Katarzyna Twardzik

Instruktor fitness, pilates i bodyART?, trener personalny, właściciel Kasia Twardzik STUDIO

Ruszaj się? z głową

Dzialy: LIFESTYLE

O sobie:
? mogłabym długo, bo wiele robię i zawodowo, i hobbystycznie. Zawód i pasję łączę pracując jako instruktor fitness. Ponieważ moja fitnessowa przygoda trwa już od ponad 15 lat, mogę chyba nieskromnie stwierdzić, że jestem instruktorem dojrzałym i świadomym, choć uważam, że jeszcze wiele nauki i pracy przede mną. Dlatego każdego roku zaliczam kolejne szkolenia, warsztaty i konwencje. W ciągu ostatnich lat coraz bardziej przestawiam się na fitness Body & Mind, który oprócz silnego i sprawnego ciała integruje ciało z umysłem, pozwalają wyciszyć rozbiegane myśli i radzić sobie ze wszechobecnym stresem. Największą satysfakcję dają mi iskierki radości w oczach moich klientów, a także obserwowanie zmian, jakie zachodzą w ich ciałach i głowach. Mam nadzieję pracować w tym pięknym zawodzie do późnej starości i jestem głęboko przekonana, że to możliwe.

O blogu:
Człowiek jest stworzony do ruchu ? z tym mam nadzieję, wszyscy się zgadzamy. Aktywność fizyczna jest nam potrzebna do zachowania równowagi i zdrowia. Jednak to, jak się ruszać nie jest już takie oczywiste. Jesteśmy bombardowani ogromną ilością ofert klubów fitness, ośrodków sportowych i Szkół. Co wybrać? Jak ćwiczyć? I w ogóle po co? Za pomocą tego bloga będę chciała ruszyć nie tyle Wasze ciała, co głowy, zachęcając do myślenia i dociekania. Będzie o różnych treningach, ich aspektach zdrowotnych i ich wpływie na życie na różnych płaszczyznach. Zapraszam do czytania i ruszania się ? byle z głową!

To klub fitness, czy hipermarket?

A A A

Dodano: 17-11-2013

stała grupa bodyART w NTB Active Club

stała grupa bodyART w NTB Active Club

Na wstępie przepraszam za długą nieobecność tutaj. Trochę odpoczywałam (ach ta Sycylia....), ale więcej pracowałam i blogowanie musiało poczekać. Ale postaram się nadrobić w najbliższym czasie, ponieważ tematów nazbierało mi się przynajmniej kilka:)
 
A dziś temat, który bardzo często przewija się w rozmowach z moimi kolegami i koleżankami instruktorami i który od razu podnosi mi ciśnienie. Z moich obserwacji wynika, że współczesny klub fitness ewoluuje w kierunku swojego rodzaju hipermarketu. Klient, a raczej klubowicz wchodzi kiedy chce, bierze co chce, ile chce, byle dużo i tanio. Właściciele i operatorzy klubów wychodzą klubowiczom naprzeciw - w większych miastach panują kluby sieciowe, w których standardem jest oferowanie członkostw OPEN, w ramach których klient może korzystać bez żadnych ograniczeń ze wszystkich zajęć, siłowni i sauny. Rynek wymusza przyjmowanie takiego systemu również przez mniejsze kluby. Pełna wolność i swoboda, a klient nasz pan.
 
Tylko czy o to w zabawie pod tytułem "fitness" chodzi?
 
