i turystycznej. Pomysłodawca ogólnopolskich spotkań „Kobieto Wyjdź przed Szereg” i założyciel Fundacji „Wyjdź przed Szereg”. Autor książki „Punkt zwrotny #1”. 

Idalia Stochla: Czy Tomasz Gulak wyszedł przed szereg? 

Tomasz Gulak: Tak. I cały czas przed niego wychodzę. Jeśli człowiek spocznie na laurach, ten szereg po prostu go dogoni. Sztuką jest każdego dnia robić rzeczy nowe, oryginalne, przesuwając swoje bariery. Osiem lat temu założyłem fanpage „Wyjdź przed Szereg”, który skupia obecnie społeczność liczącą ponad 32 tys. osób. Wszystkie one chcą więcej od życie, są gotowe walczyć o siebie i swoje marzenia. 

Projekt, gdy przed szereg ma wyjść kobieta, to przypadek czy raczej efekt zbiegu okoliczności? 
 
Uważam, że nie ma przypadków. Wszystko, co dzieje się w naszym życiu, dzieje się z jakiegoś powodu. Pod koniec 2017 roku zorganizowałem w Rzeszowie pierwsze spotkanie „Wyjdź przed szereg Rzeszów” dedykowane wszystkim. Ale już wtedy, właśnie kobiety stanowiły większą cześć uczestników. Stwierdziłem, że warto zrobić cykl wydarzeń dedykowany kobietom i z perspektywy czasu sądzę, że była to świetna decyzja.

W marcu tego roku Kobieta wychodząca przed szereg świętowała pierwsze urodziny. Jakbyś ten rok podsumował? 
 
To był rok pełen zmian. Dowiedziałem się bardzo wiele o samym sobie. Paradoksalnie, właśnie dzięki kobietom. Kobiety mają większą łatwość mówienia o sobie i o swoich trudnych momentach w życiu niż mężczyźni. Zrozumiałem, że za każdym z nas stoi trudna historia. Każdy z nas, bez względu na wiek, miał w życiu jakiś zakręt i gorszy moment. Dla niektórych ten moment cały czas trwa. Ten rok uświadomił mi, że nigdy nie wejdziemy w cudze buty, bo każdy miał inne życiowe punkty zwrotne.
 
Jesteś perfekcjonistą? 
 
Tak, urodzonym perfekcjonistą - nauczyłem się z tym żyć i zacząłem doceniać rzeczy, które robię. Wcześniej, perfekcjonizm zabierał mi radość z osiągnięć. Skupiałem się na rzeczach, których nie udało się zrealizować. Ale to kwestia pracy nad sobą. W języku coachów mówimy, że jakiś problem, trudność można „przerobić”. Ja swój perfekcjonizm też „przerobiłem”. Teraz wiem, że nawet jak zrealizuję 5 z 10 zaplanowanych rzeczy i dałem z siebie wszystko, to już jest powód do satysfakcji, samozadowolenia.  Ale i mam świadomość, że wiele rzeczy mogę robić lepiej. 
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak

Dla jakich kobiet organizujesz te spotkania? 
 
Dla wszystkich. Przychodzą młode dziewczyny i dojrzałe kobiety. Ale jedne, i drugie szukają inspiracji, bodźca do zmian czy odpowiedzi, jak pokierować swoim życiem. Dlatego spotkania podzielone są na dwie części. Rozpoczynamy zawsze „Inspirującą historią”, którą opowiadają zaproszone przeze mnie prelegentki, kobiety sukcesu i kobiety, w moim odczuciu, wyjątkowe. W drugiej części mamy panel narzędziowy, gdzie prowadząca daje konkretne rozwiązania, rady oraz sugestie, jak poradzić sobie z różnymi sytuacjami. Te spotkania mają otworzyć oczy i pokazać, że się da! 

Przychodzą później do Ciebie, dzwonią? Mówią: „Panie Tomku, dziękuję. Wyszłam przed szereg”. 
 
Tak, zdarzają się takie sytuacje. Kobiety piszą głównie na Facebooku. To niesamowicie miłe i wzruszające.  

Traktują Cię jak powiernika? Zwierzają się jak przyjaciółce? 
 
Nie chciałbym być powiernikiem, bo mam świadomość, że nie każdej kobiecie pomogę. Mam też ograniczony czas, a historii jest wiele. Unikam powiernictwa. Nie daję nikomu złotych rad, bo jakim prawem mógłbym to robić? Nie chciałbym być odpowiedzialny, że przez takie doradztwo coś komuś nie wyjdzie. Do kobiecych historii podchodzę zdroworozsądkowo, a męski obiektywizm pozwala mi ocenić sytuację i spojrzeć na problem chłodnym okiem. 
 
