Biznes na starcie

Zrób biznesplan, wygraj konkurs

Artykuł Partnera
Dodano: 16.01.2013
1785_logo_innoFUND-z-podpisem
Share
Udostępnij
Centrum Transferu Innowacji i Przedsiębiorczości Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania zaprasza studentów i absolwentów do udziału w konkursie na biznesplan oraz najlepszą pracę dyplomową.

Wszyscy, którzy myślą o założeniu własnej firmy aby przystąpić do konkursu muszą opisać swój pomysł w formie skróconego biznesplanu. Do konkursu można też zgłosić swoją pracę dyplomową: licencjacką lub magisterską, mogącą stanowić zalążek innowacyjnego biznesu, np. opisywane technologie lub procesy mogą być wdrożone w działalności gospodarczej. Wyróżnione w konkursie prace (3 biznesplany i 4 prace dyplomowe) uzyskają wsparcie doradcze o wartości 2000 zł w ramach realizacji projektu InnoFund oraz szansę na dalszą pomoc, jak również wsparcie kapitałowe zgodnie z zasadami obowiązującymi w ramach realizacji projektu.
 
Termin składania zgłoszeń upływa 28 lutego 2013 roku.

Konkurs został ogłoszony w ramach projektu "Innofund – kapitał na innowacje", finansowanego z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 3.1. Inicjowanie działalności innowacyjnej. W ramach przedsięwzięcia, do roku 2014 ma powstać co najmniej 10 nowych spółek z kapitałowym wsparciem ze strony funduszu. Od początku realizacji projektu zgłoszonych zostało ponad 250 pomysłów, z czego około 30 proc. spotkało się z zainteresowaniem Komitetu Inwestycyjnego i ekspertów zewnętrznych.
 
Wszyscy pomysłodawcy mogą liczyć na wiele cennych uwag i wskazówek, pomocnych przy dopracowaniu koncepcji biznesowej. Systematycznie organizowane są spotkania z pomysłodawcami, w trakcie których wyłaniane są najlepiej przygotowane pomysły.
 
O czym należy pamiętać

Pomysłodawca przygotowując swoją koncepcję biznesową (biznesplan), powinien przede wszystkim pamiętać, aby opis przedsięwzięcia, zawierający charakterystykę technologii, produktu lub usługi, był przejrzysty i czytelny. Osoby oceniające pomysł nie muszą posiadać wiedzy branżowej, należy więc unikać nadmiernych opisów zawierających specjalistyczne sformułowania. Zdecydowanie lepiej posługiwać  się „językiem korzyści”,  opisać dlaczego użytkownicy zechcą nabyć produkt, jaki problem on rozwiązuje, dla kogo tworzone jest rozwiązanie.  Należy pamiętać, że pomysł jest kluczowy. Jeżeli jest unikatowy i trudny do skopiowania, będzie to dodatkowym, ogromnym atutem. Twórca od początku powinien mieć wizję, w jakim kierunku i tempie ma się rozwijać projekt. Z doświadczeń ekspertów wynika, że najcenniejszy w startupie jest dobry, zgrany i skuteczny zespół. Grupa ludzi z jasną wizją i uzupełniającymi się kompetencjami.
 
Szczegółowe informacje oraz formularze zgłoszeniowe zostały zamieszczone na stronie www.innoFund.pl
Share
Udostępnij

Nasi partnerzy