Wolność to oczywiście wartość najwyższa. Płacę, więc nie zgadzam się na ograniczenia, jakiekolwiek sztywne ramy, do których trzeba się dostosować. Efekty takiego założenia widać przede wszystkim na zajęciach grupowych. W klubach fitness, w których miałam okazję prowadzić do niedawna zajęcia królowała właśnie taka wolność: żadnych ograniczeń w wyborze zajęć, brak obowiązku zapisów, brak podziału na stopnie zaawansowania. Zaryzykuję stwierdzenie, że sytuacja w większości klubów w Rzeszowie tak właśnie wygląda. Zajęcia grupowe w takim klubie wg mnie są całkowitą pomyłką. No bo wyobraź sobie grupę, w której 30% ćwiczących chodzi na te same zajęcia od roku, 30% pojawia się od czasu do czasu a 40% jest na zajęciach po raz pierwszy. Od instruktora oczekuje się oczywiście, że taką grupę zepnie w całość i przeprowadzi wartościowe i atrakcyjne zajęcia dla wszystkich uczestników. Stali bywalcy mają dostać wyzwanie w postaci trudnych ćwiczeń lub wymagającej chorografii, ale jednocześnie początkujący nie mogą się zniechęcić poziomem zajęć, przy czym nie mają techniki lub nie umieją podstawowych kroków. Frustracja i jednych i drugich bardzo prawdopodobna. Instruktorzy mają różne podejścia - albo olewają część grupy (najczęściej początkujących) albo jakimś sposobem próbują różnicować poziom zajęć tak aby mimo wszystko każdy mógł ćwiczyć. Ale są to półśrodki. Niestety w takim systemie nie ma możliwości przeprowadzenia wysoce efektywnych treningów grupowych. 
 
Chciałabym w tym miejscu namówić wszystkich miłośników zajęć fitness do zmiany myślenia. Trzeba sobie uświadomić, że skuteczny trening musi spełniać kilka warunków. Po pierwsze systematyczność. Nie osiągniesz efektów rzucając się na treningi w jednym tygodniu (bo masz urlop), a odpuszczając przez kolejne 2 tygodnie. Systematyczność dotyczy również wyboru zajęć pod kątem celu, jaki chcesz osiągnąć. Po drugie konieczna jest progresja. Ćwiczenia wykonywane w czasie zajęć powinny być dla Ciebie zawsze wyzwaniem, a im dłużej ćwiczysz, tym większej trudności potrzebujesz. 
 
Reklama
Te warunki mogą być spełnione tylko w przypadku funkcjonowania stałych grup, w których instruktor nie musi na siłę dostosowywać poziomu zajęć do nowych uczestników. Stała grupa zaczyna trening od prostych ćwiczeń i nauki techniki. Po kilku tygodniach, kiedy podstawy są opanowane instruktor wprowadza nowe zadania, trening z zajęć na zajęcia jest coraz trudniejszy, a uczestnicy szybko osiągają zamierzone efekty. Takie zajęcia odbywające się regularnie np. co 2 tygodnie są dużo bardziej skuteczne niż nawet codzienny trening w systemie "OPEN". 
 
Od kilku miesięcy prowadzę zajęcia właśnie w systemie stałych grup (aby doprowadzić do takiej sytuacji musiałam stworzyć własne studio treningowe) i obserwuję fantastyczne postępy moich klientów. Tym bardziej jest to widoczne w przypadku zajęć, w których akurat się specjalizuję, czyli Pilates i bodyART, które są dość trudne technicznie. Tak naprawdę jest szereg treningów, których po prostu nie da się przeprowadzić efektywnie w systemie "skakania po grafiku" przez klubowiczów: wspomniany wyżej Pilates, bodyART, joga (!!!), TRX, wszystkie zajęcia choreograficzne na podłodze i stepie... 
 
Stąd apeluję: określ swoje treningowe cele, wybierz odpowiednie pod ich kątem konkretne zajęcia (poradź się w tej sprawie dobrego trenera lub instruktora) i chodź na nie regularnie. Stwórz i realizuj przemyślany program treningowy. Ale aby osiągnąć pełnię sukcesu, kluby fitness również muszą umożliwić tworzenie się stałych grup, zmieniając przynajmniej częściowo grafiki i regulaminy. Rozmawiaj zatem z właścicielem lub menedżerem klubu, a najlepiej zbierz grupę klubowiczów, którzy myślą tak samo. Dla właściciela zawsze najważniejsi będą klienci (bo to oni płacą), więc będzie liczył się z głosem znaczącej grupy osób.
 