Kobietom łatwiej otworzyć się na faceta coacha i mentora? 
 
Reklama
Zacznijmy od tego, że kobiety są charakterne. Bez dwóch zdań. Umieją rozmawiać o swoich porażkach i problemach, bo mają mniejsze ego niż facet. Tylko niewielki odsetek ma takie rozbudowane ego jak mężczyzna. Więc rozmawiając z coachem płci przeciwnej nie czują konkurencji i rywalizacji. Nie są zazdrosne. Dzięki temu uważam, że jest im łatwiej rozmawiać ze mną, a mi również lepiej się z kobietami pracuje. 

Czy to - jak mówisz - rozbudowane męskie ego sprawia, że w spotkaniach motywacyjnych mężczyźni rzadko bądź w ogóle nie chcą uczestniczyć?  Nie chcą mówić o swoich porażkach, niedoskonałościach? 
 
Temat ego to jedna kwestia. Ale nam mężczyznom przecież od małego wpaja się, że nie powinniśmy okazywać emocji, mówić o swoich słabościach. Mężczyzna nie może płakać, powinien być super bohaterem, człowiekiem nieomylnym, skałą, głową rodziny. Od dzieciństwa jesteśmy programowani, by radzić sobie bez pomocy i wsparcia z zewnątrz. Często mężczyzna nie pójdzie na podobne wydarzenie, bo to mogłoby pokazać jego słabość. Rzeczywistość jest jednak inna. To długi temat i niezbędna jest w nim praca nad sobą. 

Kobietom też się wpaja, że muszą być super bohaterkami. Łączyć życie rodzinne z karierą zawodową. Co sprawiło, że właśnie teraz potrzebują wsparcia w grupie bardziej niż kiedykolwiek wcześniej? 
 
Uważam, że kobiety świetnie, by sobie radziły i bez takich spotkań. Tylko tego typu spotkania pomagają radzić sobie z problemami jeszcze lepiej. Pozwalają uświadomić kobietom, że wcale nie potrzebują, wręcz nie muszą być super bohaterkami. Kobiety często gdzieś się gubią i nie widzą swojej wartości. Dla zobrazowania: gdy przed lustrem stanie mężczyzna z brzuszkiem - często będzie widział umięśnionego, dobrze zbudowanego faceta. Gdy przed lustrem stanie szczupła i atrakcyjna kobieta, w lustrze może zobaczyć kogoś pełnego niedociągnięć.  Po prostu postrzegamy inaczej rzeczywistość. Kobiety zawsze świetnie dawały sobie radę, tylko teraz są bardziej świadome. Chcą pracować nad sobą, rozwijać się i zadbać o samoakceptację oraz samozadowolenie. 
 
Czyli komu w życiu jest trudniej? 
 
Mężczyznom i kobietom jest tak samo trudno, i tak samo łatwo.  Mamy tylko inne misje w życiu. 
 
Umiesz się z kobietami przyjaźnić? 
 
(śmiech) … teraz tak. Dużo rzeczy sobie w głowie poukładałem. Współpracując z kobietami wiem, że trzeba oddzielić życie prywatne od zawodowego. Ale taka umiejętność przyszła z czasem.  Kilka lat temu uważałem, że przyjaźń damsko- męska jest możliwa tylko wtedy, gdy ludzie mają się ku sobie, ale jedna ze stron się wycofa. Teraz wiem, że taka przyjaźń jest możliwa. 

Czy rezygnacja z własnych marzeń o karierze na rzecz bezpiecznej posady to dla kobiety istotnie bezpieczniejsze rozwiązanie? 
 
Jeśli ta bezpieczna posada daje jej szczęście, to tak. Wszystko zależy od priorytetów i punktu widzenia. Dla jednej kobiety sukcesem może być rodzina, gdy wraca po pracy do domu i ktoś na nią czeka.  Dla innej sukcesem będzie wysokie stanowisko, kariera zawodowa. Ważne, żeby zawsze pamiętały o sobie, swoich marzeniach i dbały o tę sferę w życiu. 
 
 
Fot. Tadeusz Poźniak

A jakie są Twoje priorytety, o czym marzysz? 
 
Teraz niewątpliwie marzę o wakacjach i odpoczynku. Marzę by marka „Wyjdź przed szereg” była topową organizacją w Polsce, a projekt „Kobieto Wyjdź przed Szereg” był projektem światowy. Wiem, że to zrealizuję.  
 
Czyje historie spisałeś w książce „Punkt zwrotny #1”, która właśnie trafiła do księgarń?
 
Spisałem 11 historii wyjątkowych kobiet, które w moim mniemaniu mogą stać się bodźcem do działania dla innych. Opisałem: Jagnę Niedzielską, Kingę Dudzińską, Asie Preisner, Kasię Złamaniec, Gosię Boć, Gosię Domiszewską, Ilonę Adamską, Gosię Leśniarek, Sabinę Kwasek, Iwonę Nierodę oraz Kamilę Wróbel. Ostatnim bohaterem Punktu Zwrotnego jestem ja – trochę z przypadku, ale jak już wspominałem – nic nie dzieje się bez przyczyny. 
 
Jesteś szczęśliwy? 
 
Tak, nigdy wcześniej nie byłem tak szczęśliwy jak teraz. Nauczyłem się doceniać wszystko, co mam i to jest kluczem do szczęścia. 
 
Największa lekcja, jaką dało Ci życie? 
 
Kłopoty finansowe i rozstania. To właśnie w momentach, gdy jest źle, kształtuje się nasz charakter. Pomimo trudnych chwil nie zmieniłbym nic w swojej przeszłości. 
 
Motywujesz innych, a co Ciebie motywuje? 
 
Ludzie. Ich historie, osiągnięcia. Skoro innym udało się zrealizować coś wielkiego, warto z nich brać przykład. Działać, by osiągnąć rzeczy równie wielkie, bądź większe.  

KOMENTARZE

Mężczyzna od kuchni. Dlaczego Wujek Mati?!

Mateusz Wójcik (Wujek Mati) współwłaściciel rodzinnej firmy jubilerskiej SILVEXCRAFT oraz twórca marki Giorre, której tradycje sięgają połowy lat 80-tych. Wokalista i lider rzeszowskiego zespołu 0% Normy...

Mężczyzna od kuchni. Bartłomiej Byjoś o Delfinie i trampolinie do sukcesu

Pięciokrotny Mistrz Polski Juniorów w fitnessie gimnastycznym, Mistrz Polski Seniorów z 2016 r., trzykrotny medalista Mistrzostw Europy, zdobywca...

zobacz więcej
Reklama

Urodzony w celi śmierci wciąż czeka na sprawiedliwość

Stanisław Wnorowski, elegancki, 72-letni...

Bronią praw autorskich, dając sobie odebrać wolność słowa - ACTA2

Alina Bosak: Jak to teraz będzie? Parlament Europejski przegłosował ACTA 2 - unijną dyrektywę o prawach autorskich, nazywaną też ustawą o cenzurze Internetu… ...

6 lat więzienia dla Anny Habało, byłej prokurator apelacyjnej w Rzeszowie

Na sześć lat kary bezwzględnego więzienia oraz 10 - letni zakaz zajmowania stanowisk związanych z tworzeniem i egzekwowaniem prawa skazał w poniedziałek...

Reklama

Pedofilia nie dotyczy tylko marginesu społeczeństwa pełnego alkoholu i biedy!

Z Magdaleną Louis, powieściopisarką z Rzeszowa, rozmawia Aneta Gieroń

Zmarł Jan Partyka - muzeum podarował 2200 eksponatów

Jan Partyka, najhojniejszy darczyńca Rzeszowa ostatnich kilkudziesięciu lat, zmarł 15 kwietnia, po ciężkiej chorobie, mając 87 lat. Przez ponad pół wieku zbierał odznaki i pamiątki...

Pogrzeb ks. Bogusława Przeklasy, byłego dyrektora Radia VIA

We wtorek, 26 marca w Wojniczu odbędzie się pogrzeb śp. ks. kan. Bogusława Przeklasy, wieloletniego dyrektora Radia VIA. Mszy św. przewodniczyć będzie biskup rzeszowski Jan...

Stabryła: W drugim człowieku przeglądam się jak w lustrze

Alina Bosak: W malarstwie postawiłeś na realizm. To forma, do której artyści coraz częściej wracają. Prawda?

Mężczyzna od kuchni. Tomasz Gulak wychodzi przed szereg

Z Tomaszem Gulakiem, szkoleniowcem, coachem i mówcą motywacyjnym, rozmawia Idalia Stochla

zobacz więcej

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 61

VIP Biznes&Styl Nr 61
w numerze m.in.:

Zuzia Górska - pracownia Twórcza w cieniu fredrowskiego zamku Politycy nie mogą ulec pokusie pychy! Jolanta Kluz-Zawadzka - Lekarskie powołanie Śladami Watachy Dominikanin o Drodze św. Jakuba
RZESZÓW WEATHER
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.