Stałe grupy to marzenie każdego profesjonalnego instruktora. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie więcej miejsc, gdzie będziemy mogli skutecznie przyczyniać się do osiągania celów treningowych naszych klientów, a nie tylko usiłować ogarnąć wymieszaną pod względem poziomu grupę. I tego życzę wszystkim moim kolegom po fachu - aby mieli odwagę walczyć o stałe grupy i aby więcej klubów umożliwiało pracę w takim systemie.
 
Zapraszam do dyskusji zarówno instruktorów,jak i klientów klubów fitness - czy podzielacie moje zdanie? A może macie zupełnie inne? Bardzo chętnie poznam Waszą opinię:)

KOMENTARZE

OSTATNIE WPISY NA TYM BLOGU

NAJCZĘSCIEJ CZYTANE WPISY

POLECANE

VIP Biznes&Styl Nr 63

VIP Biznes&Styl Nr 63
w numerze m.in.:

Milioner, który dla Puszczy Karpackiej porzucił biznes Tomasz Róg, efekt motyla w Cieszanowie Maria i Marcin Piotrowscy Folkowisko z Goracja Porsche może mieć każdy, ale rzeźbę już nie! Za 2 lata S19 połączy Rzeszów z Lublinem Dzieje firmy kupieckiej I. Schaitter i Spółka Kongres i Targi TSLA EXPO 2019
Reklama

NASI PARTNERZY

zamknij

Szanowny Czytelniku !

Zanim klikniesz „Zgadzam się” lub zamkniesz to okno, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz przekazujemy informacje o tzw. cookies i o przetwarzaniu przez nas Twoich danych osobowych. Klikając „Zgadzam się” lub zamykając okno, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez Zaufanych Partnerów Grupy SAGIER Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i w aplikacjach w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty) w tym na umieszczanie znaczników internetowych (cookies itp.) na Twoich urządzeniach i odczytywanie takich znaczników, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu” lub zamknij to okno.
Jeśli nie chcesz wyrazić zgody, kliknij „Nie teraz”. Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz edytować zakres zgody, w tym wycofać ją całkowicie, przechodząc na naszą stronę polityki prywatności. Powyższa zgoda dotyczy przetwarzania Twoich danych osobowych w celach marketingowych Zaufanych Partnerów. Zaufani Partnerzy to firmy z obszaru e-commerce i reklamodawcy oraz działające w ich imieniu domy mediowe i podobne organizacje, z którymi Grupa SAGIER współpracuje.
Podmioty z Grupy SAGIER w ramach udostępnianych przez siebie usług internetowych przetwarzają Twoje dane we własnych celach marketingowych w oparciu o prawnie uzasadniony, wspólny interes podmiotów Grupy SAGIER. Przetwarzanie takie nie wymaga dodatkowej zgody z Twojej strony, ale możesz mu się w każdej chwili sprzeciwić. O ile nie zdecydujesz inaczej, dokonując stosownych zmian ustawień w Twojej przeglądarce, podmioty z Grupy SAGIER będą również instalować na Twoich urządzeniach pliki cookies i podobne oraz odczytywać informacje z takich plików. Bliższe informacje o cookies znajdziesz w akapicie „Cookies” pod koniec tej informacji.

Administrator danych osobowych

Administratorami Twoich danych są podmioty z Grupy SAGIER czyli podmioty z grupy kapitałowej SAGIER, w której skład wchodzą Sagier Sp. z o.o. ul. Cegielniana 18c/3, 35-310 Rzeszów oraz Podmioty Zależne. Ponadto, w świetle obowiązującego prawa, administratorami Twoich danych w ramach poszczególnych Usług mogą być również Zaufani Partnerzy, w tym klienci.
PODMIOTY ZALEŻNE:
http://www.biznesistyl.pl/
http://poradnikbudowlany.eu/
http://modnieizdrowo.pl/
http://www.sagier.pl/
Jeżeli wyrazisz zgodę, o którą wyżej prosimy, administratorami Twoich danych osobowych będą także nasi Zaufani Partnerzy. Listę Zaufanych Partnerów możesz sprawdzić w każdym momencie na stronie naszej polityki prywatności i tam też zmodyfikować lub cofnąć swoje zgody.

Podstawa i cel przetwarzania

Twoje dane przetwarzamy w następujących celach:
• 1. Jeśli zawieramy z Tobą umowę o realizację danej usługi (np. usługi zapewniającej Ci możliwość zapoznania się z jednym z naszych serwisów w oparciu o treść regulaminu tego serwisu), to możemy przetwarzać Twoje dane w zakresie niezbędnym do realizacji tej umowy.
• 2. Zapewnianie bezpieczeństwa usługi (np. sprawdzenie, czy do Twojego konta nie loguje się nieuprawniona osoba), dokonanie pomiarów statystycznych, ulepszanie naszych usług i dopasowanie ich do potrzeb i wygody użytkowników (np. personalizowanie treści w usługach), jak również prowadzenie marketingu i promocji własnych usług (np. jeśli interesujesz się motoryzacją i oglądasz artykuły w biznesistyl.pl lub na innych stronach internetowych, to możemy Ci wyświetlić reklamę dotyczącą artykułu w serwisie biznesistyl.pl/automoto. Takie przetwarzanie danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów.
• 3. Za Twoją zgodą usługi marketingowe dostarczą Ci nasi Zaufani Partnerzy oraz my dla podmiotów trzecich. Aby móc pokazać interesujące Cię reklamy (np. produktu, którego możesz potrzebować) reklamodawcy i ich przedstawiciele chcieliby mieć możliwość przetwarzania Twoich danych związanych z odwiedzanymi przez Ciebie stronami internetowymi. Udzielenie takiej zgody jest dobrowolne, nie musisz jej udzielać, nie pozbawi Cię to dostępu do naszych usług. Masz również możliwość ograniczenia zakresu lub zmiany zgody w dowolnym momencie.

Twoje dane przetwarzane będą do czasu istnienia podstawy do ich przetwarzania, czyli w przypadku udzielenia zgody do momentu jej cofnięcia, ograniczenia lub innych działań z Twojej strony ograniczających tę zgodę, w przypadku niezbędności danych do wykonania umowy, przez czas jej wykonywania i ewentualnie okres przedawnienia roszczeń z niej (zwykle nie więcej niż 3 lata, a maksymalnie 10 lat), a w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora, do czasu zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.

Przekazywanie danych

Administratorzy danych mogą powierzać Twoje dane podwykonawcom IT, księgowym, agencjom marketingowym etc. Zrobią to jedynie na podstawie umowy o powierzenie przetwarzania danych zobowiązującej taki podmiot do odpowiedniego zabezpieczenia danych i niekorzystania z nich do własnych celów.

Cookies

Na naszych stronach używamy znaczników internetowych takich jak pliki np. cookie lub local storage do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach, aplikacjach i w Internecie. W ten sposób technologię tę wykorzystują również podmioty z Grupy SAGIER oraz nasi Zaufani Partnerzy, którzy także chcą dopasowywać reklamy do Twoich preferencji. Cookies to dane informatyczne zapisywane w plikach i przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (tj. twój komputer, tablet, smartphone itp.), które przeglądarka wysyła do serwera przy każdorazowym wejściu na stronę z tego urządzenia, podczas gdy odwiedzasz strony w Internecie. Szczegółową informację na temat plików cookie i ich funkcjonowania znajdziesz pod tym linkiem. Pod tym linkiem znajdziesz także informację o tym jak zmienić ustawienia przeglądarki, aby ograniczyć lub wyłączyć funkcjonowanie plików cookies itp. oraz jak usunąć takie pliki z Twojego urządzenia.

Twoje uprawnienia

Przysługują Ci następujące uprawnienia wobec Twoich danych i ich przetwarzania przez nas, inne podmioty z Grupy SAGIER i Zaufanych Partnerów:
1. Jeśli udzieliłeś zgody na przetwarzanie danych możesz ją w każdej chwili wycofać (cofnięcie zgody oczywiście nie uchyli zgodności z prawem przetwarzania już dokonanego na jej podstawie);
2. Masz również prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Pod tym adresem znajdziesz dodatkowe informacje dotyczące przetwarzania danych i Twoich uprawnień.